14h matka-aika, miten pukeutuisit?
Lentokoneessa n.12h, lähtiessä loppusyksyn syyssää täällä kotisuomessa, kohteessa +30. Lentokoneessa usein hieman vilpoista..
Kommentit (75)
Vierailija kirjoitti:
Mulla on pitkillä lennoilla aina samanlainen asu. Leveälahkeiset kuminauhavyötäröiset housut, t-paita jonka päällä neuletakki, lisäksi iso huivi. Jalkaan siistit tennarit.
Mukava, joustava ja tyylikäs asu josta voi lisätä tai poistaa kerroksia tarpeen mukaan. Asun kaikkia osia voi käyttää yhdessä ja erikseen reissun aikana.
Sama setti mulla!
Koskaan en ole villasukkia tai ponchoa ottanut lentokoneeseen. Kymmeniä Aasian lentoja on takana.
Ota mukavat vaatteet, ja sellaiset, että on helppo vähän keventää vaatetusta kun pääset perille. Esim. mekko tai hame, ja sen alle sukkikset tai legginsit, jotka voi riisua perillä pois.
Jos Suomessa viileämpää, olen jättänyt takin/hupparin autoon. Autolta terminaaliin ja takaisin siirtymissä harteille huivi ja villasormikkaat käsissä.
Minulla on pitkillä lennoilla ollut päällä legginsit tm. 'trikoot', joiden päällä superjoustava mutta siisti/mukava trikoohame, ja joku mukava paita. Lisäksi villahuivi, joka siis nimen omaan 100% villaa niin lämmittää/toimii peittona vaikka olisi ohuempaakin materiaalia.
Otan myös hotelleista/ kylpylöistä tmv. tossut (ei käytetyt) mukaan, mitä pidän lennon aikana jalassa ja heitän lähtiessä roskiin.
Jos kohdemaassa hellettä, leggingsit ja pitkähihainen paita pois, jää hame ja t-paita tmv. päälle.
Tutu-hame ja stay-upit, mutta vain jos olet mies.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joustavat ja mukavat housut esim. siistit leggarit/olohousut tai urheiluhousut. Mukava ja väljä/hengittävä paita ja päälle väljä neuletakki tai vastaava. Reppu käsimatkatavaroihin koneeseen ja sinne lämpöiset sukat tai tukisukat ja huivi tarvittaessa jos tulee vilu nukkuessa. Reppuun mahtuu myös vaihtokengät. Perillä sitten neuletakki ja talvisemmat kengät reppuun ja vastaavasti kesäkengät/läpsyttimet jalkaan. Ja ap, ei siellä koneessa ole kamalasti tilaa jaloitella kun olet muuten lentoemäntien tiellä mutta omalla paikallasi voit myös pyöritellä nilkkoja ja ojennella jalkoja.
Tukisukat puetaan aamulla. Ehdottomasti kannattaa myös jaloitella noin pitkällä lennolla. Ei ole lentoemäntien tiellä kunhan katsoo, ettei ruokatarjoilujen aikana lähde jaloittelemaan.
No minä puen ne tukisukat vasta kentällä. Ja joo, ei kukaan kiellä liikkumasta mutta jos asenne aloittajalla on jo että minähän kävelen, olkoon muut mitä mieltä tahansa, kertonee, ettei pahemmin ole kokemusta matkustamisesta ahtaissa tiloissa.
Pmppi paljaana sekä anustappi että vibra mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyjama on paras vaihtoehto. Lentokoneen vessassa voi käydä vaihtamassa sen ylle ennen kuin kone lähtee portilta rullaamaan. Mulla on Emiratesin lennolta saatu todella mukava pyjama, jota käytän nykyään kaikilla pitkillä lennoilla.
Komppaan. Itselläni on kanssa lentoyhtiöltä saatu (Qatar Airways) pyjama, jota käytän pitkillä lennoilla. Etenkin jos on yön yli lento. On todella mukava yllä, kun pitää vilun loitolla, mutta ei myöskään hiosta. Eikä todellakaan kiristä mistään kohtaa missään asennossa.
Apua :D Yöpuvussa laahustatte XD
Niin, mitäs kummallista siinä on? Ihan tavallista toimintaa Euroopan ulkopuolisilla lennoilla. Sitä paitsi noita lentoyhtiöiltä saatuja pyjamia ei edes tunnista pyjamaksi kunnolla, kun näyttävät niin siisteiltä. Omanikin näyttää ihan hupparilta.
Mukava hame, jonka alle paksut sukkahousut, jotka otan määränpäässä vessassa pois. Lyhythihainen paita, jonka päälle pitkähihainen. Tennarit tms.
Mulla on joka kerta vastaavassa tilanteessa ollut: mustat leggarit (jumppatrikoot), joku toppi ja musta siisti suht ohut huppari. Jalassa tennarit. Takin jätän autoon. Lentokoneessa on oikeesti usein aika viiletä. Hupparin hupun saa laitettua päähän jos haluaa nukkua tai levätä koneessa. Tää on mun vakio matka-asu.
Väljä mekko, tekniset kompressori trikoot ja päälle vetoketjullinen hupparitakki. Huppu päässä on koneessa helppo rentoutua, ilmastointi ei vedä ja antaa esim lippiksen kanssa hieman yksityisyyttä. Trikoot voi poistaa jo koneen vessassa ja hupparin avata tai kietaista vaikka vyötärölle. Jalassa siistit tennarit ja merinovillaiset ohuet sukat. Käsimatkatavaroihin pakkaan vaihtopikkarit ja varvastossut. Nämä voi vaihtaa määänpäässä kentällä jos edessä on pidempi siirtymä kentältä hotelliin tai odotat jatkolentoa.
Vierailija kirjoitti:
Siis minusta tuo neulemekko, sukkahousut ja poncho kuulosti juuri hyvältä matka-asulta. Ponchon saa helposti riisuttua ja sukkiksetkin vaikka vessassa (lentokentät ovat usein ilmastoituja, joten kuuma tulee kohteessa yleensä vasta, kun astuu kentältä ulos).
Joissain kohteissa joutuu suoraan koneesta ulos kentälle odottelemaan minibussia, joka vie terminaaliin. Bussissa ollaan kuin sillit suolassa 40-asteen lämmössä. Siinä vaiheessa voi harmittaa, että villasukkikset jäi jalkaan.
Pukeudu silleen että miehet kuolaavat ja keräät katseita.
Ei, vaan jos sinulla on suonikohjuleikkaus takana, niin ehdottomasti varaa sellainen paikka, mistä pääset jaloittelemaan ja missä on mielellään vähän enemmän tilaa oikoa jalkoja. Käytäväpaikka tai Exit-rivin paikka. Älä nyt ota riskiä, että pilaat lomasi laskimotukoksen takia.