SUMMIT SUOMI
Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.
Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (5482)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeat maisemat, moni ei pääse ikinä tuollaisiin paikkoihin.
Helpostihan Norjaan pääsee. Vaikka omalla autolla. Siitä vaan menemään!
Hyvä jos sinä pystyt kiipeämään tuonne vuorelle. Minä en pysty eikä moni muukaan. Omalla autolla olen ollutkin mutta eihän tuonne vuorelle autolla pääse.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin että Aleksi totesi lopussa, että oli ihan itse aiheutettua härdelliä se että hänet äänestettiin ulos. Siitä arvostus.
Ei se aiheuttanut härdelliä. Tiukkapipo naiset puhuivat paskaa ja juonittelivat, koska halusivat vaan yksinkertaisesti miehet kisasta pois.
Vierailija kirjoitti:
Yllätyin että Aleksi totesi lopussa, että oli ihan itse aiheutettua härdelliä se että hänet äänestettiin ulos. Siitä arvostus.
Samoin. Antoi aikaisemmin tosi lapsellisen kuvan itsestään, nyt puhui kypsästi.
Carola oli juuri se, joka halusi vuoren juurella Niclolan pois kisasta, se siinä juonitteli,
koska ahneena halusi varmistaa itse mukaan vuorelle.
Olisi ihan oikein ollut, että Carola ei olisi saanut latin latia, koska oli kova juonittelija.
Mielestäni rahat jaettiin oikein. Itse olisin antanut varmaan Artulle vähiten. Mielestäni Max oli ansainnut eniten rahaa, mutta ei rahaongelmiensa takia vaan koska oli selvästi porukan henkinen johtaja ja ottanut vastuuta. Carola oli tehnyt porukasta isoimman työn ja joutunut likaamaan kätensä useasti päästäkseen huipulle ja sen takia ansaitsi paikkansa. Arttu pääsi taas mielestäni perille lähinnä Maxin siivellä, eikä juuri joutunut tekemään mitään voiton eteen. Pysytteli taustalla mahdollisimman paljon. Oli toki hyvässä kunnossa ja hyvä hännystelemään.
Vierailija kirjoitti:
Ärsytti myös nuo ekoina tippuneiden mielipiteet. Hehän eivät tienneet mitä reissulla oli tapahtunut. Nicola, Jani ja Janica olisivat voineet kertoa enemmän.
Kai ne oli samassa hotellissa venttaamassa kisan loppua. No Nicola ei hotelliin ehtinyt mutta Jani ja Janica varmaan ehtivät kertoa viimeisimmät tapahtumat muulle hotellijengille.
Viimeisessä jaksossa oli pätkä vaativaa kalliokiipeämistä, joka olisi seulonut jyvät akanoista - varmistusköydestä ja -jarrusta huolimatta. Suurin osa porukasta ei varmaankaan olisi siitä selvinnyt, joten kyllä karsiminen fyysisen kunnon perusteella on paikallaan.
Rahanjaossa päädyttiin lopulta kohtuulliseen kompromissiin, joka otti huomioon parhaiden palkitsemisen ja rahantarpeen. Yllätti, miten paljon katkeruutta oli varhain pudonneilla. Nicola ja Jani sen sijaan eivät pahemmin osoittaneet kaunaisuuttaan.
Onkohan seuraavankin Suomisummitin tapahtumapaikka Norjassa? Vaihtelun vuoksi toisenlainen ympäristö voisi olla kiinnostava. Mutta Maikkarilla on tuskin varaa Uuteen Seelantiin, jossa jotkut muut maat ovat filmanneet summittejaan.
Röyhkeimmät donkkaa tykimmin! Massit tänne! Viis teistä muista! Vastustajat eliminoidaan! Konstilla kuin konstilla! Ja muistakaa kehua aina itseä, juoniminen on kultaa, sitten on hyvä vielä vähän valehdella ja pääasia, että istuu koko ajan rahojen päällä. Muilla ei ole mitään merkitystä, koska vain minäminäminä ja muut ovat shaibaa. Jee jee jee!! Rahat massityypeille! Leijutaan jee jee!
Mitä vastuuta Max otti? Juoksi aina tukka liehuen ensimmäisenä avaamaan laukkuja :D
Ei muka tajunnut että oli tehnyt paskan tempun Nicolalle vaan oli muka otettu siitä kaikesta luottamuksesta. Höpön löpön.
Carolalla ei ole ollut rahan tarvetta, siinäkin valehteli.
Jos ostaa lespo kaverinsa kanssa loma asunnon, ei sellaista mene kukaan rahaton ostamaan.
Sellaisia on lepakot, valehtelijoita ja vain omaa etuaan ajavia, ahneita.
Kaksi viimestä miestä oli täysin lampaita. Peesaajia.
Vierailija kirjoitti:
Mitä vastuuta Max otti? Juoksi aina tukka liehuen ensimmäisenä avaamaan laukkuja :D
Ei muka tajunnut että oli tehnyt paskan tempun Nicolalle vaan oli muka otettu siitä kaikesta luottamuksesta. Höpön löpön.
Juu puhui täyttä paskaa. Näki mikroilmeistä.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi täällä on muitakin jotka eivät ottaisi Carolaa lähipiiriinsä, en ottaisi myöskään. Just sitä ihmistyyppiä josta valitettavaa kokemusta. Tuo Janin lammasmaisuus jotenkin suorastaan alkoi ärsyttää. Ihanaa on kun ajattelee laajasti, eri suunnilta asioita ja ihmisten tekemisiä, mutta kun kaikki on vaan Hyvää ja kaikki sonta unohdettu, anteeksi annettu, niin mitenkähän toimii parisuhteessa. Joo, joo....
Oliko se Jani, joka itki saatuaan kotoa hääkuvansa siinä surkuhupaisassa jaksossa, missä avattiin kirjeitä. Hääkuvan. Kotoa oltu pois viikon verran. Koko ohjelma näyttäytyy nyt kaikki jaksot nähtyinä huonolta komedialta.
Mielestäni Tiia olisi voinut pitää suunsa kiinni, eikä olla suuna päänä huutamassa, kun antoi itse periksi heti alussa. Nyt ei kuultu esim. Henriettan mielipidettä. Satu ymmärsi pysyä taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Nukkui aamulla pidempään ja meditoi ja chillaili kun muut tekivät aamiaista ja purkivat leiriä. Semmoista johtajuutta. Muuten varmaan ihan hauska seuramies.
En voi käsittää rahanjaon perusteluita.
Yksi perustelu oli, että Maxilla oli ulosotossa velkoja ja ei ollut vuokra-asuntoa, johon palata.
Häntä siis piti palkita siitä, että ei ole hoitanut asioitaan velkojen suhteen. Eli - ihminen joka hoitaa asiansa, ei ole ansainnut palkintoa kisassa ja sehän merkitsee, että tällaisen hyvin toimeentulevan ihmisen ei kannata rahan toivossa tällaisiin kisoihin osallistuakaan. Kumma peruste!
Toinen asia tämä asuntoasia. Max itse kertoi, että hän itse oli irtisanonut asuntonsa. Häntä ei siis kukaan pakottanut muuttamaan kadulle tai toisten nurkkiin. Näin hän teki kuitenkin ihan omasta vapaasta tahdostaan. Tästä hänet piti palkita.
Olipa kaikenkaikkiaan muutenkin surkea ohjelma. Olin aivan yllättynyt, että tästä tulee vielä toinenkin kausi. Näin pitkäveteistä ohjelmaa ei olisi kannattanut enää tehdä.
Toivottavasti kansa unohtaa äkkiä kuka tähänkin kisaan osallistui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samoin. Antoi aikaisemmin tosi lapsellisen kuvan itsestään, nyt puhui kypsästi.
Joo, yhden kypsän lauseen sanoi siinä viimeisessä klipissä...
Rahat olisi pitänyt jakaa vasta nyt keväällä kun kaikki jaksot oli näytetty telkkarista.
Olisi nuo muutkin kätilöt sun muut 'tietäjät' olleet kartalla tapahtumista.