Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työllistyminen 47 vuotiaana

Vierailija
14.01.2025 |

Olen ollut sairaslomalla masennuksen vuoksi vuoden ja sen jälkeen työtön 3 vuotta. Amk opinnot ovat jääneet kesken masennuksen vuoksi niitä ei voi enää suorittaa loppuun se on nyt selvitetty eikä ala enää työllistä ( sosionomi). Työkokemusta löytyy runsaasti yrityksistä ulkomailta ja Suomessa eri sosiaalialan paikoista.

En tiedä mitä seuraavaksi en pääse mihinkään edes haastatteluun. Olen kahden alakoululaisen yh joten vuorotyö ei onnistu. Tämä köyhyys työttömyyden takia vaikuttaa suuresti elämäämme,,olemme muuttaneet vuoden sisällä jo kaksi krt edullisempaan asuntoon ja yhä asunto on liian kallis. Olemme eläneet työmarkkinatuella ja tt tuella jo niin monta vuotta että tuntuu ettei enää pää kestä tätä köyhyyttä. 

Mitä seuraavaksi keksisin,mistä hakea töitä? Olen kuullut ettei edes 20 v alalla olleet sosionomit saa töitä joten minun joka ei ole edes valmistunut on turha yrittää sote alalle tällä hetkellä. 

Paikkakunta Helsinki

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta työllistymisestä tämän ikäisenä? En tiedä mitä tekisin, olenko 15 v työtön ja sitten suoraan eläkkeelle? 

Minä sain ensimmäisen vakituisen työsopimuksen juuri, olen 47-vuotias. Toki mulla alkaa olla jo aikamoinen cv ilman taukoja ja maisterin paperit. Ja isot verkostot. Ehdotan pohtimaan, onnistuisiko yliopisto-opinnot? Oman alan järjestötyö, vapaaehtoishommat? Joku juttu, missä tutustuisit ihmisiin ja voisit kertoa, että etsit töitä??

Tsemppiä!

Vierailija
42/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikää on liikaa jo kaikkeen...ala suosiolla vaan ryyppäämään..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko kenelläkään kokemusta työllistymisestä tämän ikäisenä? En tiedä mitä tekisin, olenko 15 v työtön ja sitten suoraan eläkkeelle? 

Minä sain ensimmäisen vakituisen työsopimuksen juuri, olen 47-vuotias. Toki mulla alkaa olla jo aikamoinen cv ilman taukoja ja maisterin paperit. Ja isot verkostot. Ehdotan pohtimaan, onnistuisiko yliopisto-opinnot? Oman alan järjestötyö, vapaaehtoishommat? Joku juttu, missä tutustuisit ihmisiin ja voisit kertoa, että etsit töitä??

Tsemppiä!

Kiitos tästä kannustuksesta. Yliopisto on ollut haaveena aina. Voisihan sitä aloittaa vaikka avoimessa, te virkailija puolsi sitäkin.

Vierailija
44/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä kysellään mistä saisi töitä. Hoh hoijaa, ettei katsella ilmoituksia missä kunnat ja yhteisöt ilmoittaa työpaikoista, soitella työnantajille tai kysellä suoraan työpaikalta. Mikä estää tuommosen suoran toiminnan, masennusko? 

Vierailija
45/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei muuttaminen ole vaihtoehto?

Vierailija
46/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukahan sinua on kieltänyt suorittamasta opintoja loppuun? Vai onko rahoituksesta kiinni?

Vierailija
47/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ei työllistä?? Mistä sä puhut?

Vierailija
48/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ala yrittäjäksi.

Se vaatii varman idean  ja starttirahan monien kohdalla eikä sitä starttirahaakaan noin vain saa vain sen perusteella että haluaa yrityksen perustaa. Ei yrityksen perustaminen takaa menestystä.  Ei yritys heti tuota . Siinä voi mennä aikaa kauan että jää omaan  taskuun jotain. Palkkatyö parempi vaihtoehto jos sellaisen onnistuu saamaan.

Vierailija
49/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja/sairaanhoitaja. Töitä saat vielä tehdä eläkeikään asti.

Monet paikat on vuorotyötä, mutta myös pelkkää päivätyötäkin löytyy.

Jatkuvasti koulutetaan uutta porukkaa alalle.

Just tollasia mt-kuntoutujia sillä alalla tarvitaan

Vierailija
50/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kukahan sinua on kieltänyt suorittamasta opintoja loppuun? Vai onko rahoituksesta kiinni?

Voihan hän suorittaa varmaan mutta ei sekään töiden saamista takaa millään muotoa. Edelleen hän on työtön työnantajien silmissä vaikka olisi miten paljon opiskellut ja nykyään työttömiä ei haluta oikein palkata on työttömällä sitten millainen historia tahansa t: eri 

Vierailija
51/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan hän suorittaa varmaan mutta ei sekään töiden saamista takaa millään muotoa. Edelleen hän on työtön työnantajien silmissä vaikka olisi miten paljon opiskellut ja nykyään työttömiä ei haluta oikein palkata on työttömällä sitten millainen historia tahansa t: eri 

En ole lukenut koko ketjua. Kysyin tuota siksi, että aina voi hakea pääsykokeiden kautta uudelleen tai suorittaa avoimen kautta kurssi kerrallaan tms. Oppisopimus on myös vaihtoehto uudelle alalle. Olen akateeminen, mutta jouduin aloittamaan aivan alusta: Palkatonta työharjoittelua yhteensä 1,5 vuotta, kesätyö ja määräaikainen työ. Menin se edellä, mihin otettiin ja tein tuhottoman määrän tutkintoja siinä ohessa.

Vierailija
52/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jäisin työttömäksi, miettisin mitä osaisin (valmistaa +) myydä.

Esim.

-kävelylenkkiseuraa

-pipoja, tai muita vaatteita

-leipomuksia

-jotain, mitä rahansa, jolla rahallista arvoa

Sinulla varmaan taitoja/kykyjä. Mieti missä olet hyvä? Jos olet hyvä puhumaan, koita myyntityötä.

Vierailija
53/53 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähihoitaja/sairaanhoitaja. Töitä saat vielä tehdä eläkeikään asti.

Monet paikat on vuorotyötä, mutta myös pelkkää päivätyötäkin löytyy.

Jatkuvasti koulutetaan uutta porukkaa alalle.

Lähäriksi oppisopimuskoulutuksella. Saat palkkaa opiskeluajalta säännöllisesti ja todennäköisesti työpaikan jo opintojen aikana. 

Näin! Ei heti hanskoja tiskiin. Siirry taistelumoodiin. Täytyyhän sinun hoitaa lapsesikin. Itsekin vaihdoin ulkomailla sosiaalialalle oppisopimuksella päälle viisikymppisenä yksinhuoltajana. Sen jälkeen on haettu kotoa töihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi