Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muillakin tulevaisuudensuunnitelmat jäissä maailmantilanteen vuoksi?

Vierailija
12.01.2025 |

Oli suunnitelmissa vaihtaa isompaan asuntoon, mutta nyt kun uhkaillaan milloin sodalla milloin lamalla, niin ei halua sitoutua mihinkään isompaan. Ei ole rahasta kiinni, mutta ties mitä rysähdyksiä tulee asuntomarkkinoilla ja olet ostanut asunnon sitten ylikalliilla hinnalla. Muutenkin on tunne että parempi katsoa vielä muutama vuosi. Vai olenko ainut näin ajattekeva?

Kommentit (73)

Vierailija
1/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole jäissä, päinvastoin. En ole koskaan halunnutkaan omistaa mitään, ja nyt vielä vähemmän. Teen kaikkea mitä huvittaa enkä välitä siitä mitä vuosikymmenten päästä tapahtuu.

Vierailija
2/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, vaan ihan muista syistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on "shokkivaihe" nyt. On peloteltu kaikella mahdollisella niin kauheasti. En minäkään enää tiedä mihin uskaltaa mennä tai missä olisi. Suo siellä ja vetelä täällä, siltä tuntuu. Ehkä pitää kehittää ajatuskulkua, että mitä nyt valitsee.

Vierailija
4/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan ihan muista syistä.

Kuten?

Vierailija
5/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain määrin, mutta enimmäkseen vaikutukset omaan elämään ovat olleet positiiviset. Olen oppinut keskittymään nykyhetkeen ja elämään omaa elämää juuri tässä hetkessä, kun tulevaisuus on nykyään aiempaakin epävarmempi eikä koskaan voi tietää mitä tulee tapahtumaan. 

Vierailija
6/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että jos lapset tarvitsevat apua niin on hyvä olla rahaa vapaana. 

7/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo sodalla pelottelut nyt on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että.

Vierailija
8/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei maailmantilanteen eikä pelottelujen, vaan terveyshuolien ja ihan oman ikääntymisen takia.

Vierailija
9/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaisin oman yrityksen ja ostaisin toimitilat mutta pankki ei anna pientä lainaa ostoon. En saa tehdä haluamaani työtä.

Vierailija
10/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole jäissä, päinvastoin. En ole koskaan halunnutkaan omistaa mitään, ja nyt vielä vähemmän. Teen kaikkea mitä huvittaa enkä välitä siitä mitä vuosikymmenten päästä tapahtuu.

Tämä. Säästän pari satasta kuussa indeksiin, mutta loput menee täysimääräisesti nykyhetkestä nauttimiseen.

Ostan hyvää ruokaa tai matkustan. Ostan parhaat elektroniikag mitä markkinoilta löytyy. Ostan sellaista taidetta kotiin esim. huutokaupasta mikä silmää miellyttää.

Koko maa voi olla tuhkana ensi vuonna. Ei kiinnosta enää nykyajassa eikä varsinkaan 55-vuotiaana enää mikään skitsoilu tulevaisuuden suhteen.

Elän tässä hetkessä nyt niin hyvin kuin pystyn. On ääliömäistä lykätä sitä "elämistä" johonkin viimeiseen viiteen eläkevuoteen joita ei välttämättä koskaan edes näe.

Vierailija
11/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on maailma ollut muutoksessa. Kyllä se seuraava päivä tulee. 

Vierailija
12/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? En ole ajatellut opiskella vientikauppaa venäjälle.

Vierailija
13/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin. Puoli vuotta olin hyydyksissä palattuani työevakosta entiselle työnantajalle. Onneksi olin vain sijainen. Nyt loppumetreillä olen siitä todella helpottunut, ja alkanut taas aktivoida vanhoja haaveita I.

Vierailija
14/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tulevaisuutta tarvitse suunnitella. eikä ne suunnitelmat onnistu koskaan. 

Vierailija
15/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa mietin asunnon myymistä. Nyt kaikki omaisuus on kiinni asunnossa. Onko siinä järkeä?

Vierailija
16/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

M23 kirjoitti:

Nuo sodalla pelottelut nyt on kyllä niin yhtä tyhjän kanssa että.

Ei ole. Viime ajat ovat osoittaneet että antisosiaaliset uhkarohkeat psykopaatit tätä maailmaa pyörittävät.

Yhtään en yllättyisi jos Trump olisi valmis painostamaan Tanskaa sotilasvoimalla saadakseen Grönlannin luonnonvarat ja arktiset alueet itselleen.

Yhtään en yllättyisi jos Venäjä rohkaistuu Ukrainan lyömisestä ja seuraavaksi siirtää rautaa Suomen rajalle. Ovat viimeisen tuhannen vuoden aikana säännöllisesti hyökänneet tänne 1-3 kertaa vuosisadassa.

Vierailija
17/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmantilanne on ollut epävarma niin kauan kuin minä muistan. On pelätty Venäjää, koronaa, maailmantalouden romahdusta ja ties mitä muuta.

Silti oma elämä on mennyt eteenpäin toivomallani tavalla omien päätösteni seurauksena.

Vierailija
18/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole.

Vierailija
19/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole koskaan ollut mitään suunnitelmia. 

Vierailija
20/73 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailmantilanne on ollut epävarma niin kauan kuin minä muistan. On pelätty Venäjää, koronaa, maailmantalouden romahdusta ja ties mitä muuta.

Silti oma elämä on mennyt eteenpäin toivomallani tavalla omien päätösteni seurauksena.

En muista tällaista maailmantilannetta. On jotenkin pelottava aika.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme