Koiraa närästää, ruokasuosituksia?
Kommentit (32)
Eläinlääkäri asemilta saatavat erikoisruuat ovat aika toimivia esim Royal Canin Gastrointestinal. tässä on aika paljon rasvaa, on olemassa myös vähempi rasvainen versio, jos arvelee, että rasva ei sovi suurina määrinä. Tämä ruoka on myös maistuvaa monen koiran mielestä. Minun koiralle paljon kehuttu naudanmaha aiheutti närästystä, ei tosiaankaan poistanut sitä.
Ei auta kokeilla kuin eliminointidieettiä. Esim nappuloissa voi olla useaa eri hiilari- ja protskulähdettä. Koira voi olla näistä mille vain allerginen.
Meillä ollaan allergisia kaikelle kanalle, ei saa olla edes kananrasvaa(sitä on melkein kaikissa nappuloissa), ei mitään viljaa, eikä riisiä.
Meillä käytössä Happy Dog - Africa ja liha/maustamaton kotiruoka. Nappulat voi turvottaa piimällä tai antaa esim raejuustoa. Nämä mielellään laktoosittomina ja vähärasvaisina.
Koiraa närästää jos se röyhtäilee. Koira ei normaalisti röyhtäile. Meillä dentastickit aiheutti närästystä, niistä piti luopua. Raakaruoka aiheutti ripulia. Paistettu ruoka närästää ihmisiäkin niin miksei koiraa.Siispä tein keitettyjä jauhelihapalleroita ja keitettyä riisiä/kaurapuuroa.Naudan sydän tai kieli keitettynä oli myös herkkua. Naudan sydämen voi myös viipaloida siivuiksi ja paistaa uunissa. Keskikokoiselle koiralle siinä on noin viikon annos koska naudan sydän on iso. Ruokaan voi myös lisätä tilkan laktoositonta piimää. Närästyslääke Antepsinia voi antaa kuuriluontoisesti mutta annostusohje on syytä kysyä eläinlääkäriltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta mistä sen tietää, että koiraa närästää?
Se lipoo huuliaan, maiskuttaa, saattaa nuolla maanisesti esim lattiaa. Pahimmillaan mun koirani yökkäili tyhjää vatsaa.
Meillä leipoo huulia, nuolee esim nojatuolin kaidetta ja usein myös on "rukoilemassa", eli etupää alhaalla ja takapää ylhäällä.
Meillä auttoi päiväannoksen jakamisen pienempiin osiin ja ruuan tulee olla kostutettu.
Eläinlääkäärin suosittelemaa gastro ruokaa.. Oletko varma että närästyksestä kyse?? Käyttäisin ensin tutkimuksissa ja sitten sen mukaan mitä ell ilmenee.. Voit tehdä muuten vahinkoa koiralle ja tuleekin isommat ongelmat..
Meillä jätettiin kaikki teolliset makupalat ja dental stickit pois. Riisi- keitetty jauheliha raejuusto ruokana.
Liian vähäinen liikunta. Minua ärsyttää ihmiset, jotka arvostavat omaa mukavuuttaan enemmän kuin koiran hyvinvointia.
"Se haluaa kotiin kun on tehnyt asiansa, ei se halua kävellä".
Juu, aivan varmana.
Itse en pysty kävelemään toistaiseksi tarpeeksi ja siksi en ota koiraa "rääkättäväksi".
Se röyhtäisee äänekkäästi joka kerta kun hakee jääkaapista kaljan.