Paukamat alapäässä naisella
Tänä on vain naisille, onko teiltä koskaan puhkaistu ilman puudutusta harmittomia paukamia häp...huulista? Minulle gynekologi teki niin ja voi hitsi että sattui ja verta tuli. Heti toimenpiteen jälkeen kipu lakkasi. Yksi paukamista eli isoin, oli aterioima. Gynekologi näytti sitä minulle ja se oli kuin muikun pää tai vielä isompi...
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Peskää se pimpsa ja vaihtakaa alkkareita niin ei tule paukamia.
Voi voi, tuo ei estä Bartholiniittiä.
Bartholini on eri asia kuin nämä paukamat
Isojen häpyhuulien takaosassa olevat Bartholinin rauhaset erittävät kirkasta limaa ja kosteuttavat emättimen aukkoa.
Rauhaskäytävä voi tukkeutua, jolloin muodostuu Bartholinin kysta ison häpyhuulen takaosaan.
Bartholinin kystat ovat tavallisia hedelmällisessä iässä olevilla naisilla. Oireetonta kystaa ei tarvitse hoitaa.
Bartholinin kysta voi tulehtua, ja voi muodostua märkäkertymä eli paise.
Bartholiniitin hoidossa tärkeintä on paiseen avaaminen ja puhdistaminen sekä lisähoitona antibioottilääkitys.
Jos tulehdukset toistuvat, harkitaan Bartholinin rauhasten poistoa leikkauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tunnetusti kestä lainkaan kipua. Mies ei olisi edes kulmiaan kohottanut.
Niin kun mies synnyttääkin silmää räpäyttämättä!
Jos miehet synnyttäisi niin se olisi vartin aika aamuseiskalta ja kahdeksaksi töihin. Naiset tekevät siitäkin hirveän numeron.
Jos miehet synnyttäisivät, he olisivat naisia.
Ja nimenomaan sellaisia naisia jotka eivät jatkuvasti valittaisi tyhjästä.
Synnytys on itseasiassa melko kivuton toimenpide. Ilokaasu sekä epiduraali puudutus poistaa kaiken kivun ja lapsi ikäänkuin vain plopsahtaa ulos, jonka jälkeen kätilö napa
Synnytykseen verraten paiseen puhkaiseminen klitoriksen juuresta on kyllä kivuliaampi toimenpide olkoonkin, että kivusta nautintoon on matkaa pelottavan vähän.
Vierailija kirjoitti:
Bartholini on eri asia kuin nämä paukamat
Hidradenitis suppurativa?
Puuduttakaa ensin. Ei ilman sitä. Miehen aloitus.
Vierailija kirjoitti:
Naiset eivät tunnetusti kestä lainkaan kipua. Mies ei olisi edes kulmiaan kohottanut.
Ei tiedä naisista mitään, mutta eipä miehistäkään. Mene tekemään jotain, jossa voi tulla rakko kännyyn. Ulkona.
Minulla oli edellis aamuna pahasti turvonnut paisuvaiskudos nivusissani, mutta sain sen kivuttomasti tyhjennettyä kun tyttöystäväni näki tilanteeni ja imi pahan pois.
Mulla viime syksynä yksityisellä gynellä. Ei siihen mikään puudutus auttanut. Kiljuin täyttä kurkkua koska olen kipuherkkä. Ensi kerralla juon puoli pulloa jotain vahvaa ennen em tmp. Ihan oikeasti. Pelkäsin että taju lähtee kivusta.
On selvää että synnyttäisin sektiolla. Kipu ja venymiset eivät sovi minulle. Sektio vaaditaan jos jostain kumman syystä näin iäkkäänä pamahtaisi paksusksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla viime syksynä yksityisellä gynellä. Ei siihen mikään puudutus auttanut. Kiljuin täyttä kurkkua koska olen kipuherkkä. Ensi kerralla juon puoli pulloa jotain vahvaa ennen em tmp. Ihan oikeasti. Pelkäsin että taju lähtee kivusta.
On selvää että synnyttäisin sektiolla. Kipu ja venymiset eivät sovi minulle. Sektio vaaditaan jos jostain kumman syystä näin iäkkäänä pamahtaisi paksusksi.
Olethan tietoinen siitä, että sektio on ihan iso leikkaus, josta seuraa kipua siitäkin? Just eilen juttelin kahden naisen kanssa, jotka kertoivat omista sektioistaan (mulle ei ole siis koskaan tehty), ja he kertoivat mm. miten aivastaminen, yskiminen ja nauraminen olivat kivuliaita kuukausien ajan, toisella jopa puoli vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olethan tietoinen siitä, että sektio on ihan iso leikkaus, josta seuraa kipua siitäkin? Just eilen juttelin kahden naisen kanssa, jotka kertoivat omista sektioistaan (mulle ei ole siis koskaan tehty), ja he kertoivat mm. miten aivastaminen, yskiminen ja nauraminen olivat kivuliaita kuukausien ajan, toisella jopa puoli vuotta.
Joo mutta valitsisin silti sektion :) Se on varmaa minulla, en halua venyä milliäkään, s-elämän täytyy säilyä ennallaan. Pitää olla oma päätös. Muuten joudun tekee abortin. Siis jos on vahinko käynyt..sitä mietin. Olen niin vanha mutta on se mahdollista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta valitsisin silti sektion :) Se on varmaa minulla, en halua venyä milliäkään,
Emätin muuttuu myös raskauden seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Kas kummaa, että kuitenkin miehet pyörtyvät armeijan rokotusjonossa.
Ja kas kummaa nuo sun fantasiat kun et uskalla hikikopistasi ulos.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo mutta valitsisin silti sektion :)
Eiks se muutu vasta loppuvaiheessa. Mutta pitäis mennä ulkomaille jos haluaisi sektion ennen 8 kuukautta. Nyt alkoi pelottaa..aika epätodennäköistä raskautua mun iässä..mutta tutkimuksista olen lukenut että hyvä hkorvaushoito LISÄÄ raskauden mahdollisuuksia, tämä tieto yllätti minut. Minulla on esivaihtarit. Kotona on raskaustestejä, sillä en käytä ehkäisyä
"Eiks se muutu vasta loppuvaiheessa. Mutta pitäis mennä ulkomaille jos haluaisi sektion ennen 8 kuukautta. Nyt alkoi pelottaa..aika epätodennäköistä raskautua mun iässä..mutta tutkimuksista olen lukenut että hyvä hkorvaushoito LISÄÄ raskauden mahdollisuuksia, tämä tieto yllätti minut. Minulla on esivaihtarit. Kotona on raskaustestejä, sillä en käytä ehkäisyä"
Ei. Elimistö muuttuu koko raskauden aikana, koska se valmistuu synnytykseen.
Vauvikselle tarvitaan oma Eki lääkäri vastailemaan mammojen intiimikysymyksiin.
Vierailija kirjoitti:
"Eiks se muutu vasta loppuvaiheessa. Mutta pitäis mennä ulkomaille jos haluaisi sektion ennen 8 kuukautta. Nyt alkoi pelottaa..aika epätodennäköistä raskautua mun iässä..mutta tutkimuksista olen lukenut että hyvä hkorvaushoito LISÄÄ raskauden mahdollisuuksia, tämä tieto yllätti minut. Minulla on esivaihtarit. Kotona on raskaustestejä, sillä en käytä ehkäisyä"
Ei. Elimistö muuttuu koko raskauden aikana, koska se valmistuu synnytykseen.
Okei..en mie silti aborttia tekisi. En mie ole sellainen ihminen joka tappaa oman lapsen(tai ketään ellei ole itsepuolustus).
Kiitän tiedosta:) Ja mukavaa talven jatkoa sinulle 💜
"
Okei..en mie silti aborttia tekisi. En mie ole sellainen ihminen joka tappaa oman lapsen(tai ketään ellei ole itsepuolustus).
Kiitän tiedosta:) Ja mukavaa talven jatkoa sinulle 💜"
Ole hyvä! Elimistö muuttuu ihmisellä joka tapauksessa. Eivät ne raskauksien aiheuttamat muutokset ole vain huonoja. Monella seksielämä on parempaa raskauksien ja synnytysten jälkeen. Totta kai ikävät muutokset ovat mahdollisia myös, mutta jotenkin nykymaailmassa kammotaan raskauden aiheuttamia muutoksia liiaksi.
Aika sexy mielikuva 🤮🤮🤮🤮