Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistyminen 47 vuotiaana

Vierailija
14.01.2025 |

Olen ollut sairaslomalla masennuksen vuoksi vuoden ja sen jälkeen työtön 3 vuotta. Amk opinnot ovat jääneet kesken masennuksen vuoksi niitä ei voi enää suorittaa loppuun se on nyt selvitetty eikä ala enää työllistä ( sosionomi). Työkokemusta löytyy runsaasti yrityksistä ulkomailta ja Suomessa eri sosiaalialan paikoista.

En tiedä mitä seuraavaksi en pääse mihinkään edes haastatteluun. Olen kahden alakoululaisen yh joten vuorotyö ei onnistu. Tämä köyhyys työttömyyden takia vaikuttaa suuresti elämäämme,,olemme muuttaneet vuoden sisällä jo kaksi krt edullisempaan asuntoon ja yhä asunto on liian kallis. Olemme eläneet työmarkkinatuella ja tt tuella jo niin monta vuotta että tuntuu ettei enää pää kestä tätä köyhyyttä. 

Mitä seuraavaksi keksisin,mistä hakea töitä? Olen kuullut ettei edes 20 v alalla olleet sosionomit saa töitä joten minun joka ei ole edes valmistunut on turha yrittää sote alalle tällä hetkellä. 

Paikkakunta Helsinki

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhusten- ja vammaisten hoitajista on koko ajan pulaa. 

Vierailija
22/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja/sairaanhoitaja. Töitä saat vielä tehdä eläkeikään asti.

Monet paikat on vuorotyötä, mutta myös pelkkää päivätyötäkin löytyy.

Jatkuvasti koulutetaan uutta porukkaa alalle.

Lähäriksi oppisopimuskoulutuksella. Saat palkkaa opiskeluajalta säännöllisesti ja todennäköisesti työpaikan jo opintojen aikana. 

Lisäys: mene oman alueen työkkäriin (tiedän että lakkautettiin, ei tarvi tulla kertomaan) ja keskustele asiasta. Saat tietoa koulutuksista jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sijaislapsista makseta kohtuullisesti? Jos ottaisi pari sijaislasta, niin tulisiko sillä toimeen?

Vierailija
24/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet työkokeiluun ja saat 9€ päivässä lisää rahaa. Ei siitä palkallista töitä heru, mutta onpa jotain tekemistä.

Vierailija
25/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa. Minä olen 62-vuotias työtön, eli kuuminta hottia työmarkkinoilla. Sekä TE-virkailija että minä molemmat tiedämme, että työtä en saa. Silti pitää leikkiä byrokratian ehdoilla. Eli haen kiltisti joka kuukausi töitä. Varmaan botti viskaa hakemukseni automaattisesti roskiin. Haluaisin tehdä työtä, mutta turha toivo.

Seliseli. Mikä se suakin estää soittamasta suoraan yrityksiin? Tai mene paikanpäälle hakemaan töitä. Tuökkäri on se, josta niitä ei kukaan sa.

Vierailija
26/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivakotiin haettiin sosionomia ja sitten kun oli mennyt töihin, oli sanottu, että voisit tehdä lääkeluvat. En tiedä, mikä juttu se on, mutta tiedän yhden toisenkin sosionomin, joka opiskelee lääkelupia. On hoivakoteja, joissa ei tarvitse osata sosionomin tehdä hoidollisia töitä kuin vaan pystyy jakamaan lääkkeet. Yksi vaihtoehto on hakea laboranttikoulutukseen, jos veren näkeminen ei pelota. 

Vierailija
27/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole helppoa. Minä olen 62-vuotias työtön, eli kuuminta hottia työmarkkinoilla. Sekä TE-virkailija että minä molemmat tiedämme, että työtä en saa. Silti pitää leikkiä byrokratian ehdoilla. Eli haen kiltisti joka kuukausi töitä. Varmaan botti viskaa hakemukseni automaattisesti roskiin. Haluaisin tehdä työtä, mutta turha toivo.

Seliseli. Mikä se suakin estää soittamasta suoraan yrityksiin? Tai mene paikanpäälle hakemaan töitä. Tuökkäri on se, josta niitä ei kukaan sa.

Ysärin neuvot ei kuule enää päde. Ei yrityksissä kukaan vastaile puhelimiin paitsi asiakkaille ja sisään jos yrität ilman kolmivaiheisen rekryn kautta etukäteen sovittua työhaastattelua, niin vaksi heittää ulos.

Vierailija
28/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähihoitaja voisi olla hyvä, olen suorittanut sosionomin opinnoista 190/210 op niin voisi saada jotain hyväksilukuja. Päivätyö olisi pakollinen nyt pari vuotta vielä, lapset 7 ja 9 v, tarvitsevat vielä apua läksyissä jne. Olen totaali yh, isä asuu muualla eikä tapaa lapsia kuin pari krt vuodessa. Aikaisemmin olisin päässyt lh työvoimakoulutukseen mutta siinä ehtona oli valmius tehdä kaksivuorotyötä. 

Vierailija
29/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoivakotiin haettiin sosionomia ja sitten kun oli mennyt töihin, oli sanottu, että voisit tehdä lääkeluvat. En tiedä, mikä juttu se on, mutta tiedän yhden toisenkin sosionomin, joka opiskelee lääkelupia. On hoivakoteja, joissa ei tarvitse osata sosionomin tehdä hoidollisia töitä kuin vaan pystyy jakamaan lääkkeet. Yksi vaihtoehto on hakea laboranttikoulutukseen, jos veren näkeminen ei pelota. 

En ole valmistunut eikä opintoja voi enää jatkaa kuten kirjoitin aloituksessa joten niiden töiden teko ei onnistu

Vierailija
30/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sosionomeja haetaan ympäri Suomen.  Muutatte työsi perässä, vaikka olisi kuinka kurjaa. Elintaso nousee nopeasti.

Vierailija
31/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sosionomeja haetaan ympäri Suomen.  Muutatte työsi perässä, vaikka olisi kuinka kurjaa. Elintaso nousee nopeasti.

Ei tarvita usea tuttu on työttömänä. Enkä ole  sosionomi joten ei käy ne työt.

Vierailija
32/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No haet tietysti uudelleen opiskelemaan sosionomiksi, jolloin saat hyväksilukuna lähes koko tutkinnon. Miksi muuten ei voi jatkaa?

Vierailija
33/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvita usea tuttu on työttömänä. Enkä ole  sosionomi joten ei käy ne työt.

Lastenhoitajaksi pääsee ilman tutkintoakin. Niistä huutava pula

Vierailija
34/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa niin tutulta. Ei mitään saumaa vuoden nuoremmallakaan. Osa ei edes viitsi vastata hakemuksiin vaikka koko ajan hakevat työntekijää. Yksikin toimisto hakee vähintään alkuvuodesta ja loppukesästä työntekijää ja olen aina, kun heillä auki paikka hakenut kertaakaan eivät ole ottaneet yhteyttä. Ihan kiusallanikin haen koko ajan sinne.

Vierailija
35/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkeluvissa pitää osata antaa oikeat määrät oikeaa lääketta oikealle ihmiselle. Pitää myös osata laskea, jos joku lääke annetaan painon mukaan. En ole itse suorittanut kyseisiä, mutta kerran päässyt valvomaan tällaista koetta tai se taisi olla vain ns pikkulupa kesätyöntekijöille. 

Vierailija
36/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melko mahdotontahan tuo on, jos ei taustat ole kunnossa. Usein se uudenkaan tutkinnon opiskelu ei auta, koska ikää on liikaa ja kokemusta uudelta alalta ei ole. Kannattaa ehkä vain hyväksyä tilanne ja ottaa työpaikka, jos sellainen avautuu. Stressata ei kannata. Kyllä tähän maahan työttömiä mahtuu eikä ole väärin olla työtön.

Vierailija
37/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sellaista hommaa voi saada, johon ei koulutusta juuri vaadita. Siivouksesta ja tiskaamisesta lastenhoitoon. Tai erilaiseksi avustajaksi ja apulaiseksi.

Vierailija
38/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta työllistymisestä tämän ikäisenä? En tiedä mitä tekisin, olenko 15 v työtön ja sitten suoraan eläkkeelle? 

Et sä 62-vuotiaana eläkkeelle pääse. Ne ajat on ohi ja eläkeikää on nostettu reilusti ilman mahdollisuutta jäädä varhennetulle tai eläkeputkeen. Tällä hetkellä sun eläkeikä on 66-68 vuoden haarukassa. Lisäksi se saattaa hyvinkin nousta tuonne seiskalla alkavaan, jos syntyvyyden romahdus edelleen jatkuu.

Vierailija
39/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakeudu Kelan Teakkiin.

Vierailija
40/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikkea sellaista hommaa voi saada, johon ei koulutusta juuri vaadita. Siivouksesta ja tiskaamisesta lastenhoitoon. Tai erilaiseksi avustajaksi ja apulaiseksi.

Näitä on vaikein saada, koska niitä hakevat nuoret, opiskelijat,  alojen ammattilaiset, osa-aikatyötä etsivät ym.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän yhdeksän