14h matka-aika, miten pukeutuisit?
Lentokoneessa n.12h, lähtiessä loppusyksyn syyssää täällä kotisuomessa, kohteessa +30. Lentokoneessa usein hieman vilpoista..
Kommentit (75)
Legginsit ja tekninen melko välja t-paita jonka päälle huppari koneen viileyden vuoksi ja sitä voi sitten käyttää myös iltaisin kohteessa jos viileä päivä. Jalkaan mukavat lenkkarit; pese päivä-kaksi ennen lähtöä ja vaihda pohjalliset
Mulla on pitkillä lennoilla aina samanlainen asu. Leveälahkeiset kuminauhavyötäröiset housut, t-paita jonka päällä neuletakki, lisäksi iso huivi. Jalkaan siistit tennarit.
Mukava, joustava ja tyylikäs asu josta voi lisätä tai poistaa kerroksia tarpeen mukaan. Asun kaikkia osia voi käyttää yhdessä ja erikseen reissun aikana.
Lähtö siis loppusyksystä :)?
Iso mutta ohut huivi, joka on melkein peitto on mulla aina lennoilla ainakin laukussa. Lämpimät sukat on kyl hyvät ja niskatyyny.
Olen 44v. ja hirvittäisi noin pitkä lentomatka. Polvipituiset lentosukat minulla on aina, mutta jo muutaman tunnin lennon jälkeen polvitaipeessa tuntuu ikävältä.
Ajatus tukisukkahousuista on ok Euroopan lennoilla, mutta aaapuaa jos pitäisi napakoissa sukkiksissa olla 14+ tuntia.
Eli joo, vaikeaa tulisi. Tukisukkahousut, pitkä hame, t-paita, neuletakki.
Tuossa tovennäkäisesti tulee ulkoilua Suomen päässä aika vähän, korkeintaan se, mitä tulee parkkihalli - terminaali. Eli siihen Suomen keliin en niin nyt panostaisi. itsellä taisi viimeeksi oll Bangkokin lennolla trikooneuleinen kietaisumekko ja paksut sukkikset, joista sit ne sukkikset riisuin kun päästiin perille. Matkustamolaukussa oli kevyemmät sukat kenkiin ja villasukat lennon ajaksi. Ja joku poncho taisi olla minullakin, se toimi myös vilttinä sit koneessa.
Siis minusta tuo neulemekko, sukkahousut ja poncho kuulosti juuri hyvältä matka-asulta. Ponchon saa helposti riisuttua ja sukkiksetkin vaikka vessassa (lentokentät ovat usein ilmastoituja, joten kuuma tulee kohteessa yleensä vasta, kun astuu kentältä ulos).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyjama on paras vaihtoehto. Lentokoneen vessassa voi käydä vaihtamassa sen ylle ennen kuin kone lähtee portilta rullaamaan. Mulla on Emiratesin lennolta saatu todella mukava pyjama, jota käytän nykyään kaikilla pitkillä lennoilla.
Komppaan. Itselläni on kanssa lentoyhtiöltä saatu (Qatar Airways) pyjama, jota käytän pitkillä lennoilla. Etenkin jos on yön yli lento. On todella mukava yllä, kun pitää vilun loitolla, mutta ei myöskään hiosta. Eikä todellakaan kiristä mistään kohtaa missään asennossa.
Apua :D Yöpuvussa laahustatte XD
Siis olet ap lähdössä 10 kuukauden päästä retkelle ja jo nyt pitää miettiä, mitä laitat päälle? Mites olisi vaikkapa vaatteet :DD
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suunnilleen samat olosuhteet oli joskus, mulla oli ohut villaneulemekko, paksut sukkikset ja neuleponcho.
Kuulostaa mukavan rennolta ja helpolta, mutta tukalan kuumalta..
Ap
Lentokoneessa on usein vetoista ja kylmää.
Vierailija kirjoitti:
Koneeseen jotkut väljät kangashousut, t-paita tai toppi joka menee kohteessa sellaisenaan ja lisäksi villatakki. Umpikengät, koneessa pelkät sandaalit tms ei riitä.
Tällä varustuksella pääsee varmasti hotellille saakka, kunhan laitat laskeutumisen jälkeen villatakin laukkuun.
miten niin sandaalit ei riitä? itse olen koko lennon vain villasukissa, joilla tepsuttelen koneen käytävillä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Lentosukat hankittava, polvimittaiset sellaiset, mietityttää hieman veritulpat yms, olen ollut suonikohjuoperaatiossa viimekeväänä. Täytyy koneessa jaloitella säännöllisesti, ihmetelkööt muut, jos haluavat. Kalaöljykapseleiden tai aspiriinin ottamista ennakoivasti ennen matkaa mietin myös ohentaakseni vertani (hb145-150).
Ap
Lentokoneeseen kannattaa ottaa villasukat jalkaan, niin pysyy jalat lämpimänä ja ei tarvitse käyttää kenkiä lennon aikana.
Muuten normaalit vaatteet koneeseen, ja vaihda kohdemaahan saapuessa shortsit/hame + t-paita päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista!
Lentosukat hankittava, polvimittaiset sellaiset, mietityttää hieman veritulpat yms, olen ollut suonikohjuoperaatiossa viimekeväänä. Täytyy koneessa jaloitella säännöllisesti, ihmetelkööt muut, jos haluavat. Kalaöljykapseleiden tai aspiriinin ottamista ennakoivasti ennen matkaa mietin myös ohentaakseni vertani (hb145-150).
Ap
Lentokoneeseen kannattaa ottaa villasukat jalkaan, niin pysyy jalat lämpimänä ja ei tarvitse käyttää kenkiä lennon aikana.
Muuten normaalit vaatteet koneeseen, ja vaihda kohdemaahan saapuessa shortsit/hame + t-paita päälle.
Mulla on aina villasukat + hotellista saatavat kertakäyttöaamutossut. Ei tarvi kiskoa kenkiä takas jalkaan kun käy veskissä. Pelkissä villiksissä kävely käytävällä ja veskissä on ällöä.
Ei hyvänen aka. Ei matkapukeutumisesta kannata tehdä suurta numeroa. Itselläni ollut sukkikset ohuet farkut t-paita ja joku jakku. Hyvin on matka sujunut. Villikset laukusta tarpeen tullen.
Lomavaatteet puetaan hotellilla.
Stretch farkut ja t-paita (joihin pukeudun aina muutenkin) ja jokin huppari varalta jos tulee kylmä koneessa.
Joustavat ja mukavat housut esim. siistit leggarit/olohousut tai urheiluhousut. Mukava ja väljä/hengittävä paita ja päälle väljä neuletakki tai vastaava. Reppu käsimatkatavaroihin koneeseen ja sinne lämpöiset sukat tai tukisukat ja huivi tarvittaessa jos tulee vilu nukkuessa. Reppuun mahtuu myös vaihtokengät. Perillä sitten neuletakki ja talvisemmat kengät reppuun ja vastaavasti kesäkengät/läpsyttimet jalkaan. Ja ap, ei siellä koneessa ole kamalasti tilaa jaloitella kun olet muuten lentoemäntien tiellä mutta omalla paikallasi voit myös pyöritellä nilkkoja ja ojennella jalkoja.
Matkustan usein tuollaisia pitkiä lentoja, joissa perillä lämmintä. Usein laitan päälle mukavan, siistin mekon tai joustavaa materiaalia olevan hameen, sukkahousut, lyhythihaisen t-paidan tai hihattoman topin ja kevyen puuvillaisen neuletakin. Ballerinat on hyvät kengät. Sukkahousut riisun pois lentokentän vessassa kun ollaan perillä, niin on vilpoisampaa kun pääsee ulos.
Tykkään siis itse siitä, että mikään ei purista vyötäröä kun joutuu istumaan pitkään. Ballerinat on helppo sujauttaa jalkaan, jos lähtee jaloittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Joustavat ja mukavat housut esim. siistit leggarit/olohousut tai urheiluhousut. Mukava ja väljä/hengittävä paita ja päälle väljä neuletakki tai vastaava. Reppu käsimatkatavaroihin koneeseen ja sinne lämpöiset sukat tai tukisukat ja huivi tarvittaessa jos tulee vilu nukkuessa. Reppuun mahtuu myös vaihtokengät. Perillä sitten neuletakki ja talvisemmat kengät reppuun ja vastaavasti kesäkengät/läpsyttimet jalkaan. Ja ap, ei siellä koneessa ole kamalasti tilaa jaloitella kun olet muuten lentoemäntien tiellä mutta omalla paikallasi voit myös pyöritellä nilkkoja ja ojennella jalkoja.
Tukisukat puetaan aamulla. Ehdottomasti kannattaa myös jaloitella noin pitkällä lennolla. Ei ole lentoemäntien tiellä kunhan katsoo, ettei ruokatarjoilujen aikana lähde jaloittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Siis minusta tuo neulemekko, sukkahousut ja poncho kuulosti juuri hyvältä matka-asulta. Ponchon saa helposti riisuttua ja sukkiksetkin vaikka vessassa (lentokentät ovat usein ilmastoituja, joten kuuma tulee kohteessa yleensä vasta, kun astuu kentältä ulos).
Ponchoa ei tarvitse, lentokoneesta saa huovan. Pitkillä lennoilla on jokaiselle oma huopa valmiina penkillä odottamassa.
Lentokoneessa on vilpoista ainoastaan kesällä kun ihmiset tulevat lomakohteen +36 asteen lämmöstä suunnilleen alasomana ja hikisenä koneeseen. Silloin se kyllä jäähdytetään +13 asteeseen
Näin talvella kun porukalla on paksut puserot ja pitkät kalsarit jalassa väännetäänkin nupit kaakkoon ja kabiinissa on +45 koko lennon ajan
T:nimim. Kaksi reissua Eurooppaan kuukauden sisään.
No jos olet ikkunapaikalla niin et kyllä lähde vähän väliä mihinkään jaloittelemaan. Heiluta jalkoja omalla paikallasi istualtaan, niin kaikki muutkin tekee eikä ravaa koko aikaa käytävällä.