Oletko koskaan katunut työpaikan vaihtoa?
Kommentit (34)
En, mutta ei se vaihtamalla parantunut. Hankin koulutuksen ja sitten työn ja nyt olen tyytyväinen
Olen. tein opetustyötä ihan hyvällä palkalla. Sitten kaveri perusti firman ja sanoi että hän tarvitsee työntekijän. No, olin nuori ja vapaa. Irtisanouduin. Kaverin firmassa pari kuukautta töitä ja sitten sillä loppu rahat, oli vähän liian lennokkaat suunnitelmat.
Opetushommia ei ollut enää tarjolla loppukeväästä joten kesällä 2015 värväydyin vastaanottokeskukseen ohjaajaksi. Palkka oli tasan puolet siitä mitä opettajana. Toisaalta aivan mukavaa työtä. Nyt eräässä firmassa henkilöstöpuolella enkä haaveile enää opetustyöstä, tässä tienaa saman, opetustyön haitoista on täällä ollut jo aika paljon juttua. Sanoisin että jos haluat todella tehdä työtä, älä nirsoile, hommia on kyllä vaikka kuinka paljon.
Olen. Uuteen paikkaan tuli 1.5 vuoden päästä yt:t ja tietysti yhtenä uusimmista työntekijöistä sain irtisanomisen. Sen jälkeen uutta työtä ei ole löytynyt yli vuoden hakemisen jälkeen.
Olen. Uusi paikka osoittautui kehityshaluttomaksi, vaikka minut palkattiin kehittämään. Halusivat edelleen tehdä kaiken kuten ennenkin oli tehty...mikä siis oli jo vienyt yrityksen laskusuuntaan:)
En viipynyt kauaa.
Olen. Aivan järkyttävää johtamista oli uudessa työpaikassa. Ihmisiä itketettiin ja ylin johtaja pilkkasi porukkaa. Olis ees ne työt hoituneet mutta kaikki oli priorisoitu kun oli liikaa töitä. Yötä myöden jengi teki, pelkäsi ja itkeä tirautteli. Irtisanouduin. Ja niin teki aika monta muutakin.
Nojoo, ehkä vähän. Vanhaan työhön jäi ihanat työkaverit, hyvä työyhteisö ja mielenkiintoinen työ. Uusi työ oli kuitenkin niin hyvin palkattu ja vieläpä helpompi, joten sorruin vaihtamaan. Kadutti kyllä pitkään, mutta lopulta totesin etten olisi enää tullut aiemman työn palkalla toimeen, joten vaihto oli pakko tehdä.
Juu, päin persiitä meni, ei se vaihtamalla parane...
En, päinvastoin. Harmittaa miksen lähtenyt jo aikaisemmin.
Aina voi jossitella. Vaihdoin aikoinaan edellisessä firmassa paljon mukavampaan yksikköön ja olin siellä kahdeksan vuotta, kunnes se päätettiin lakkauttaa kokonaan. Paluuta entiseen ei ollut vaan tarjottiin työtä toisessa kaupungissa.
Silloin kadutti, koska en halunnut muuttaa. Niinpä sitten siirryin toiseen firmaan kotikaupungissani. Edellinen työ oli mukavampaa ja leppoisampaa, mutta tästä maksetaan paljon paremmin. Ehkä aika on vain kullannut muistot.
Olen. Menin eri organisaatioiden yhteistyökokeiluun julkishallinnossa. Lähes joka päivä on paha olo.
En ole koskaan katunut. Ihmisen ei kannata juuttua loppuelämäksi työpaikkaan jossa ei viihdy. Syitä on ollut monia: narsistinen vaikea pomo, työtehtäviä vastaamaton palkka, työntekijöiden aliarvostaminen ja siihen liittyvä työssä kehittymisen mahdottomuus.
Kyllä, muutin takaisin suomeen ja se oli iso virhe.
Olen. Kahden vuoden jälkeen soitin entiselle esihenkilölle ja palasin vanhaan työpaikkaani. Takaisin vaihtoa en ole katunut hetkeäkään.
Vierailija kirjoitti:
Olen. Kahden vuoden jälkeen soitin entiselle esihenkilölle ja palasin vanhaan työpaikkaani. Takaisin vaihtoa en ole katunut hetkeäkään.
Esinahka
En ole koskaan vaihtanut työpaikkaa. 34 vuotta jo samassa paikassa.
Olen. Vaihdoin mukavasta työpaikasta, kun olin hieman välillä kyllästynyt töihini ja oli ylityöpiikki. Huomasin vasta uudessa työpaikassa miten ihana aiempi työpaikkani oli ollut. Paikka mihin vaihdoin oli kamala. Olin siellä noin vuoden enkä sen jälkeen vieläkään ole löytänyt sen veroista työpaikkaa, josta alunperin lähdin.
Viimeiseksi jääneessä työpaikassa olin kymmeniä vuosia. Aluksi se oii kunnallinen, eikä töitä oikein ollut, höpöttettiin vain kaikenlaista ja pelattiin korttia päivät pitkät.
Kun yhtiö yksityistettiin, alkoi paljon mielenkiintoisempi kausi. Ala uudistui kovaa vauhtia, ja mukana pysyäkseen piti oppia uutta koko ajan. Joskus oli rankkaakin, mutta enimmäkseen viihdyin hyvin ja yleninkin taitojen kertyessä.
Kyllä mut oli ekasta pakko lähtee kun sain kenkää. En olis muuten lähtenyt
En.