Apteekkari huijasi!
Valitin nenän kuivumista ja tukkoisuutta, ja pyysin jotain tehokasta sumutetta.
Sanoin että monia olen kokeillut, myös reseptillä, eikä mikään auta.
No tämä täti möi sitten hiton kallista merivettä sumutteena. Olematon pullo 14€. Ei lääkeaineita.
Ei mitään vaikutusta. Ihan sama kuin olisi laittanut kraanavetta sumupulloon ja ruiskutellut sieraimiin.
Ihan huijausta nämä monet ns. lääkkeet. Sama juttu joissain korvasumutteissa. Suolavettä.
Monta tonnia/litra.
Taas huiputettiin köyhää.
Kommentit (26)
Pitänee muuttaa saunaan asumaan talveksi. Pieni löyly päälle non stop.
Kiitoksia taas vattuiluista palstalaisille. T. Ap
Vierailija kirjoitti:
Puolet suomalaisista kärsii näistä talvella. Syynä liian kuiva huoneilma, joka nostaa myös pölyä ilmaan.
Eli apuna puhtaat vuodevaatteet, hyvä siivous, ilmankostutin, sauna, höyryn hengitys... ja ehkä pikkuisen ihan tavan ruokaöljyä tai käsirasvaa/vaseliinia nokkaan.
Ja jos on allergista, niin normaalit allegialääkkeet päälle.
Täälläkin sama ongelma talvella. Nokkaan tulee jopa kipeitä haavaumia.
No kokeilin kerran ihan perus kortisonipitoista voidetta nokkaan pari kertaan. Ainut mikä on auttanut, ilmankostuttimen lisäksi.
Sama voide halkeileviin sormenpäihin. Siis res.vapaa Hydrocortison emulsiovoide 2,5%.
Huomioi, ettei kortisonia saa käyttää liikaa ja pitkäkestoisesti.
Vierailija kirjoitti:
Tuo sumute todennäköisesti tekee just sen minkä se lupaa, että se on lääkeaineeton ja hellävarainen.
Jos AP on kokeillut jo monia sumutteita, myös reseptillä, eikä mikään auta, niin enemmän ongelma taitaa olla AP:n epärealistisissa odotuksissa kun tuon pullon sisällössä.
Juu, on hellävaraista. Jopa niin hellävaraista, ettei ole juuri mitään apua vaivaan.
Ei tartteis olla ihan näin hellävaraista.
Ilmeisesti myi juuri sellaisen tuotteen minkä voisi kuvitella auttavan. Suolaliuos ja hyaluronihappo kumpikin hyviä kosteuttajia. Atopiaakin hoidetaan suolaliuksella. Lisäksi voisi kokeilla jotain nenäöljyä, joka pitäisi kosteuden limakalvoilla. Itselläni toimii hyvin öljy, mutta minulla on vain kuivuutta eikä juurikaan tukkoisuutta. Ihmisen iho ja limakalvot on niin erilaisia, että on vaikea tietää mikä kenelläkin toimii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etkö osaa pösilö itse niitä tuoteselosteita lukea?
Hyllyssä oli noin sata erilaista valmistetta, enkä ole mikään farmaseutti. Mitenkäs valitset, ja mitäs hyötyä niistä lukemisista silloin on?
Etkö itse kysyisi apua siltä farmaseutilta? Ja etkö luottaisi, jos hän jotain suosittelee?
Kyllähän ne suosittelevat ja sun pitäis älytä että suositus ei tarkoita jotta tuote toimii ihan kaikilla varmasti. Huijausta ois myydä lääkkeenä sellaista joka ei sisällä lääkeainetta tai toisinpäin. Minä ostin jotain korvasuihketta suosituksen perusteella, mutten syytä farmaseuttia huijariksi vaikkei tuote kuitenkaan just mun korville ollutkaan aivan sopiva. Seuraavaa kokeilin terkan vinkin perusteella ja se toimi mulle.
Toimi täälläkin.....tasan 5 min. Ei mitään pidempää hoitavaa vaikutusta. Sama vaikutus kuin sumuttaisi kraanavettä nokkaan.