Nainen: onko housut sinulle yleensä liian lyhyitä tai pitkiä?
Olen miettinyt että onko naisten housut yleensä kaupoissa ostajille sopivan pituisia vai liian lyhyitä tai pitkiä? Itselleni kun housut on liian pitkiä kolmesta syystä: olen lyhyt, mutten naiseksi erikoisen lyhyt (162 cm), jalkani ovat vartalooni suhteutettuna lyhyet ja lisäksi tykkään, että housut on nilkkaan asti, eivätkä peitä kenkää eli ole maahan asti. Nyt joudun lyhentämään kaikki housuni paitsi farkut joita saa eri lahkeenpituuksilla tai vajaamittaiset. Mahtavaa että näitä vajaamittaisia jo on. Olisiko markkinaa myös lyhemmille housuille vai pitääkö housujen viistää maata?
Kommentit (30)
Liian lyhyitä jos koittaa jotain halvahkoja ostaa.
Pituus ei ole koskaan ollut ongelma, oon 175cm.
Jostain kumman syystä ovat aina sopivia, jos ostan normaalimitoituksella.
Yleensä ihan sopivia, mutta jotkut collegehousut liian lyhyitä. Olen 175 cm.
Olen kuvastomallin mittainen eli 175cm. Hyvin löytyy.
Olisivat pitkiä, jos ostaisin. Mutta ostan vain farkkuja, hameita ja mekkoja. En keksi suorille housuille käyttöä.
Aika usein vähän liian lyhyitä, onneksi joissain kaupoissa on myös pituusvaihtoehtoja.
En tiedä kuvittelenko, vai onko lahkeet keskimäärin nykyään pidempiä kuin vaikka vuosituhannen alussa? Silloin oli liki mahdotonta löytää riittävän pitkiä lahkeita (pl. farkut, joissa pystyy valkkaamaan erikseen vyötärön ja lahkeen). Enkä edes ole erityisen pitkä, vähän reilu 170cm. Nykyään tämä ei ole enää niin yleinen ongelma. Sen sijaan monesti ulkoiluhousut on ns. naisten mitoituksella itselleni vähän oudon mallisia.
Tässä siis pienellä otannalla housut ovat sopivan pituisia noin 175 cm pitkille naisille ja naisten keskipituus on 168 cm.
N 15 cm liian pitkiä, oon 161 cm töppöjalka
Vierailija kirjoitti:
Olisivat pitkiä, jos ostaisin. Mutta ostan vain farkkuja, hameita ja mekkoja. En keksi suorille housuille käyttöä.
Minäkin suosin hameita, mutta yksi syy on juuri housujen pituus. En halua kokoajan olla lyhennyttämässä. Ap
Lahkeenpituus on hyvä, mutta hyvin harvoissa housuissa löytyy tarpeeksi korkea vyötärö, että menisivät minulle.
Liian lyhyitä. En voi ikinä ostaa housuja ns. normaaleista kaupoista, täytyy aina tilata netistä kun monessa nettikaupassa on erikseen se tall-osio
Vierailija kirjoitti:
Lahkeenpituus on hyvä, mutta hyvin harvoissa housuissa löytyy tarpeeksi korkea vyötärö, että menisivät minulle.
Oletko tutustunut Hujauksen housuihin? Heillä aika kivan korkeita vyötäröitä housuissa.
Vierailija kirjoitti:
Liian lyhyitä. En voi ikinä ostaa housuja ns. normaaleista kaupoista, täytyy aina tilata netistä kun monessa nettikaupassa on erikseen se tall-osio
Kuinka pitkä olet?
Vierailija kirjoitti:
Tässä siis pienellä otannalla housut ovat sopivan pituisia noin 175 cm pitkille naisille ja naisten keskipituus on 168 cm.
Mun tyttärellä oli vaikeuksia löytää riittävän pitkälahkeiaia housuja heti, kun pituus ylitti 170 cm. Nyt on 180 cm ja useimmissa housuissa lyhyet lahkee.
Itse just 161-162 cm ja lahkeet pitkiä.
Liian lyhyitä. Olen 175cm persjalkainen.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat sopivia persjalkaisille 175 cm pitkille, niinkuin minä. Pitkäjalkaiselle siskolle, joka on vain jonkin sentin pidempi, ne ovat todella lyhytlahkeisia. Muistan kuinka hän aina katsoi housuista ensimmäiseksi, onko niissä lahkeensuussa varaa pidentää. Farkut on melkein ainoita housuja, mistä löytyy housuja monella eri lahkeenpituudella.
Liian pitkiä. Leveyttä saisi olla lantion kohdalla ja vyötärön, normaali puntti riittää, suora malli.