Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syrjäytynyt nuori nainen

Vierailija
16.01.2025 |

Kysy mitä haluat. Asiattomiin kysymyksiin en vastaa.

Syrjäytymiseni taustalla on laaja-alaiset oppimisvaikeudet sekä ADHD. Ammatin olen opiskellut, mutta jäin vastikään työttömäksi ja aikaisempi työsuhteeni oli 10h/kk. Työn menettämisen myötä en ole enää tehnyt mitään, unirytmini on ollut sekaisin jo vuosia eikä mikään enää kiinnosta. Olen tyhmentynyt entisestään ja tuntuu, etten enää osaa yhtään mitään. Masennusta tai muita mt-ongelmia eikä päihdeongelmaa ole taustalla.

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisitko harkita kilttimiestä kumppaniksesi? 🤗

En!

Ap

Vierailija
22/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täysin sama kokemus kuin sinulla. On todella vaikea päästä mihinkään töihin, vaikka olen kyllä opiskellut ihan ammattikorkeakoulussakin. Ystäviä ei ole yhtään, mies ja lapsi kuitenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku vapaaehtoistyö piristää oloasi, ellet halua olla ihmisten kaa, vaikka koiran ulkoilutus???

Ulkoiletko?

Onko harrastuksia?

Vierailija
24/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein töitä juuri hoitoalalla. Asuinkunnassani on parhaillaan YT-neuvottelut käynnissä kaikissa yksiköissä. Sijaiskieltokin on ollut viime kesästä lähtien. Kyllä, hoitoalallakin voi nykyaikana jäädä työttömäksi. 

Kuten kerroin, masennuslääkitys oli turha. ADHD:ni diagnosoitiin ensin virheellisesti masennukseksi. Kiitos pätevälle lääkärille, ilman häntä olisin todennäköisesti jäänyt ilman diagnoosia ja varmaan olisinkin masentunut ajan saatossa ilman oikeanlaista diagnoosia ja hoitoa.

Oppimisvaikeuteni ilmenevät juuri siten, etten opi oikein mitään. Kaikki yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen työn ja tuskan takana. Matematiikasta jäin jälkeen jo toisella luokalla, en millään oppinut kertotauluja enkä osaa vieläkään. Peruskoulussa olin pienluokalla suurimman osan ajasta ja iso osa aineista oli HOJKSattu, eli suoritin opinnot tähtimerkinnöillä. Kaikki luonnontieteet, englanti ja ruotsi sekä käsityöt ja kotitalous olivat mukautettuja. Arkisia asioita on haastavaa oppia, en ymmärrä oikein mistään mitään. Ala-asteella minua yritettiin siirtää kehitysvammaisten kouluun, mutta pärjäsin juuri ja juuri riittävän hyvin, ettei tarvinnut sinne lähteä ja koulukyydityksiä olisi toiseen kouluun ollut hankala järjestää.

Ap

Vierailija
25/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko vertaistuki hyvä? ADHD-ryhmä? Keskusteluapu

Vierailija
26/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Okkei. Voisitkos keksiä elämässä jotakin muuta mielenkiintoista, kuin työn ja draamaamisen? Eräs jenkkien menestyneimpiä ja kuuluisimpia yrittäjänaisia ei osaa lukea ja kirjoittaa kunnolla. Hän ei kuitenkaan surkuttele itseään tai valita, vaan nousi jaloilleen, vaikka joutui kohtaamaan suuria epäreiluuksia, ym.

Vierailija
27/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tein töitä juuri hoitoalalla. Asuinkunnassani on parhaillaan YT-neuvottelut käynnissä kaikissa yksiköissä. Sijaiskieltokin on ollut viime kesästä lähtien. Kyllä, hoitoalallakin voi nykyaikana jäädä työttömäksi. 

Kuten kerroin, masennuslääkitys oli turha. ADHD:ni diagnosoitiin ensin virheellisesti masennukseksi. Kiitos pätevälle lääkärille, ilman häntä olisin todennäköisesti jäänyt ilman diagnoosia ja varmaan olisinkin masentunut ajan saatossa ilman oikeanlaista diagnoosia ja hoitoa.

Oppimisvaikeuteni ilmenevät juuri siten, etten opi oikein mitään. Kaikki yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen työn ja tuskan takana. Matematiikasta jäin jälkeen jo toisella luokalla, en millään oppinut kertotauluja enkä osaa vieläkään. Peruskoulussa olin pienluokalla suurimman osan ajasta ja iso osa aineista oli HOJKSattu, eli suoritin opinnot tähtimerkinnöillä. Kaikki luonnontieteet, englanti ja ruotsi sekä käsityöt ja kotita

Tota. Kirjoitat ja analysoit asioita liian hyvin tuohon kaikkeen nähden, mutta jos asiat on oikeasti näin, niin tsemppiä...

Vierailija
28/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuteni ilmenevät juuri siten, etten opi oikein mitään. Kaikki yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen työn ja tuskan takana. Matematiikasta jäin jälkeen jo toisella luokalla, en millään oppinut kertotauluja enkä osaa vieläkään. Peruskoulussa olin pienluokalla suurimman osan ajasta ja iso osa aineista oli HOJKSattu, eli suoritin opinnot tähtimerkinnöillä. Kaikki luonnontieteet, englanti ja ruotsi sekä käsityöt ja kotita

Keskity siihen, missä olet hyvä ja mistä nautit. Tai missä olet keskinkertainen. Tunnut kuitenkin muistavan nuo vaikeutesi tarkasti, niin kyllä sinulla jokin leikkaa. Kehitysvammaisia eivät yleensä murheet paina. Jos sinun on täysin mahdotonta osallistua tuottavasti yhteiskuntaan, keskity olemaan mukava ja ystävällinen ihmisille, ja tutustu vaikka luonnon antimiin. Luonnosta saa voimaa ja energiaa, sekä ruokaa, joka helpottaa taloudellisia haasteita

Vierailija
29/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuteni ilmenevät juuri siten, etten opi oikein mitään. Kaikki yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen työn ja tuskan takana. Matematiikasta jäin jälkeen jo toisella luokalla, en millään oppinut kertotauluja enkä osaa vieläkään. Peruskoulussa olin pienluokalla suurimman osan ajasta ja iso osa aineista oli HOJKSattu, eli suoritin opinnot tähtimerkinnöillä. Kaikki luonnonti

Opittu malli, että erityisjärjestelyistä ja diagnooseista saa huomiota ja vapautuksia. Ongelma näissä on se, että tuollainen erityishuomiointi loppuu peruskoulun jälkeen. Miehiä ei kiinnosta, ellet ryhdy prostituoiduksi, ja naisilla on omat lapsensa, työnsä, ryhmänsä, jne. Lääkäreiltä saa huomiota, jos maksaa rahaa tai saa kelakorvauksia. Tuo huomio kuitenkin lamaannuttaa ja sairastuttaa, saa uskomaan olevansa kyvytön, jne. 

Vierailija
30/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Okkei. Voisitkos keksiä elämässä jotakin muuta mielenkiintoista, kuin työn ja draamaamisen? Eräs jenkkien menestyneimpiä ja kuuluisimpia yrittäjänaisia ei osaa lukea ja kirjoittaa kunnolla. Hän ei kuitenkaan surkuttele itseään tai valita, vaan nousi jaloilleen, vaikka joutui kohtaamaan suuria epäreiluuksia, ym.

Niin, hänellä todennäköisesti on hieman kapea-alaisempia ongelmia kuin minulla. Kai ymmärrät, että jos ihmisellä on laaja-alaisia oppimisvaikeuksia, on hän kehitysvammaisuuden rajalla, mutta oikeutta kehitysvammaisille suunnatuille palveluille ei ole? Täysin erilaiset lähtökohdat.

Ap

Vierailija
31/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiko joku vapaaehtoistyö piristää oloasi, ellet halua olla ihmisten kaa, vaikka koiran ulkoilutus???

Ulkoiletko?

Onko harrastuksia?

Minulla on harrastuksia kyllä ja ulkoilen päivittäin. Sosiaalista elämää on, työtä ei eikä mitään mahdollisuuksia saadakaan töitä.

Ap

Vierailija
32/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo ajatellut kouluttautua?

Vierailija
33/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoindeksi ja kuppikoko? Milloin sait viimeksi kikkulia, missä asennossa ja tulitko?

Vierailija
34/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oppimisvaikeuteni ilmenevät juuri siten, etten opi oikein mitään. Kaikki yksinkertaisetkin asiat ovat äärimmäisen työn ja tuskan takana. Matematiikasta jäin jälkeen jo toisella luokalla, en millään oppinut kertotauluja enkä osaa vieläkään. Peruskoulussa olin pienluokalla suurimman osan ajasta ja iso osa aineista oli HOJKSattu, eli suoritin opinnot tähtimerkinnöillä. Kaikki luonnonti

Olen osallistunut yhteiskunnan toimintaan työpanoksellani aiemmin, mutta hallituksen leikkaukset iskivät nyt minun ammattikuntaani ja minun työpaikkani siirtyy yksityiselle sektorille. 

Olen mukava ja ystävällinen ihminen, minulla on ystäviä ja sosiaalista elämää riittämiin. Ulkoiluakin harrastan paljon.

Ap

Vierailija
35/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keväällä unirytmi korjaantuu yleensä, voitko mennä kuntasi harrastuspiireihin/opintoihin, siellä voisi ollakin samanhenkistä porukkaa?

Vierailija
36/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisitko harkita kilttimiestä kumppaniksesi? 🤗

En!

Ap

Miksi et? Hän voisi auttaa sinut ylös pohjalta ja takaisin osaksi yhteiskuntaa 🤗

Vierailija
37/37 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: Et oo ajatellut kouluttautua?

Olen tässä ketjussa hyvin monta kertaa jo kertonut tilanteeni. Lisäksi minulla on koulutus hoitoalalta, jonka pitäisi muka työllistää. Jos töitä ei lähihoitajanakaan saa, mistä sitten?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän