Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SUMMIT SUOMI

Vierailija
13.01.2025 |

Tehdäänpä nyt hyvä ketju tälle ohjelmalle oikeasta nimestä alkaen ja jätetään nuo toisessa ketjussa olevat mölinät pois.

Iltapulu TV-opas Katso lähetysajat : The Summit Suomi - Iltapulu.fi TV-opas

Kommentit (5482)

Vierailija
2621/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites  toi yks ui melkein kaikki vaatteet päällään, onhan ne vaatteet jo painaneetkin aika paljon

Kuka muu muka?

Vierailija
2622/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän luovuttaneista Henrietta antoi rahat yhteiseen pottiin, mutta esim Tiian kohdalla luki menetetty raha. Ei taida olla edes kunnon sääntöjä tuossa muutenkin hyvin sekavassa ohjelmassa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2623/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämmöinen pikku välihuomio säännöistä tähän väliin,

"Jokainen 14 kilpailijasta kantaa mukanaan osaa 150 000 euron voittopotista, ja kaikki vuoren huipulle pääsevät kilpailijat jakavat keskenään sen summan, mitä heillä on silloin jäljellä."

"Luovuttaneiden osallistujien rahat menetetään."

Eli, se on ihan sama kuka niitä yhteisiä rahoja kantaa eikä niistä saa mitään suojaa niin kuin on annettu ymmärtää? 

Aleksi puhui silloin ettei voi tippua kun kantoi yhteisiä rahoja, ja jossain kohtaa kaksi kilpailijaa puhui että "sitä" ei voi tiputtaa kun sillä on ne rahat.

Siis mitä ihmettä, eihän noi kilpailijat tiedä edes itse sääntöjä.

Tähän mennessä luovuttaneita on tia ja henrietta. Satu ja janne ei luovuttanut vaan heidät tiputettiin pois. Joten heidän rahathan pitäisi olla vielä potissa???

Tuossa on huonosti selostettu säännöt. Lähtevän kilpailijan rahat menevät yhteispottiin vain checkpoint-äänestysten yhteydessä. Niitä on ollut kolme. Muut poistumiset ovat "luovutuksia" ja "luovuttajan" rahat menetetään, mukaan lukien mahdolliset yhteiset rahat. "Luovuttajia" on ollut neljä (Henrietta mukaan lukien) ja 40 000 on menetetty.  

Vierailija
2624/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ne on potkinu sieltä ulos kaikki vanhimmat ja nuorimmat ja saman ikäiset jäljellä?

Vierailija
2625/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites  toi yks ui melkein kaikki vaatteet päällään, onhan ne vaatteet jo painaneetkin aika paljon

Siis Janika? Jos hänelle ei ollut tarjolla muunsukupuolisen uimapukua. Makasi säkin päällä ja Jani veti.

Vierailija
2626/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi Henrietta luovutti. Olisi lentänyt pois muutenkin.

Vierailija
2627/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis Janika? Jos hänelle ei ollut tarjolla muunsukupuolisen uimapukua. Makasi säkin päällä ja Jani veti.

Makasi ihan muina sukupuolina 

Vierailija
2628/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petterin pudottaminen oli suuri virhe. Koko ryhmälle olisi ollut hyötyä Petterin neuvoista ja kokemuksista. Onhan se nyt ihan luonnollistakin että Petterillä riitti kerrottavaa kun on iän puolesta elämänkokemustakin enemmän kuin muilla. Mä en kokenut kertaakaan että Petteri ois muka väheksinyt sitä mitä muut sanoi vaan hänellä oli sellainen tyyli jatkaa keskustelua kertomalla myös omasta samasta kokemuksesta.

Linnea, Nicole ja Henrietta peesaavat kaikki toisiaan. Heillä ei ole omia mielipiteitä ollenkaan. Siksi tulee vähän sellainen fiilis, että ovat ikään kuin vapaa matkustajina tuolla. Vaikka tuo on ryhmässä toimimista, niin pitäisi uskaltaa silti seistä omilla jaloilla ja olla itsenäisempi päätösten suhteen. Jani oli mun lemppari Petterin lisäksi, mutta kun huomasin miten hyvin naiset saivat Janin aivopestyä, niin koen ettei ehkä henkinen puoli ole Janilla kovin vahva. Hänkin vaan myötäilee kaikkia, lupaa mitä sattuu eri ihmisille.

Ehkäpä toivon siis Carolen voittoon, vaikka Petteri voiton olisi eniten ansainnutkin mutta kun ei voi mitään enää.

Vierailija
2629/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotaan että Jani äänestettäisiin pois seuraavaksi ja sitten että Linnean kunto pettäisi eikä vaan jaksaisi enää. Sitten olisi kaikki kolme pudonneet jotka junailivat Petterin pois nyt kun Henriettakin lähti.

Vierailija
2630/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuleejust uusinta. Kuka tippuu ens jaksossa, voi katsoa jo MTV ktssomo

Kävin katsomassa vielä sen jakson, jossa Petteri tiputetaan. Tuli kyllä kiukku, kun kuunteli tuon Linnean ja Janin lässytystä. Toivottavasti kumpikaan heistä ei saa latiakaan.

Kyllä ällötti, kun Linnea meni halaamaan Janikaa ja kehui, että hyvin vedit. Pari minuuttia aiemmin oli sanonut, että Janika pitää tiputtaa, kun on heikoin. Oikein Juudas.

Linnea on Janin ohella suurin inhokki koko kisassa.

Vierailija
2631/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carola on kyllä peesareiden peesari

Vierailija
2632/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On se sentään hyvä, että saamelaisia alkuperäiskansana kunnioitetaan sen verran ettei viedä sitä typerää räksätintä sinne poronhoitoalueille pörräämään.

Kuvittelin kyllä, että sitä helikopteria ei viedä porojen takia alueelle eikä niinkään saamelaisten kunnioituksen takia.. jessus sentään.

Porot kuuluvat saamelaisille. Mitä te ihmiset nykyaikana ajattelette. Ette mitään. Ettekä kunnioita mitään ettekä ymmärrä siitä mitään. 

Älä viitsi. Tunnen useita poronomistajia, eikä heistä kukaan ole saamelainen. Paliskuntain yhdistyskin sijaitsee Rovaniemellä.

Niin, ilmeisesti tunnet Suomessa, mutta tiedätkö Norjasta ja tuosta alueesta yhtään mitään??? Toisekseen et ole edes kuunnellut mitä ohjelmassa on sanottu. Että menes muualle siitä huutelemasta. Sinä ja sinun tuntemisesi. Kyllä sitä on muutakin maailmaa kuin Rovaniemi ja Suomen Lappi.

Vierailija
2633/5482 |
25.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko tossa saanut uida alasti? Sillä se olis ollut kannattavinta. Ei yhtään märkää vaatetta, nopea kuivaus ja vaatteet päälle vastarannalla.

Vierailija
2634/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen pitkätukan nimi on, se taiteilija mies? Niin luulen että hän voittaa. Sillä on ollut hyvin energiaa, fysiikka toiminut ja auttaa muita koko ajan. Ei välttämättä ole oma suosikkini, mutta oma veikkaus tosta porukasta. 

Vierailija
2635/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä niin sekavat säännöt että voi morjens! 

"Luovuttaneiden rahat menetetään" ja silti täälä joku kirjoitti että uusimmassa +jaksossa henrietta antoi rahansa yhteiseen pottiin kun luovutti.?

"Pois äänestettyjen rahat siirtyy yhteiseen pottiin" noh, silti kilpailijat puhuu että ei voi äänestää sitä jolla on rahat?

Jokaisella checkpointilla piti olla tiputusäänestys, noh viime tv-jaksossa tuli checkpoint jossa ei ollut äänestystä??

Ja mikä ihmeen pointti oli sillä 5000e kaneettivuokralla. Se maksettiin yhteisistä rahoista mutta olis ollu ihan sama että kuka sen maksaa koska kaikki jotka pääsee huipulle määrätyssä ajassa niin jakavat kaikki sinne viedyt rahat keskenään.

Ja kaiken sääntösekoilun lisäksi vaelletaan meikattuna ja tehdään käsikirjoitettuja välihaastatteluja ja aina checkpointilla odottaa iso ruokateltta herkkuineen.

Ja nolo tuotannon järjestämä persekohtaus🤦 

Voiko tästä enää paskemmaksi ohjelma mennä😒

Noh, pakko tuo on kattoo loppuun kun on aloitettu, että näkee mitä muuta epäselvää tässä vielä tulee. 

Mutta jos tulee uusi kausi niin EI TARTTE KATTOO!🤨😄

Vierailija
2636/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oon hyvä uimari ja oon uinut pitkiä matkoja järvessä. Silti toi pelottais, koska kylmyydessä musta tuntuu, et veri lakkaa kiertämästä. Esim jos oon pakkasessa pitkään lman hanskoja, mulle tulee huono olo ja jos ei pääse lämpimään, oon joskus pyörtyny. Varmaan kuolisin tonne.

Sulla saattaa olla kylmäallergia. Mulla on lääkärin diagnosoimana se. Normaali uiminen ei tee mitään, mut esim avantoon putoaminen voi mulla aiheuttaa shokin helpommin kuin muilla.

Sama, mut mulla on siihen kallis biologinen lääke, kun olen saanut vakavia kohtauksia. Allergia, jonka lääkkeet maksaa noin 20 000e vuodessa. Onneks on lääkekatto. Silti kylmä tekee oireita, muttei enää niin pahoja, että uhkaavat henkeä. Sain siis mm. Sydänoireita. 

Vierailija
2637/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä sen pitkätukan nimi on, se taiteilija mies? Niin luulen että hän voittaa. Sillä on ollut hyvin energiaa, fysiikka toiminut ja auttaa muita koko ajan. Ei välttämättä ole oma suosikkini, mutta oma veikkaus tosta porukasta. 

"Voittajia" eli huipulle pääseviä on useampia, ehkä kolme. Sitten on vielä mahdollista, että yhteiset rahat eivät jakaudu tasaisesti heidän keskenään. Pitkätukka on Maxie, aika todennäköinen loppuun asti menijä, siinä missä Arttukin. Carola on ilmeisesti liitossa heidän kanssaan ja siten voi päästä perille asti. Janikin on hyvä ehdokas, mutta saattaa tulla äänestetyksi pois. Jollei sitten Linnea juoni liittoa Janin, Nicolan ja Janikan kanssa.

Vierailija
2638/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nythän luovuttaneista Henrietta antoi rahat yhteiseen pottiin, mutta esim Tiian kohdalla luki menetetty raha. Ei taida olla edes kunnon sääntöjä tuossa muutenkin hyvin sekavassa ohjelmassa. 

Tiialla olisi pitänyt olla sen verran itsetuntemusta, ettei olisi koko kisaan koskaan lähtenyt. Yliarvioi täysin omat kykynsä. Sen näki jo kuvasta, että noilla kiloilla ja kunnolla ei pitkälti matkaa taiteta. Puolusteli sairastumisellaan, mutta kasvoista näki kauhun, kun toiset menivät huojuvalla sillalla. Vei paikan joltakin parempikuntoiselta. Tuskin olisi tuohon uimiseen tai tikaskiipeämiseenkään pystynyt. Olisi ollut hidaste ja riippakivi muille. Olisivat kyllä aika pian äänestäneet pois.

Vierailija
2639/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisko tossa saanut uida alasti? Sillä se olis ollut kannattavinta. Ei yhtään märkää vaatetta, nopea kuivaus ja vaatteet päälle vastarannalla.

Ja sinä olisit saanut uteliasuutesi tyydytettyä kyttäämällä alastomia kilpailijoita. En minä ainakaan olisi halunnut katsoa sellaista. Unohditko, että koko ajan kuvattiin ja että ihmisillä on yksityisyys?

Vierailija
2640/5482 |
26.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai muu vai?

Janika ui shortseilla ja t-paidalla, kevyet vaatteet. Oman kertomansa mukaan käynyt ylävartalon korjausleikkauksessa muunsukupuolisuutensa vuoksi, niin ei ollut bikineille paikkaa. Koko uimapuku olisi ollut hyvä.