Milloin menette flunssassa lääkäriin?
Nyt olen kolmatta päivää kuumeessa, kauhea yskä ja hieman välillä tuntuu että on henki ahtaalla. Kahtena viimeisenä yönä en ole saanut nukuttua, olen nukkunut sitten päivällä pätkissä. Olen siis saikulla omalla ilmoituksella.
Taas olen miettimässä kuuluuko tästä käydä lääkärissä, google ja ystävät sanoo että joo, pitää. Sitten kun menen lääkäriin niin lopputulos on taatusti se, että flunssa, mene kotiin ja sairasta.
Eli en haluaisi lääkäriin, mutta sitten kuitenkin, pitäisikö mennä? Mikä teillä on se raja, milloin menette?
Kommentit (24)
Vierailija kirjoitti:
Mene lääkäriin. Nyt on ihmisillä etenkin nuorilla ollut paljon keuhkokuumetta. Crp ja happisaturaatio kertovat tilanteestasi enemmän.
Ostin korona-aikaan pulssioksimetrin, jolla mitataan happisaturaatio sormenpäästä. Luin silloin niitä kriteerejä, millä sairaalassa arvioivat potilaan tilaa ja happisaturaatio oli yksi niistä. Arvelin, että se olisi itsellekin hyvä väline oman voinnin arviointiin, että onko oikeasti nyt tosi kyseessä
En koskaan saanut sitä koronaa, joten en oikein ole päässyt sitä sairaana testaamaan. Terveenä ollessa laite näyttää tietenkin hyviä lukemia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina ku tartten saikkua ja lohduttavaa puhetta
Olen itse saanut saikkulaput sairaanhoitajilta. Vain yli 3 päivän sairauslomaa varten tarvii lääkärin. Tai en tiedä, onko se muuttunut, edellisestäni on jo aikaa.
Yli viikon flunssasaikusta tarvii meillä lääkärin. Viikon ja sitä lyhyemmät saikut kirjoittaa sairaanhoitaja. Mutta riippuu tietysti oireista, jos on hengenahdistusta tai todella kova kuume tai kipu, niin lääkärille kannattaa käydä näyttämässä aiemminkin.
Siinä vaiheessa kun olin ollut omailmoituksella maksimin eli 4 päivää. Siellä löytyikin keuhkokuume kun kuvasivat keuhkot. Todella harvoin tarvinnut lääkärissä käydä.
Jos et ole työkykyinen ja työnantajasi vaatii sairaslomatodistuksen etkä voi ottaa palkatontakaan vapaata, niin sitten menet lääkäriin.
https://safkaajashamanismia.blogspot.com/