Mies kiinnittää huomiota naispuoliseen kaveriin
Uudehko miesystävä kiinnittää erikoisen paljon huomiota naispuoliseen kaveriin. Nainen on jopa itse varattu.
Käymme yhdessä harrastamassa ja minusta tuntuu kuin hän unohtaisi että olen olemassa. Muuten hän on todella huomioiva minua kohtaan.
Tämä on jotain jonka vain aistii ja se tuntuu pahalta. Kyselin mieheltä hänen muuttutta käytöstä tilanteessa, ilman että mainitsin ko naista ja hänestä tuli todella puolustava ja hän suuttui.
En tiedä voiko tällainen olla normaalia. Heillä on tiivis kaveriporukka, olen itse enemmän introvertti.
Kommentit (144)
Vierailija kirjoitti:
Onhan se nyt hyvä vähän potkia muitakin renkaita ennen kuin tekee kaupat.
Tarkoitit varmaan polkea?
Myös se, että ukkos suuttui kun otit asian puheeksi kertoo jo jotain. Miksi ihmeessä suuttui jos asiassa ei ole mitään perää. No siksi tietenkin, että tietää siinä olevan jotain perää. Ajattelee vissiin hyökkäyksen olevan paras puolustus.
Ja toisekseen tämä aistiminen ei ole vain harhakuvitelmaa jos kerta toisen käytös selvästi muuttuu näissä tilanteissa. Vittumaista tuollaista porsasta on katsella. Voitko tehdä itse samoin jossain tilanteessa ukkos kaverin suhteen niin katsotaan tuleeko sillä mitään sanottavaa.
Iso osa miehistä on ap:n miehen kaltaisia poikia. Siksi kyseistä käytöstä pidetään jopa normaalina. Itse vasts kolmekymppisenä vuosikausien jälkeen opin mitä rakkaus on. Sitä ei moni tiedä.
Toisen ihmisen hyvä kohtelu kaikenlaisissa suhteissa on Suomessa hyyyvin harvinaista. Tästä puhuu myös moni psykologian ja psykiatrian ammattilainen. Kansakuntana suomalaisilla on traumat (sota-ajoilta, siirtyvät sukupolvista toiseen), jotka aiheuttavat tunnekylmyyttä. Onko ihmekään siis, että suomalaiset voivat niin pahoin?
Vierailija kirjoitti:
Myös se, että ukkos suuttui kun otit asian puheeksi kertoo jo jotain. Miksi ihmeessä suuttui jos asiassa ei ole mitään perää. No siksi tietenkin, että tietää siinä olevan jotain perää. Ajattelee vissiin hyökkäyksen olevan paras puolustus.
Ja toisekseen tämä aistiminen ei ole vain harhakuvitelmaa jos kerta toisen käytös selvästi muuttuu näissä tilanteissa. Vittumaista tuollaista porsasta on katsella. Voitko tehdä itse samoin jossain tilanteessa ukkos kaverin suhteen niin katsotaan tuleeko sillä mitään sanottavaa.
Lähinnä kertoo siitä että AP ulisee turhasta mustasukkaisuuspäissään. Vähemmästäkin mies suuttuu kuin turhasta syyttelystä.
Vierailija kirjoitti:
Hei ap,
Ei ole normaalia.
N31
Kyllähän tuo AP:n käytös on täysin epänormaalia. Nainenkin vielä varattu ja vainoharhainen itsestään epävarma AP on heti miestä syyttelemässä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kertoo siitä että AP ulisee turhasta mustasukkaisuuspäissään. Vähemmästäkin mies suuttuu kuin turhasta syyttelystä.
No turha sun nyt on esittää niin kuin tietäisit miten paljon heillä vastaavista aiheista suhteessa keskustellaan. Eri asia jos näkee uhkia kaikkialla ja tälläistä käsitystä en kyllä AP:n kuvailemassa tilanteesta saanut. Onhan se hel ve tin epämukavaa katsoa jos ukko kuolaa jonkun toisen akan perään. Vaihtoon vaan.
Miksi te yritätte kääntää asian niin, että aloittaja on vainoharhoissaan kuvitellut kaiken? Kai sen nyt huomaa, jos oman kumppanin käytös on yhtäkkiä erilaista, kun seurueessa on tietty henkilö. En tiedä teistä muista, mutta minä huomaan ainakin. Sellaisessa tilanteessa käännän omankin käytökseni välinpitämättömään suuntaan, ja teen mitä suinkin huvittaa. En ikinä rupea kyselemään, miksi puhuit tuon kanssa, onko teillä jotain meneillään tms. Kaikkeen en ole viitsinyt edes reagoida, vaan olen antanut olla.
Vierailija kirjoitti:
Miksi te yritätte kääntää asian niin, että aloittaja on vainoharhoissaan kuvitellut kaiken? Kai sen nyt huomaa, jos oman kumppanin käytös on yhtäkkiä erilaista, kun seurueessa on tietty henkilö. En tiedä teistä muista, mutta minä huomaan ainakin. Sellaisessa tilanteessa käännän omankin käytökseni välinpitämättömään suuntaan, ja teen mitä suinkin huvittaa. En ikinä rupea kyselemään, miksi puhuit tuon kanssa, onko teillä jotain meneillään tms. Kaikkeen en ole viitsinyt edes reagoida, vaan olen antanut olla.
Luuletteko tosiaan että olette ainoita naisia joita kumppaninne pitää viehättävänä - aika naiivia :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies, joka todella rakastaa puolisoaan olisi todennut, että rakas, sinä olet minun puolisoni. Kukaan muu ei voi viedä sinun paikkaasi elämässäni. Tulepa tänne kainaloon. Miten voisin tehdä olosi turvallisemmaksi? Jatkossa käyttäydyn näin ja näin, koska tämä ja tämä tuntui sinusta epämukavalta. En ikinä halua tehdä sinun oloasi epämukavaksi, koska rakastan sinua ja haluan sinun voivan hyvin.
Mutta sinänsä teoreettinen tilanne, koska ne harvat aikuiset miehet, jotka tietää mitä rakkaus on, ei käyttäydy niin, että puolisolle tulisi edes mieleen ajatella tai tuntea mitään tuollaista.
Miehet, jotka väittävät naisia omistaviksi tai mustasukkaisiksi eivät toiminnallaan saa naista tuntemaan oloaan rakastetuksi, välitetyksi ja turvassa olevaksi. Niin yksinkertaista se on. Mutta tätä ei mies jolla on rajoittunut tunne-elämä tule ymmärtämään ennen kuin kasvaa tunnetasolla aikuiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikuinen mies, joka todella rakastaa puolisoaan olisi todennut, että rakas, sinä olet minun puolisoni. Kukaan muu ei voi viedä sinun paikkaasi elämäs
Lässyti lää. AP meni syyttelemään miestä ja sai sitä mitä tilasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap,
Ei ole normaalia.
N31
Kyllähän tuo AP:n käytös on täysin epänormaalia. Nainenkin vielä varattu ja vainoharhainen itsestään epävarma AP on heti miestä syyttelemässä :D
Toisten ihmisten katselu parisuhteessa ollessa ei ole ok. Se ei ole vainoharhaista tai epävarmuutta jos ei pidä siitä. Päinvastoin. Se on tervettä ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luuletteko tosiaan että olette ainoita naisia joita kumppaninne pitää viehättävänä - aika naiivia :D
Ei tässä ollut siitä kyse. Vai tarkoittaako tämä kohdallasi, että pieni keskimmäinen jalkasi sanelee tahdin ja käytöksesi vai pystytkö joko käyttäytymään rationaalisesti, vaikka joku viehättävä olisikin?
Kyllä sen oman kumppanin tuntee ja käytöksen muutoksen huomaa. Jos et nyt vähän väliä tunne näin eri ihmisiä kohtaan, niin luota vaistoosi. Itsekin olin eksäni kanssa mustasukkainen tasan yhdestä naisesta vuosien aikana. Mitään ei miehestä heidän välillään ollut, mutta mies alkoi kohtelemaan minua vähitellen yhä huonommin kunnes jätti, ja alkoi melkein heti seurustelemaan tämän kyseisen naisen kanssa.
Mikset kysyisi onko heillä yhteistä taustaa muutenkin kuin kaverina. Ja riippuen mitä hän vastaa ymmärrät enemmän ja annat ehkä asian olla. On mahdollista, että nainen on miehelle saavuttamaton unelma esim. koska varattu ja siksi seukkaa muiden kanssa. Eli onhan tuossa vaihtoehtoja. Voit myös dumpata miehen jos näyttää että jumittaa naisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hei ap,
Ei ole normaalia.
N31
Toisten ihmisten katselu parisuhteessa ollessa ei ole ok. Se ei ole vainoharhaista tai epävarmuutta jos ei pidä siitä. Päinvastoin. Se on tervettä ja normaalia.
Tulevat hyvin juttuun keskenään - mitä sitten? Yleensä on tapana jutella ihmisten kanssa jos käydään iltaa yhdessä viettämässä. AP voisi vähän miettiä omaa mustasukkaista käytöstään.
Halaus sinulle ap! Naisena tällaiset tilanteet on tosi raskaita. Tuo ei ole rakkautta. Tuollainen mies tulee aiheuttamaan loppuelämänsä stressiä puolisolleen jos ei muutu. Harvoin muuttuvat, eikä se ole puolison tehtävä.
Sinun kuuluu tuntea olosi parisuhteessa turvalliseksi ja rennoksi. Tuolta suhteelta sitä ei voi odottaa. Mies on jo rikkonut luottamuksen.
Monessa suhteessa on hyviä ja huonompia asioita. Luottamus ei ole asia jossa voi joustaa. En voi järkeillä itseäsi luottamaan jos et 100% luonnostaan tunne luottamusta, ihailua ja kunnioitusta.
Tällaiset kokemukset on tosi opettavaisia, mutta raskaita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä taas joku keskenkasvuinen pikku poika esittää aikuista miestä. Eihän kukaan ole väittänyt, että ainoastaan oma kumppani olisi viehättävä. Kuitenkaan järkevä ihminen ei käyttäydy kuin kiimainen kolli ja juokse jokaisen hameen perässä joka sattuu kelpaamaan. Varattu ihminen muistaa aina kunnioituksen kumppaniaan kohtaan. Olen itsekin tavannut vaikka kuinka viehättäviä ihmisiä, mutten silti ole antanut tämän vaikuttaa käytökseeni jos ei sitten ole ollut tarkoitus saada vipinää aikaan. Flirttailu toisten kanssa ei kuulu parisuhteeseen. Ja täytyy lisätä, että ap:n mies on kaiken lisäksi tyhmä pässi kun käyttäytyy näin oman naisensa edessä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt kolmekymppisenä tällaista käytöstä nähdessäni poistuisin neutraalisti takavasemmalle. Ei keskusteluja, ystävälliset hyvän jatkon toivotukset. Toki jos suhde pidemmällä niin sitten vain ystävällisesti kertoisin, että en koe meidän sopivan yhteen.