Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko aivot parantua nuoruuden rankasta ryyppäämisestä?

Vierailija
12.01.2025 |

Jos siis ajatellaan, että on juonut 16-vuotiaasta 21-vuotiaaseen asti joka vklp kännit ja sen jälkeen satunnaisesti. Onko pysyvää vauriota syntynyt?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei tiedä 

Vierailija
2/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

aivot ovat elastisia, jos joku osa tuhoutuu niin toinen osa ottaa sen tehtävät hoitaakseen. Mutta sitten on niitä rappeumajuttuja, mutta ne tulee juopoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei noin vähällä juomisella ole mitään tapahtunut

Ihanaa kuulla 🥰 olen sitten vissiin luonnostani vähän hidas. Äitini kehtaa väittää minua fiksuksi, mutten ole ikinä kokenut olevani mitenkään erityisen fiksu. Joskus tiedon omaksumisessa mulla on vähän hankaluuksia. Tai mulle jää hyvin valikoivasti asioita mieleen ja joskus tiedon prosessoiminen tuntuu lievästi hankalalta.

Vierailija
4/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aivot ovat elastisia, jos joku osa tuhoutuu niin toinen osa ottaa sen tehtävät hoitaakseen. Mutta sitten on niitä rappeumajuttuja, mutta ne tulee juopoille.

Juu tiedän kyllä aivojen plastisiteetista, mutta muistan jostain lukeneeni, että nuoruuden rankka ryyppäys voisi tehdä pysyvää tuhoa aivoihin. Ja kun noita suosituksia katsoo niin "rankka ryyppäys" on tullut saavutettua helposti 😅

Vierailija
5/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rankka ryyppääminen on tyyliin pullo kossua päivässä. 

Vierailija
6/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se, että kuvailit tuota rankaksi ryyppäämiseksi ja tulet täältä kyselemään tuollaista, on jo selkeä osoitus pysyvästä aivovauriosta.

Vierailija
7/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorella varmaan. Mutta vanhana on aivot ihan reikänä.

Ei nää tästä enää tokene. Pulloissa ei ollut varoitusta ja en tiennyt.

Hesarista luin pari vuotta sitten että se tuhoaa aivot ja sitten lopetin.

Kiitos Hesarille ja toimittajille sydämellisesti tästä tiedosta ja sivistyksestä jonka on kansalaisille antanut.

Vierailija
8/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppukännit ei ole rankkaan ryyppäämistä. Pullo kossua joka päivä on.

Vierailija
9/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä se, että kuvailit tuota rankaksi ryyppäämiseksi ja tulet täältä kyselemään tuollaista, on jo selkeä osoitus pysyvästä aivovauriosta.

Et oo vissiin perehtynyt noihin lääkäreiden suosituksiin? En minä niitä määrittele.

Vierailija
10/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toi muka rankkaa ryyppäämistä? 🤣🤣

Lääkäreiden mukaan kyllä.

Vierailija
11/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dokasin rajusti 5-20 vuotta sitten ja olen kait kunnossa vaikka dokasin rajusti 2-50 svuiotta stieenrnr

Vierailija
12/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu tiedän kyllä aivojen plastisiteetista, mutta muistan jostain lukeneeni, että nuoruuden rankka ryyppäys voisi tehdä pysyvää tuhoa aivoihin. Ja kun noita suosituksia katsoo niin "rankka ryyppäys" on tullut saavutettua helposti 😅

Oireesi ovat nimenomaan seurausta alkoholista. Nuoret miehet pilaavat siittiötuotantonsa ryyppäämällä jo teini-iässä.

Vierailija
13/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun oma mielipiteesi. Kannattaa perehtyä suosituksiin.

Vierailija
14/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on bite. Eli pala-lanka.

Vierailija
15/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivosoluja kuolee jokaisesta alkoholista.

Joten kyllä, vahinkoja on tullut.

Näkyykö se mitenkään? Sitä on vaikea sanoa ja vielä vaikeampi itse käyttäjän.

Suosittelen pysymään puhtaalla linjalla. 

Vierailija
16/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oireesi ovat nimenomaan seurausta alkoholista. Nuoret miehet pilaavat siittiötuotantonsa ryyppäämällä jo teini-iässä.

Ovatko teinitytöt/nuoret naiset immuuneja alkoholin vaikutuksille vai miksi teit tästä sukupuoliasian?

Vierailija
17/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on bite. Eli pala-lanka.

Takas ulilaudalle incel 💁🏼

Vierailija
18/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se on muokannut pysyvästi sinun aivojen mielihyväkeskusta. Mutta tuo on aika normi monilla, joten et erotu muista. Aika harvat ovat antaneet aivojensa kypsyä ennen kuin ovat aloittaneet alkoholin juomisen.

Vierailija
19/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on sinun oma mielipiteesi. Kannattaa perehtyä suosituksiin.

Kohtuukäytön suositusrajat ja rankka ryyppääminen on kaukana toisistaan. Te raittiina raivot olette sitten älyvapaata väkeä. 😂

Ps. Mitä mieltä olet kannabiksen piikittäjistä?

Vierailija
20/25 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika normaalia. 

Yliopistolla pahimmillaan 4 kertaa viikossa pari ensimmäistä vuotta. 

Nyt ollaan yli kolmekymppisiä ja elämä ja urat hallinnassa melkein kaikilla. Toki välillä ihmettelee, miksi joku asia tuntuu liian haastavalta ollakseen sitä, mutta moni muukin asia selittää sitä kuin alkoholi, kuten jatkuva tietomäärä ja hektisyys.

Usein on ikävä sitä poteroa, mikä opiskellessa oli, kun Teams ei jatkuvasti villkunut vaan sai keskittyä. 

Toiveena onkin siirtyä mahdollisimman aikaisin pois sorvin ääreltä, koska työelämä tällaisenaan ei ole montaa meistä, ainakaan minua, varten.

Veikkaan ettei kyyninen asenteeni johdu alkoholista vaan pohjimmiltaan introvertista persoonallisuudesta, joka on elänyt itseään vastaan vuosia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän yhdeksän