Mies kertoi kuinka naispuolinen työkaveri oli itkenyt hänelle jotain asiaa
Ja mieheni oli tästä hirveän huolissaan ja tuli kuulemma itselleenkin paha olo. Mietti mitä sanoisi naiselle kun seuraavan kerran näkee tätä.
No niin tuli mullekin paha olo. Jos minä itken tai lapsemme itkevät, ei mies ole huomaavinaan. Korkeintaan lapsia käskee olemaan hiljaa. Minä en saa mitään myötätuntoa jos itken, ja voin kertoa että elämässämme on ollut niin kamalia asioita että on ollut syytäkin itkeä. Olen yrittänyt pysyä vahvana etten kuormittaisi perhettä enempää. En yritä hakea mitään erikoiskohtelua itkulla, mutta kukapa ei toivoisi että puoliso tulisi halaamaan ja juttelemaan jos näkee että toisella on kyyneleet silmissä. Tuli taas harvinaisen paska olo kun työkaverin itku niin koskettaa syvästi, mutta oman vaimon murheilla ei ole väliä.
Kommentit (23)
Yksi raskaimmista asioista arjessa on draamalla kontrolloiva, manipuloiva tai huomiota hakeva puoliso. Itkeä saa ja tunteita saa näyttää, mutta kukaan ei jaksa toistuvaa draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Meillä mies kuunteli nuoren, vasta työuransa aloittaneen naiskollegan vuodatuksia henkilökohtaisesta elämästään perehdytyksen lomassa ja kyllä sen tietää miten siinä kävi.
Mun matkustajalaivalla töissä ollut ukko kuunteli itseään 15v vanhemman, naimisissa olevan työkaverin ja kolmen lapsen äidin, vuodatuksia ja kyllähän sen arvasi mitä tämä nainen oli vailla. Oli tullut omilla avaimillaan miehen hyttiin (siivoojalla yleisavaimet) todella humalassa ja alkanut lähennellä. Oli mm. sanonut, että häneltä on "laitettu piuhat poikki, joten voi panna vapaasti".
Ukko oli omien sanojensa mukaan laittanut naikkosen menemään hytistä. Täti oli juonut myös itselleen lopputilin ja seilauskiellon. En tiedä mikä tuossa oikein totuus sitten oli, tapahtuuhan tuollaisiakin, ei se aina selvää pässinlihaakaan ole. Mies kuitenkin kertoi koko tarinan. Nainen oli pyrkinyt pitkään hänen seuraansa ja valittanut huonoa avioliittoaan. Vanhin lapsi vankilassa ja nuorin huostaanotettuna. Oma miehensä alkoholisoitunut.
En ihan usko, että on kovin kiihottava tilanne. Mutta eipä se kai miehille ole lainkaan oleellista. Kuulin myöhemmin, että poliisi oli etsinyt tuon pariskunnan miestä. Erosivat, muuta en tiedä. Nainen kai muutti äitinsä luo jonnekin lähettyville.
Mies on kuuntelijatyyppiä, sukupuolesta riippumatta, luottamusmiehenäkin oli, joten ymmärrettävää, että on saattanut ihan ystävällisyyttään olla auttavainen. Olen itse samanlainen, niin monet ovat huolistaan avautuneet.
Näitä perhetragedioita riittää.
Klassinen mustasukkaisuuscase taas jos ei provo.
Jos ei ole provo, toivottavasti mies tajuaa häipyä nykyisestä suhteesta.