Onko muillakin tulevaisuudensuunnitelmat jäissä maailmantilanteen vuoksi?
Oli suunnitelmissa vaihtaa isompaan asuntoon, mutta nyt kun uhkaillaan milloin sodalla milloin lamalla, niin ei halua sitoutua mihinkään isompaan. Ei ole rahasta kiinni, mutta ties mitä rysähdyksiä tulee asuntomarkkinoilla ja olet ostanut asunnon sitten ylikalliilla hinnalla. Muutenkin on tunne että parempi katsoa vielä muutama vuosi. Vai olenko ainut näin ajattekeva?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Nuo sodalla pelottelut nyt on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että.
Ei ole. Viime ajat ovat osoittaneet että antisosiaaliset uhkarohkeat psykopaatit tätä maailmaa pyörittävät.
Yhtään en yllättyisi jos Trump olisi valmis painostamaan Tanskaa sotilasvoimalla saadakseen Grönlannin luonnonvarat ja arktiset alueet itselleen.
Yhtään en yllättyisi jos Venäjä rohkaistuu Ukrainan lyömisestä ja seuraavaksi siirtää rautaa Suomen rajalle. Ovat viimeisen tuhannen vuoden aikana säännöllisesti hyökänneet tänne 1-3 kertaa vuosisadassa.
Koko ajan puhuttu idän uhasta ja puskista tuli tää grönlantijuttu.
M23 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
M23 kirjoitti:
Nuo sodalla pelottelut nyt on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että.
Ei ole. Viime ajat ovat osoittaneet että antisosiaaliset uhkarohkeat psykopaatit tätä maailmaa pyörittävät.
Yhtään en yllättyisi jos Trump olisi valmis painostamaan Tanskaa sotilasvoimalla saadakseen Grönlannin luonnonvarat ja arktiset alueet itselleen.
Yhtään en yllättyisi jos Venäjä rohkaistuu Ukrainan lyömisestä ja seuraavaksi siirtää rautaa Suomen rajalle. Ovat viimeisen tuhannen vuoden aikana säännöllisesti hyökänneet tänne 1-3 kertaa vuosisadassa.
Miksi juuri Suomi? Maa joka on aseistautunut päästä varpaisiin? Ennemmin ne Viroa tai Latviaa tökkivät kuin meitä, eivätkä niitäkään ihan muutamaan vuoteen, koska armeija on paskottu pilalle.
Trump on pelkkä puhuva pää, ei se oikeasti m
Minäkin uskon ennemmin Baltian maiden olevan todennäköisempi kohde kuin Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ihan muista syistä.
Kuten?
Syöpä. Hoidot alkaa pian.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan ihan muista syistä.
Kuten?
Syöpä. Hoidot alkaa pian.
Voimia! 😐
Näin unen 25 vuotta sitten.
Kaikki unen tapahtumat ovat toteutuneet tismalleen.
Paljon on vielä tapahtumatta, eikä uni päättynyt hyvin.
Kun havahduin siihen, että uneni todella toteutuu, luovuin omaisuuden tavoittelusta.
Aloin sen sijaan elää.
Pian se mahdollisuus viedään meiltä.
Edessämme on niin synkät ajat etteivät useimmat osaa edes kuvitella.
Sen tiedän, että jokin tarkoitus tällä kaikella on.
Ei muuten näytettäisi tulevaa.
Ehkä meille yritetään opetetaan jotakin.
Emme vain taida kyetä oppimaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mietin asunnon myymistä. Nyt kaikki omaisuus on kiinni asunnossa. Onko siinä järkeä?
On tätäkin meillä pyöritelty. Viimeistään Trumpin voitto sai näkemään, ettei tässä mitään hyvää ole edessä.
Joo pitää miettiä tarkemmin minne matkustaa lomalla ja mitä kannattaa rakentaa ja minne. Itärajalta kauas.
Ei vaikuta mulle mitenkään. Elän omassa kuplassani. Niin kauan kuin eläke rapsahtaa tilille joka kuukausi, elämäni jatkuu miten jatkuukin. En ota stressiä asioista, joihin en itse pysty vaikuttamaan.
Toivon, että pysyn terveenä, kun keväämmälle olisi isoja, suorastaan mullistavia suunnitelmia. Siihen asti täytyy vain pysyä nahoissaan!
Joo paitsi näin alkaa olla ollut jo viisi vuotta ja samalla osa suunnitelmista on sellaisia, ettei niitä enää voi ikinä toteuttaakaan vaan niiden aika oli ja meni jo.
Kiitos ihan v! tusti kiinalaiset. Ne aloitti kaiken p@ skan 2020 ja on iso syyllinen sille, että tilanne esim itämerellä ja koko euroopassa on mikä on. Venäjän perzeilyt olisi perzeilty aikaa sitten jos sillä ei olisi tuollaista tukijaa ja liittolaista.
Vierailija kirjoitti:
Maailmantilanne on ollut epävarma niin kauan kuin minä muistan. On pelätty Venäjää, koronaa, maailmantalouden romahdusta ja ties mitä muuta.
Silti oma elämä on mennyt eteenpäin toivomallani tavalla omien päätösteni seurauksena.
Ennen ei ollut länsimaissa näin hullua menoa. Piik. ja sotajuttuja. Ikuinen leikkuripelottelu ja muutoksia palvelujen saannissa, osa tietysti oli jo valmiiksi vähän huono palvelu. 90-luvulla nauratti ydinpompsupelottelut idästä kun oli melkein lapsi, ei ehkä enää, paitsi ydinjuttuja eivät kai laita.
Vierailija kirjoitti:
Joo pitää miettiä tarkemmin minne matkustaa lomalla ja mitä kannattaa rakentaa ja minne. Itärajalta kauas.
Kannattaa silti miettiä ettei muuta ruuhkaisille alueille, koska se ruuhka vaan kasvaa siitä, jos on suosittu paikka. Pitäisi melkein purkaa, ettei olla yhdessä kasassa.
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa mietin asunnon myymistä. Nyt kaikki omaisuus on kiinni asunnossa. Onko siinä järkeä?
Pakko sitä jossain on asua ja itse olen vertaillut, että vuokra- ja omistusasuminen tulee samanhintaiseksi. Korkojen noustessa myös vuokra-asumisen hinta nousee. Asuntosijoittaminen toki on sitten asia erikseen.
Jos täysi etätyö onnistuisi, niin muuttaisin pois pk-seudulta ja asuisin jossain halvassa syrjäseudun vuokra-asunnossa, mutta käytännössä nykyisen työn takia pitää pysyä täällä.
On. Töissä on tulossa yt-neuvottelut. Kesälomalla olin ajatellut kaukomatkaa koko perheelle pitkästä, pitkästä aikaa ja autonkin voisi vähitellen vaihtaa kun on tullut lykättyä, mutta ei tässä nyt uskallakaan.
Kaiken jo tiedetyn lisäksi Kiinasta leviää maailmalle taas koronaa pahempi virus, Suomessakin on jo tätä virusta.
Ei. Minkä ihmeen maailmantilanteen takia? Kylläpä te ajattelette kummallisesti.
Ei niinkään maailmantilnateen takia, vaan ahdistaa pelko siitä, että vihervasemmsito pääsisi uudelleen valtaan ja veisi Suomea taas totalitaariseen suuntaan.
Ei ole jäissä. Mun mielestä ihmiset, joilla on suunnitelmat jäissä kaiken maailman potentiaalisten uhkien vuoksi, ovat vähän outoja. Esim. ei uskalleta hankkia lapsia, koska ilmastonmuutos voi tuhota elinympäristön. En epäile ilmastonmuutoksen olemassa oloa, mutta tuntuu todella omituiselta, että mahdollisen ongelman vuoksi jätetään lapset tekemättä, vaikka niitä kovasti haluaisi. Toi tuntuu mun mielestä samalta kuin joku sanoisi, ettei voi hankkia lapsia, koska joku komeetta voi milloin tahansa tulla ja pyyhkäistä kaiken elämän maapallolta. Tai onhan se totta, mutta ei nyt ehkä ole kovin todennäköinen tapahtumaketju.
Ihmiset pelkää ihan liikaa enkä ymmärrä miksi.
Lapsihaaveilu on käsittämätöntä. Eivät elä kuin omissa haaveissaan, tulevaisuutta tämän päivän taaperoilla ei ole. Tai jos on, se tulee olemaan todella hirveä.
Ainahan maailmantilanne on epävarma tulevaisuuteen, mutta mikäs meidän tässä elellessä niin kauan, kun kukaan ei käy ampumassa kruununprinssiä.
Ihmisten pitäisi rauhoittua. Myös Suomessa ja poliittisessa johdossa.
Miksi juuri Suomi? Maa joka on aseistautunut päästä varpaisiin? Ennemmin ne Viroa tai Latviaa tökkivät kuin meitä, eivätkä niitäkään ihan muutamaan vuoteen, koska armeija on paskottu pilalle.
Trump on pelkkä puhuva pää, ei se oikeasti mitään tee. Koira joka haukkuu mutta ei pure. Säälittävä moukka toki silti ja ihan väärässä virassa.