Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietin, että jos hakisin opiskelemaan hoitotiedettä, mutta...

Vierailija
15.01.2025 |

Mun aiempi aloitus oli poistettu sillä välin kun olin pois palstalta enkä kyllä ymmärrä miksi. No laitan uudestaan vaikka varmaan taas joku poistattaa tällaisen täysin asiallisen aloituksen. On tämä meno tällä palstalla sen verran kummallista nykyään. En vain nähnyt oliko siihen aiempaan aloitukseen kukaan vastannut. 

Opiskelen tällä hetkellä siis sairaanhoitajaksi ja valmistun ihan pian. Olen jo parin vuoden ajan kuitenkin miettinyt, että pitäisikö hakea opiskelemaan hoitotieteitä. Maisteriopinnot AMK-pohjalla kestäisi 2 vuotta.

Katsoin tosiaan Tampereen yliopiston opetussuunnitelmaa ja suljin sivun siinä kohtaa kun vastaan tuli tutkimusmenetelmät yms. Meillä ei AMK:ssa ollut kuin kaksi kurssia tuohon liittyen, mutta voi että mä inhosin niitä. Yliopistossa varmasti enemmän opiskelua noista ja ihan eri tasoa. Eli se siitä varmaan yliopisto-opintojen osalta mun kohdalla.

Lisään tähän nyt vielä aiempaan aloitukseen verrattuna sen, että olenko vain liian ennakkoluuloinen ja pitäisikö vain silti hakea?

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun kyse on jonkin tieteen opinnoista, niin ovathan ne tutkimusmenetelmät tuiki tärkeitä. Ja jos aiot valmistua joudut tekemään opinnäytetyön, niin milläs sen teet, ellet opi menetelmiä? Ja kuten joku jo sanoi, kun joudut soveltamaan jotain menetelmää omaan tutkimukseesi, niin jopas alkaa menetelmät kiinnostamaan.

Ei ole hyvä asenne etukäteen "päättää", ettei pidä jostain yhdestä kurssista tai oppiaineensa alueesta, ja sen etukäteispäätöksen perusteella torpata koko tutkinto. Siinä sitä vähän kuin sahaa omaa oksaansa.

Oletpa tympeä ja kuvittelet tuntevasi mut. Niin mitähän mä tosiaan ole tekemässä, että valmistun sairaanhoitajaksi. No olisiko vaikka sitä opinnäytetyötä!!! Äly hoi taas.

Jokaisella on aiheita joista ei pidä, se on ihan tosiasia. Silti yliopistosta valmistutaan. Mä olen käynyt kaksi kurssia tutkimusmenetelmistä ja tiedän etten niistä pidä. Ei ole mitään etukäteen päättämistä jos olen jo kursseilla ollut. Äly hoi taas tässäkin kohtaa. Mä inhosin noita kursseja niin paljon, että pelkästään tuollaisten näkeminen opetussuunnitelmassa sai mun tympääntymään.

Ap

Vierailija
22/23 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ylempi AMK-tutkinto parempi valinta?

Mitä katoin noita hoitotieteen opintoja niin siellä vaadittais eka 70 noppaa kandiin ja sit vasta pääsee maisteria pakertamaan. Tää oli siis Kuopion Pepin opinto-oppaasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisiko ylempi AMK-tutkinto parempi valinta?

Mitä katoin noita hoitotieteen opintoja niin siellä vaadittais eka 70 noppaa kandiin ja sit vasta pääsee maisteria pakertamaan. Tää oli siis Kuopion Pepin opinto-oppaasta.

Ei ole parempi valinta. 

Ei vaadita Tampereella tuollaisia. Siellä lukee selkeästi mitä pohjakoulutus vaaditaan ja, että opinnot kestää kaksi vuotta.

https://opintopolku.fi/konfo/fi/hakukohde/1.2.246.562.20.00000000000000…

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi