Uskotteko että 2025 konkurssit ja työttömyys lisääntyy?
Itse uskon että näin tulee käymään vaikka toivon että olen väärässä. Miltä mielestänne näyttää?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Nokian ylimieliset kravatti miehet nauroivat kosketusnäytöille ..se oli suurin syy suomen nykyiseen ahdinkoon.
Vtuttaa se niin saatanasti. Suomella olisi suunilleen yhtä hyvä talous kuin verokkimailla nykyään. Miksi Nokia?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nokian ylimieliset kravatti miehet nauroivat kosketusnäytöille ..se oli suurin syy suomen nykyiseen ahdinkoon.
Vtuttaa se niin saatanasti. Suomella olisi suunilleen yhtä hyvä talous kuin verokkimailla nykyään. Miksi Nokia?!
Ja kukaan ei tätäkään silloin ottanut tosissaan.
Vierailija kirjoitti:
Potkulaki tulee keväällä voimaan.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei tarvita enää yt-neuvotteluita, ei tarvitse antaa varoitusta etukäteen vaan saa irtisanoa heti.Takaisinottovelvoite poistuu.
Ei tarvita enää painavaa syytä irtisanomiseen vaan riittää yksi myöhästyminen tai liian pitkä kahvitauko.
Ei kukaan irtisano hyvää työntekijää ilman painavaa syytä. Potkulaki on ongelma vain sellaisille, jotka eivät alun alkaenkaan ole hoitaneet hommiaan kunnolla.
Ja ihan turha vikistä, että tässä ei kaikki joutuisi maksumiehiksi. Verotus on kiristynyt! Tämä on käsittämätöntä. Mutta kyllä, saan vain 50 Euroa ensi vuonna enemmän käteen kuin viime vuonna ja palkka nousi 200 Euroa. Enkä todellakaan ole mikään isopalkkainen. Ja veroprosentti ihan just oikein ja kunnallisvero ei ole noussut. Mielestäni olen todellakin myös maksumies, koska otin lisävastuun, joka kuormittaa enemmän ja siksi 200 Euroa lisää. Äitini juuri soitti, että eläke nousi muutaman kympin ja silti saa käteen 42 Euroa vähemmän. Mitä ihmettä tässä tapahtuu? Eikös oikeistohallituksen pitänyt keventää verotusta????
Päinvastoin kohta mennään kiitolaukkaa talous elpyy.
Nyt on varoitus päällä ja pelätään maailmanlaajuisia talousongelmia täksi vuodeksi. Johtuu mm sodista, joita on pitkin maapalloa. En kauhean innokkaana odottaisi nousua.
Eiköhän ruokaa riitä kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Ja ihan turha vikistä, että tässä ei kaikki joutuisi maksumiehiksi. Verotus on kiristynyt! Tämä on käsittämätöntä. Mutta kyllä, saan vain 50 Euroa ensi vuonna enemmän käteen kuin viime vuonna ja palkka nousi 200 Euroa. Enkä todellakaan ole mikään isopalkkainen. Ja veroprosentti ihan just oikein ja kunnallisvero ei ole noussut. Mielestäni olen todellakin myös maksumies, koska otin lisävastuun, joka kuormittaa enemmän ja siksi 200 Euroa lisää. Äitini juuri soitti, että eläke nousi muutaman kympin ja silti saa käteen 42 Euroa vähemmän. Mitä ihmettä tässä tapahtuu? Eikös oikeistohallituksen pitänyt keventää verotusta????
Ihme eläke ,tutulla jäi 50 enemmän eläkkeestä
Helsingin ydinkeskustassa sijainnut Fat Lizard-ravintola on asetettu konkurssiin.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010981493.html
Kyllähän ne lisääntyy, kun saatte ihan itse nämä aikaiseksi!
Jatkakaa vaa sitä pihistelyä ja työttömyyttä, niin saatte lisää näitä aikaiseksi! Ja turha väittää ettei ole töitä, niitä kyl on kun vaa tekee niiden eteen jotain muuta kuin ainaista valittamista ja vinkumista...
Oon niin kyrpääntynyt koko ihmiskuntaan, et kiitos vaa paljon kansalaiset!
Pistin lapun luukulle juuri teidän itsekkäiden ja mulkkujen asiakkaiden takia! Nyt alkaa minun vuoro kuluttaa toisten maksamia verorahoja, kaiken otan irti yhteiskunnasta mitä irti saan!
Vierailija kirjoitti:
Oon niin kyrpääntynyt koko ihmiskuntaan, et kiitos vaa paljon kansalaiset!
Pistin lapun luukulle juuri teidän itsekkäiden ja mulkkujen asiakkaiden takia! Nyt alkaa minun vuoro kuluttaa toisten maksamia verorahoja, kaiken otan irti yhteiskunnasta mitä irti saan!
Ensimmäinen viikko takana työttömyyttä ja täähän tuntuu aivan mahtavalta! Sossu maksaa tällä hetkellä kaiken, eikä tarvitse enään kuunnella idioottien ja mulkkujen asiakkaiden vinkumista! Kiitos asiakkaat ja kuluttajat et teidän ansiosta saitte taas yhden työttömän lisää!!!!!!!!!
Purran puheet paranevasta ostovoimasta on mielenkiintoinen. Suomessa eläkeläisiä oli 2023 lopussa 1231274 henkilöä ja sen määrä on lisääntynyt tuosta ja on noin neljännes koko väestöstä. Tämä ryhmä olisi parantamassa kotimaista ostovoimaa eniten, mutta kuten tiedetään, hallitus on leikannut eniten tämän ryhmän toimeentulosta nousseita hintoja vastaan. Oma käteenjäävä eläkkeeni on pienentynyt viime vuodesta n. 200 euroa ja työaikanani olen kuulunut palkassa ylempään keskiluokkaan.
Olenkin ajatellut protestoida hallituksen käytöstä, enkä osta mitään muuta kuin edullista ruokaa, kuten köyhä väki tekee aina. Onneksi en tarvitse kantaa huolta työpaikasta ja työtulosta, vaikka teenkin jatkuvasti talkootyötä. Se on halvinta koko yhteisölle ja hyödyksi Suomelle, mutta sitäkin hallitus vastustaa, koska se ei ole EK:n listalla tuettavana ja se voi kilpailla yritysten kanssa.
Suomi on vaan valitettavasti niin pieni väestöltään, että todellista kilpailua avainasioissa (korkeaa asiantuntemusta vaativissa toimissa) ei ole. Niinpä markkinatalous ei oikeasti toimi täällä ja kaikki todellinen korkeaa asiantuntemusta vaativa kehitys maksaa täällä liikaa ja kansainvälinen kilpailu verrattuna esim. USA:han on lähes mahdotonta.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taida olla uskosta kiinni. Työttömyysturva, eläketurva, terveydenhuolto ja tavallisten suomalaisten usko tulevaisuuteen tuhottu. Välttämättömyyshyödykkeiden kuten energian tuotanto ja siirto lahjoitettu käytännössä ilmaiseksi ulkomaisille pääomasijoittajille jolle annetaan valtion suojeluksessa oleva monopoli jolla lypsää kansa kuiviin.
Näillä eväillähän se talous vastaa nousuun lähteekin kun vuoden 2008 jälkeen Suomen talouskasvu on ollut käytännössä yksinomaan järjettömällä velkaantumisella pyörineen kotimaisen kulutuksen ja asuntokuplan varassa.
Mites työttömyysturva ja eläketurva edesauttaa työllistymistä?
Ainakin siten, että ne, joilla olisi mahdollisuus kuluttaa, ovatkin varmuuden vuoksi laittaneet kukkaronnyörinsä tiukemmalle ja säästävät mieluummin nk pahanpäivän (
jep, minä olen tehnyt juuri näin. Laitan kaikki mikä jää normielämän menoista yli, säästöön .En remontoi asuntoa, en osta kodinkoneita, säästän kaikessa missä pystyn. Vaatteita en osta, en juurikaan syö mitään.Kampaajalla en enää käy, annan hiusten hapsottaa, vaatteita en osta, kengät kuljen linttaan. Tämä ei ole sarkasmia, vaan ihan totta. Olen osa-aikatöissä hoitoalalla, saan soviteltua päivärahaa,jonka määrä putosi huimasti kun suojaosa poistui ja nyt vielä ruvetaan vähentämään -20 % 2 kk:n jälkeen ja vielä lisää jos / kun työttömyys jatkuu. Kyllä on ihanaa, ei tarvii ostaa mitään. Ja en enää matkustele lainkaan, en edes naapurikaupungissa linja-autolla piipahda, laitan senkin 2x 8 eurosen säästöön...tana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihme eläke ,tutulla jäi 50 enemmän eläkkeestä
Samoin minulta...eläke pieneni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edistän konkursseja ja kansan järkiintymistä kulutusboikotilla.
Taidat olla iigor kun haluat vain huonoa suomelle.
Minäkin olen kulutusboikotissa. Enkä ole iigor, tämä nykyhallitus haluaa huonoa Suomelle ja isolle osalle suomalaisia toimillaan ihmisten kurjistamiseksi. Siitäs saavat saatanat, ei kuluteta piruuttaankaan mitään!!!
Ketä kiinnostaa kun Kela maksaa elämisen ja lomailun miljoonalle sossupummielätille. Noista kun päästäisiin eroon niin Suomi lähtisi nousuun.
Työttömät saatanat uuniin heti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjä ei ole houkutteleva naapurimaa.
Oikeastiko luullaan, että ihmiset haluaa asua vuokralla ja tehdä toimeentulotuella töitä, kun Venäjä on naapurina?
Muut maat ovat houkuttelevampia asuinpaikkoja. Parempi ansiosidonnainen, ei ikärasismia työnhaussa eikä ole Venäjää naapurina.
Ehkä hallitus haluaa, että työikäiset muuttavat Ruotsiin, Tanskaan, Sveitsiin, Italiaan, Saksaan.
Minä aattelin muuttaa Norjaan, siellä on hoitajille vielä töitä..ja mikä parasta, palkkaakin maksetaan.Jippii!
Vierailija kirjoitti:
Vähittäiskaupassa näemme paljon konkursseja huonekalu ja autokauppa voi tosi huonosti
Ihan oikein. Mitä sitä velkarahalla ostamaan jos ei ole säästöjä. Nyt täydellinen velkalakko ja firmat kyykkyyn.
Täydellinen ostolakko, duopoli kyykkyyn.
Katsotaan sitten kuka nauraa.
Suurin ongelma on muuttajat ja sitten virkarälssi joka on VALTAVA. Toimii kuin vatikaani valtio valtiossa. Pyhä ei saa koskea mutta määrää kaikesta.