Puoliso kuorsaa
Miten te pariskunnat oikein nukutte, jossa toinen osapuoli kuorsaa ja toinen on herkkäuninen?
Olen ihan väsynyt, kun iltaisin kuorsaaminen haittaa nukahtamista, yöllä heräilen siihen ja herään siihen myös aamulla. Asuntoon ei mahdu kahta sänkyä eri huoneisiin.
Kommentit (26)
Meillä kuorsaaja on vaimo. Ylipainoa hänellä ei liiemmin ole. Itse olen herkkäuninen ja sellaisina öinä, jolloin hänen kuorsaamisensa häiritsee minua enemmän, menen sohvalle nukkumaan. Eihän se mikään ideaalitilanne tietenkään ole, mutta eipä sille oikein mitään taida mahtaa. Jotain kuorsauskiskoa tietysti voisi kokeilla, mutta onhan tässä näinkin pärjätty.
Juuri näin. Ylipaino pois, terveelliset elintavat tilalle ja uniapnea-kokeisiin. Tuo on siis minimi 😊
Täällä on näköjään useampi joille ei ole tullut mieleen uniapnea. Se on vakava sairaus hengityskatkoineen. Olli Lindholmhan menehtyi hoitamattoman uniapnean oireisiin. Menkää ihmeessä tutkimuksiin ja käyttäkää myös sitä laitetta.
Vierailija kirjoitti:
Vahakorvatulpat tai eri huoneet. Ei tuo muulla ratkea.
Korvatulppiin tottuu äkkiä. Kuuntele myös puolisoa onko katkoksia, eli uniapneaa. Cpap laiteella ei pysty kuorsaamaan, itsellä ollut jo 10v ja on loisto keksintö.
Vierailija kirjoitti:
Täällä on näköjään useampi joille ei ole tullut mieleen uniapnea. Se on vakava sairaus hengityskatkoineen. Olli Lindholmhan menehtyi hoitamattoman uniapnean oireisiin. Menkää ihmeessä tutkimuksiin ja käyttäkää myös sitä laitetta.
No kyllä esim. meillä mies on ollut tutkimuksissa. Uniapneaa ei hänellä ole. Silti kuorsaa. Selällään, mahallaan, kyljellään. Mulla korvatulpatkaan ei aina auta, kun ääni kuuluu ja tärisee välillä jotenkin patjan kautta.
Mutta muita vaihtoehtoja ei ole, vierekkäin nukutaan. Onneksi mies on muutaman yön viikossa muualla, silloin nukun univelat pois.
Omat huoneet eri kerroksissa taloa. Uniapnea testi tehty, ei ole sitä hänellä.