Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttava yrittää jatkuvasti myydä minulle siskonsa valmennuskursseja - onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Vierailija
09.04.2025 |

Ei olla kovin hyviä tuttavia. Joskus kuitenkin juttelemme. Mutta aina, ihan aina, keskustelu menee siihen, että tämän henkilön sisko on juuri aloittanut valmennusbisneksen ja että minun pitäisi ostaa kursseja sieltä. Viestejä näistä kursseista tulee häneltä joka päivä, että miten pitäisi ostaa niitä.

Ei todellakaan ole pienintäkään kiinnostusta tai aikomusta ostaa kursseja, eivät ole uskottavia. Olen jo useamman kuukauden tehnyt selväksi, että en aio ostaa.

Nyt olen päättänyt lopettaa tuttavuuden tuon jatkuvan myymisen takia.

Onko muilla kokemuksia tuttavista jotka yrittivät myydä teille jotain? Miksi joku tekee noin kuukausien ajan vaikka on tehty selväksi ettei kiinnosta?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parikin tuttua ollut, jotka hurahtivat milloin Tupperiin, milloin Fitlineen. Ihan hirveää vääntöä ja pommitusta. Jälkimmäinen varsinkin tuntui olevan oikea elämän eliksiiri, joka parantaa kaikki vaivat.

Vierailija
2/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaa vaan. Jos ihmettelee niin kerro totuus.

Muistan kun kuin 90-luvun laman aikaan ilmaantui myyntialalle pyramidihuijaussysteemejä; mulle yritti mm serkku aina myydä pesuaineita. Inhoittavaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano aina, ettei kiinnosta.

Vierailija
4/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuttava on jakanut mm. Facebook-sivuilleni (kyllä, minulla on vielä sellaiset) siskonsa yrityksen mainoksia tagaamalla minut. Kysymättä lupaa. Poistin ne heti ja muutin asetuksia niin, ettei hän voi enää tagata minua. Mutta tuntuu tosiaan siltä, että olen myyntikampanjan kohde ja minua yritetään hyväksikäyttää markkinointiin.

ap

Vierailija
5/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estä koko tyyppi 

Vierailija
6/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano siskolle että joka kerta kun tuputtaa kursseja, sinä puolestasi kerrot eteenpäin kuinka pskoja kursseja ne on. Luulisi tyrkytyksen loppuvan. 

Vierailija
7/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuttava on myös toistuvasti valittanut siitä miten niin monet ihmiset ghostaavat hänet. No ei ihme kun tosiaan en minäkään voi muuta tehdä tämän aggressiivisen myynti- ja markkinointikampanjan takia.

ap

Vierailija
8/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perinteistä peer-to-peer markkinointia. Osta jos siltä tuntuu ja älä ostä jos et halua

Vierailija
9/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuttava on myös toistuvasti valittanut siitä miten niin monet ihmiset ghostaavat hänet. No ei ihme kun tosiaan en minäkään voi muuta tehdä tämän aggressiivisen myynti- ja markkinointikampanjan takia.

ap

Luuleeko hän oikeasti, että joku ostaa?

Vierailija
10/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti tuttavasi sisko tekee samaa kaikille tutuille ja tuttujen tutuille, joten älä ota liian henkilökohtaisesti. Homma ei tule tuolla menolla menestymään, sillä asiakkaat pitäisi etsiä ihan muulla tavoin. Jotkut vain luulevat, että kun kaiken aikaa tykittää samoille ihmisille joku ostaa ja todnäk on ostanutkin päästäkseen hänestä niin eroon.

Sinulla on oikeus kieltää markkinointi. Ei siinä tarvitse selittää tai pelätä toimiiko sosiaalisesti väärin, vaan yksinkertaisesti tuttavasi siskon palvelut eivät kuulu sinun hankintalistallesi saati kiinnostavat. Mieluummin tee se kirjallisesti ja jos olet reilu muistutat, että tarvittaessa kuluttaja-asiamies puuttuu aggressiivisen suoramarkkinointiin.

Lainaus Kilpailu- ja  kuluttajaviraston sivuilta :Kuluttajansuojalain vastaisesta kielletystä aggressiivisesta menettelystä on puolestaan kyse, jos yritys kohdistaa kuluttajiin sinnikkäitä ja ei-toivottuja myyntiyhteydenottoja puhelimitse, sähköpostitse tai muulla etäviestimellä.

Vierailija
11/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myykö jotain enkeliterapiaa tai väinämöisen stressijumppaa?

Vierailija
12/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas yrittäjäksi lähtenyt joku jolla ei ole siihen mitään edellytyksiä

Vierailija
13/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myykö jotain enkeliterapiaa tai väinämöisen stressijumppaa?

Vähän sellaista enkeliterapian tyyppistä. Ei siis enkeliterapiaa mutta samaan kategoriaan menee.

ap

Vierailija
14/14 |
09.04.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Estoon vaan jos ei usko.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi