Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomenna haastattelu rooliin jota en osaa, miten kertoa omasta osaamisesta?

Vierailija
13.01.2025 |

Menen huomenna työhaastatteluun koskien työpaikkaa jossa on hieno titteli ja laaja vastuualue, mutta hakemuksessa ei ole mainittu mitään tarkkoja vaatimuksia esimerkiksi työkokemuksen osalta. Olen tällä hetkellä töissä kyllä samantyylisissä tehtävissä, mutta vastuualue on pienempi ja kontrolloin enemmäkin toimintojen sujuvuutta ja tiimiä sen sijaan että olisin keskittynyt toimintojen strategiseen kehittämiseen. Minulla on hieman tarttumapintaa siihenkin, mutta tulen hyvin operationaaliselta taustalta. Olen ehkä jopa vähän yllättynyt siitä että pääsin haastatteluun, sillä mielestäni tuo rooli vaatisi hyvin paljon teknistä osaamista ja taustaa jotta siinä voi menestyä.

Olen tällä hetkellä siis vakitöissä joten en ole mitenkään epätoivoinen työn suhteen. Menen sinne kuitenkin avoimin mielin, mutta mietin miten voi kertoa rehellisesti omista taidoista, taustasta ja motivaatiosta työhön ilman että ylimyy omaa osaamistaan? Olen tällä hetkellä paikassa joka on kaoottinen ja moni asia huonosti johdettu ja informoitu joten pelkoni on että mahdollinen uusi paikka olisi vielä karmeammassa kunnossa. Olen siis motivoitunut, mutten varmasti pystyisi tuohon työhön ilman tukea ja kunnollista sisäänajoa. 

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään neuvoja?

Vierailija
2/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut synergiaeduista, kompetenssista, visiosta, strategiasta, makroympäristöstä, isosta kuvasta ja kun yrittää hakea konkretiaa maalailet laajalla pensselillä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä haastattelijaa/haastattelijoita kertomaan yrityksen perehdytysprosessista. Kerro, että kokemuksesi mukaan sisäänajo tehtävään onnistuu nopeammin, mitä parempi jakattavampi perehdytys on- Ja että haluat omaksua tehtävän nopeasti.

Vierailija
4/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse hain ja minut valittiin asiantuntijaksi ihan uudelle alalle. Korostin vain omia vahvuuksia ja ilmeisesti ne riitti. Nyt koeaika on jo ohi ja ovat tuntuneet olevan ihan tyytyväisiä. Reipas ja avoin mieli varmaan tärkeintä, kyllä ne työn nyanssit sitten oppii siellä työssä. 

Vierailija
5/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse hain ja minut valittiin asiantuntijaksi ihan uudelle alalle. Korostin vain omia vahvuuksia ja ilmeisesti ne riitti. Nyt koeaika on jo ohi ja ovat tuntuneet olevan ihan tyytyväisiä. Reipas ja avoin mieli varmaan tärkeintä, kyllä ne työn nyanssit sitten oppii siellä työssä. 

Onnittelut! Miten pyrit kuromaan umpeen ne osa-alueet jotka olivat heikkoja aloittaessasi?

Vierailija
6/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa jo aiemmin saitkin hyvän vinkin, kysy perehdytyksestä. Kerrot, että sisäistät asioita nopeasti ja opit varmasti kaiken tatvittavan, kunhan perehdytys on laadukasta.

Muuten sit menisit luonne edellä eli pehmeet meriitit.

Vierailija
7/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhut paskaa kuten tähänkin asti.

Vierailija
8/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnittelut! Miten pyrit kuromaan umpeen ne osa-alueet jotka olivat heikkoja aloittaessasi?

Miksi sä oletat, että tällä on heikkoja osa-alueita? Eihän se, ettei ole aiemmin tehnyt jotain tarkoita, että olisi siinä hommassa huono. Vai onko sun kohdalla niin että ensin menee pari duunia asioiden harjoitteluun?

Vierailija
9/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos! Olen lukenut aiheesta kirjoitettua kirjallisuutta ja artikkeleja, kysellyt tyhmiä ja vähemmän tyhmiä (kukaan ei kyseenalaista kun uutena kyselet firman käytäntöjä), olen pitänyt 1+1 keskusteluja työkavereiden kanssa, käynyt kaikki kissanristiäiset ja illanistujaiset että tutustunut piireihin, perehtynyt aihepiiriin, selvittänyt kuinka aiemmin niitä on tehty, Google on ystävä monessa ja muutaman jutun olen pyörittänyt myös copilotin kautta. 

Vierailija
10/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi sä oletat, että tällä on heikkoja osa-alueita? Eihän se, ettei ole aiemmin tehnyt jotain tarkoita, että olisi siinä hommassa huono. Vai onko sun kohdalla niin että ensin menee pari duunia asioiden harjoitteluun?

Lähinnä ajoin takaa sitä että jos ei ole aiemmin jotain asiaa tehnyt ja kyse on ei-entry levelin hommasta, on siinä hommassa tuskin seppä ihan heti alusta saakka vaan kestää hetken päästä vauhtiin verrattuna johonkin jolla on aiheesta paljon kokemusta.

Vierailija
11/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla myös näin! Luin työpaikkailmoituksen huolella ja pidin korvat auki haastattelussa. Koetin sitten nostaa ne omat vahvuuteni, joiden itse näin auttavan tässä työssä. En yrittänyt olla muuta kuin olen ja kerroin myös rehellisesti, että alue on itselleni uusi. Toki kerroin myös, että olen nopea ottamaan uusia asioita haltuun (työhistoriassakin on siitä esimerkkiä). 

Minut valittiin ja ollaan oltu molemmin puolin tyytyväisiä, sekä työnantaja että minä!

Vierailija
12/16 |
13.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ansaitse mitään työpaikkaa jos pitää täällä kysellä.

Vierailija
13/16 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaisesta työkokemuksesta voi olla myös hyötyä uudessa erilaisessa työssä. Kannattaa haastattelussa yrittää kuvailla aiempia kokemuksia ja kuinka niistä voisi olla hyötyä myös uudessa työssä vaikka se olisikin erilaista työtä. 

Vierailija
14/16 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noissa tehtävänkuvauksissa ja vaatimuksissa on myös ilmaa. Yrityksen virhe jos palkkaavat tehtävään osaamattoman tollon. Mutta et sinä ole sellainen.

Vierailija
15/16 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrityksen kaoottisuus paljastuu siinä, ettei yritys itsekään tunnu tietävän, mitä tehtävä sisältää. Kannattaa kysyä paljon ja tarkasti kaavaillusta työnkuvasta, ettet ajaudu ojasta allikkoon.

Vierailija
16/16 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä, niitä otetaan vielä vastaan

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi neljä