Voiko aivot parantua nuoruuden rankasta ryyppäämisestä?
Jos siis ajatellaan, että on juonut 16-vuotiaasta 21-vuotiaaseen asti joka vklp kännit ja sen jälkeen satunnaisesti. Onko pysyvää vauriota syntynyt?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Aivosoluja kuolee jokaisesta alkoholista.
Joten kyllä, vahinkoja on tullut.
Näkyykö se mitenkään? Sitä on vaikea sanoa ja vielä vaikeampi itse käyttäjän.
Suosittelen pysymään puhtaalla linjalla.
Näin ajattelinkin! Koko viime vuosi tuli juotua ehkä kerran kuukaudessa. Absolutismi on monesti käynyt mielessä.
Ja tiedän, että kappalejako on päin persettä, mutta niin on moni muukin asia tässä maailmassa.
Älä AP huoli, sinusta tulee ihan hyvä veronmaksaja ja mahdollinen geenienkin jatkaja, on ihan ok miettiä asiat omasta mielestä epätyypillisesti, joka voikin olla varsin yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika normaalia.
Yliopistolla pahimmillaan 4 kertaa viikossa pari ensimmäistä vuotta.
Nyt ollaan yli kolmekymppisiä ja elämä ja urat hallinnassa melkein kaikilla. Toki välillä ihmettelee, miksi joku asia tuntuu liian haastavalta ollakseen sitä, mutta moni muukin asia selittää sitä kuin alkoholi, kuten jatkuva tietomäärä ja hektisyys.
Usein on ikävä sitä poteroa, mikä opiskellessa oli, kun Teams ei jatkuvasti villkunut vaan sai keskittyä.
Toiveena onkin siirtyä mahdollisimman aikaisin pois sorvin ääreltä, koska työelämä tällaisenaan ei ole montaa meistä, ainakaan minua, varten.
Veikkaan ettei kyyninen asenteeni johdu alkoholista vaan pohjimmiltaan introvertista persoonallisuudesta, joka on elänyt itseään vastaan vuosia.
Itsekin juuri mietin, että bugaago aivot välillä tuon suuren tietomäärän takia. Itsekin tykkään lukea paljon eri asioista.
Kyllä se rappeuttaa aivoa, ei vielä näkyvästi. Jokainen nautittu alkoholiannos niin tekee. Vaikutukset tulevat näkyviin myöhemmässä elämässä.
Hitto mikä amatööri.
Minä olen juonut 18-vuotiaasta 32-vuotiaaksi asti jokaikinen päivä.