Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nainen lasten kanssa kirjastossa: puhui kännykkään koko ajan :(((

Vierailija
01.03.2007 |

Kävin lapseni kanssa kirjastossa. Samaan aikaan sisälle tuli nainen vauvan ja alle 2-vuotiaan kanssa. Naisen kännykkä soi. Nainen puhui kännykkään, asioi tiskillä, siirtyi lastenosaston pöytään istumaan ja jatkoi puhelua edelleen.

Olisin halunnut katsoa lapseni kanssa yhdessä kirjaa, mutta olin pakotettu kuuntelemaan naisen pohdintaa siitä, onko järkevää laittaa lapsi osapäiväisesti päiväkotiin, kun itse kotona vauvan kanssa.

Ehkä se tässä tapauksessa on järkevää: oppii lapsi käytöstapoja, kun kotona niitä ei näköjään opi. Kyseisessä kirjastossa ei tainnut muista poiketen olla kännykkäkieltolappua ovessa. Kuuluu kuitenkin perussivistykseen tietää, että kirjastossa on HILJAISUUS, joka ei tarkoita ainakaan kännykkään kailottamista. Olisiko ollut liikaa sanoa ystävälle soittavansa myöhemmin uudestaan?

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
01.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjastossa käy paljon kouluikäisiä sekä opiskelijoita, jotka ihan oikeasti tulevat lukemaan, pänttäämään ja tekemään läksyjä sinne. He tarvitsevat lukurauhan. Niin tarvitsevat myös hekin, jotka tahtovat rentoutua hyvän kirjan kanssa kaikessa rauhassa. En jaksa ymmärtää, ettei joku ole tullut ajatelleeksi näitä asioita ja ihmettelee hiljaisuus-toivetta! :o Vähä-ääninen ympäristö vaikuttaa myös ihmisiin; jos olisi kauhea mölinä päällä, kukaan tuskin kirjastoon edes tahtoisi mennä jo melusta johtuvan ärsytyksen takia. Yritä siinä nyt etsiä itsellesi oikeaa opusta tai lukunautintoa, kun kaikki jauhavat paskaa kännykkäänsä korvasi juuressa..!

Tuosta kännyäidistä vielä; ihan sama meininki kahviloissakin. Lapsi jätetään kitisemään rattaisiin ja itse juorutaan minkä keretään, tietenkin niin lujaa että jokainen kahvista nauttiva sen kuulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi neljä