Yli nelikymppisenä laihtunut - rupsahtiko kasvot?
Ihan mielenkiinnosta yli nelikymppisenä laihduttajana kuulisin mielelläni miten muiden kasvojen iho reagoi laihtumiseen. Palautuiko vai tuliko kilojen menettämisen ilon lisäksi ikää +10v?
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syö terveellisesti, juo vettä, ja kasvattaa lihasmassaa näin ei käy, eli vastaukseni on ei.
Ei nuo varsinkaan kasvojen rupsahtamiseen mitään auta. Lihasmassan kasvatus voi jonkun verran auttaa siihen, ettei vartaloon jää niin paljon roikkuvaa, koska lihas osaltaan täyttää sitä nahkaa joka ei palaudu. Mutta kasvoihin ei auta, kun ei sillä alueella ole mitään isoja lihaksia, joita voisi treenata täyttämään esim. tyhjät ryppyiset leukaperä- ja poskipussit jotka jäi jäljelle, kun rasva tyhjeni ihon alta.
Paras keino välttää tuota on itse asiassa lähes päinvastainen, eli pyrkiä "laihaläskiksi", eli pitää korkeahko rasvaprosentti. Silloin kasvoihinkin jää ihonalaisrasvaa, eikä näytä niin kuivalta ja rupsahtaneelta kuin keski-iässä tai sen jälkeen laihduttaja
Tein kyllä kasvojoogaa paljonkin laihduttaessani. Mutta kun se ei mitenkään palauta IHOa, jossa ongelma on. Ne lihakset siellä alla voi vahvistaa kuinka vahvaksi vaan, mutta ei se näy, jos niiden päällä on kurtussa iso määrä tyhjää nahkaa.
Kun syö terveellisesti, juo vettä, ja kasvattaa lihasmassaa näin ei käy.
Kyllä rupsahti. Ei kannata laihduttaa enää yli 18 vuotiaana. Kehopositiivisuus kunniaan.
Mä olen 35 ja pitäisi pudottaa 40 kiloa ainakin. Rupsahtaakohan naama lopullisesti?
"Kun syö terveellisesti, juo vettä, ja kasvattaa lihasmassaa näin ei käy. "
Minä tein kaikki näitä koko laihdutusajan. Ja kyllä jäi paljon tyhjää nahkaa ja näytän nyt ikäistäni paljon vanhemmalta. Ihon palautumiseen vaikuttaa lähinnä kudostyyppi, joka on perinnöllinen juttu. Sama asia kuin se, miksi joltain raskauden jälkeen vatsa palautuu ennalleen, toisilta ei. Ei siihen syömiset ja vedet vaikuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun syö terveellisesti, juo vettä, ja kasvattaa lihasmassaa näin ei käy, eli vastaukseni on ei.
Ei nuo varsinkaan kasvojen rupsahtamiseen mitään auta. Lihasmassan kasvatus voi jonkun verran auttaa siihen, ettei vartaloon jää niin paljon roikkuvaa, koska lihas osaltaan täyttää sitä nahkaa joka ei palaudu. Mutta kasvoihin ei auta, kun ei sillä alueella ole mitään isoja lihaksia, joita voisi treenata täyttämään esim. tyhjät ryppyiset leukaperä- ja poskipussit jotka jäi jäljelle, kun rasva tyhjeni ihon alta.
Paras keino välttää tuota on itse asiassa lähes päinvastainen, eli pyrkiä "laihaläskiksi", eli pitää korkeahko rasvaprosentti. Silloin kasvoihinkin jää ihonalaisrasvaa, eikä näytä niin kuivalta ja rupsahtane
Kun syö terveellisesti, juo vettä, ja kasvattaa lihasmassaa näin ei käy.
Aminohapot on se avainsana, kun puhutaan ihon mukautumisesta prosessissa.
Kasvot muutenkin menettävät rasvaa iän myötä. Tottakai laihtuminen tuo kasvonpiirteitä paremmin esiin mutta myös rypyt näkyvät enemmän. Kultainen keskitie on varmasti paras vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 35 ja pitäisi pudottaa 40 kiloa ainakin. Rupsahtaakohan naama lopullisesti?
Jos sun naamassa on paljon ylimääräistä, voi rupsahtaa. Tai sitten ei. Riippuu pääosin geeneistä tulevasta kudostyypistä, ja sen palautumiskyvystä. Yleensä ottaen ne ihmiset, jotka saa helposti raskausarpia, on niitä joilla iho ei palaudu.
Vierailija kirjoitti:
Minä tein kaikki näitä koko laihdutusajan. Ja kyllä jäi paljon tyhjää nahkaa ja näytän nyt ikäistäni paljon vanhemmalta. Ihon palautumiseen vaikuttaa lähinnä kudostyyppi, joka on perinnöllinen juttu. Sama asia kuin se, miksi joltain raskauden jälkeen vatsa palautuu ennalleen, toisilta ei. Ei siihen syömiset ja vedet vaikuta.
Ai niin, ne pirun huonot geenit...
Ja terveellisestiä syömisestäkin on hyvinkin erilaisia käsityksiä.
"Aminohapot on se avainsana, kun puhutaan ihon mukautumisesta prosessissa."
Hyvin harvalla on tässä maassa aminohapoista puutetta, jos syö kaloritarpeensa mukaan ja edes jokseenkin terveellisesti. Lähinnä joku sipsikaljavegaani voi olla, jolla tosiaan proteiinien rakennusaineita puuttuu niin, että se voi vaikuttaa jotenkin näkyvästi tai tuntuvasti. Tai toki jos laihduttaa ihan ääriepäterveellisesti tyyliin jotain paastoja toisensa perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sun naamassa on paljon ylimääräistä, voi rupsahtaa. Tai sitten ei. Riippuu pääosin geeneistä tulevasta kudostyypistä, ja sen palautumiskyvystä. Yleensä ottaen ne ihmiset, jotka saa helposti raskausarpia, on niitä joilla iho ei palaudu.
Ei mielestäni oo niin paljon kun esim vatsassa ja reisissä. Ne kyllä tulee rupsahtanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mielestäni oo niin paljon kun esim vatsassa ja reisissä. Ne kyllä tulee rupsahtanut.
Pieni kaksoisleuka on. Mutta mulla on terävät leuanluut ja kasvoista ei helposti huomaisi ylipainoa.
Kyllä mulla rupsahti. Hyvä kroppa paljastui rasvan alta, kehuttiin. Kasvoihin ilmaantui uurteita ja valahti alaspäin naama, tietysti kun rasva lähti naamasta myös.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni kaksoisleuka on. Mutta mulla on terävät leuanluut ja kasvoista ei helposti huomaisi ylipainoa.
Sitten on hyvin pieni riski, että naama rupsahtaisi laihdutuksesta merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Ei alunperinkään kannattaisi lihottaa itseään.
Kasvot palautuivat laihtumisen myötä. Ylipaino aiheutti roikkumista, mutta se hävisi samalla kun ylipaino lähti pois. Ikääntymisen merkit jäivät toki jäljelle. Mutta se roikkuminen oli paljon tympeämpi vaiva.
Vatsaan roikkumista jäi, mutta sieltäkin se väheni painon putoamisen myötä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jotta roikkuvan ihon määrä saataisiin minimoitua, kannattaa muistaa terveelliset elämäntavat, laihduttaa maltilliseen tahtiin ja harrastaa liikuntaa. Kun ihminen liikkuu, verenkierto ja lymfanestekierto paranevat ja se auttaa ihon palautumisessa. Meissä on jopa 5075 % on nestettä, eli vesikin on tärkeää.
Tavallaan joo tavallaan ei. En nimittäin näytä nyt ikäistäni vanhemmalta, vaan ikäiseltäni. Mutta se tuntui rupsahdukselta, koska olin näyttänyt hämmästyttävän nuorelta lihavana. Ihmiset ihmetteli sitä, että miten voin muka olla 50, kun näytän 35-vuotiaalta. Lapsenpyöreä naama hämäsi, ryppyjäkään ei ollut lihavana yhtään. Sitten kun lapsenpyöreys lähti, aloin näyttää ihan ikäiseltäni. Se on ihan ookoo. Ja kroppa tietysti näyttää paljon sutjakammalta kuin 40 kg painavampana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai niin, ne pirun huonot geenit...
Ja terveellisestiä syömisestäkin on hyvinkin erilaisia käsityksiä.
Ylättävän yleinen pelko on edelleenkin, rasva.
Tai sitten ei ole vaan kasvoissa ollut niin paljon rasvaa, etteikö olisi palautunut. Kaikilla lihavilla kasvot ei ole erityisen lihavat vaikka olisi jopa sairaalloisen ylipaino. Samoin kaulalla toisilla on vain vähän pehmustetta, toisella samassa painossa koko leuka ja kaulalinja on hautautunut yhtenäiseen makkaraan, joka ulottuu leuasta tisseihin (kuten mulla oli).