Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Madeira vai Azorit?

Vierailija
12.01.2025 |

Onko joku käynyt molemmissa? Kumpaa suosittelet enemmän? Matkustajina kaksi aikuista.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madeiralla ei tykätä turisteista. Elinkeinokaan ei riipu noista örveltävistä apinoista. Ette ole tervetulleita tänne. Menkää Kanarialle.

No sinnehän turisteja halutaankin. :D

Suurin osa turisteista ei ole örveltäviä apinoita ja vaikkei elinkeino siitä kokonaan olekaan kiinni, turismi on tärkeää Madeirallekin.

Vierailija
22/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastaajille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.suntrips.de/wp-content/uploads/2023/05/Sansibar-3-1334x1000…

Meidän varaus😍

Ja Azorit valitsisin vaihtoehdoistasi.

Kaunista, mutta kyllästyy parissa päivässä. Madeiran luonto rehevää ja siellä pääsee vaeltamaan levadoja. Hurjan kivaa käppäillä siellä. Rannalla kävely ja makoilu puuduttavaa. 

Vierailija
24/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän varaus😍

Kaunista, mutta kyllästyy parissa päivässä. Madeiran luonto rehevää ja siellä pääsee vaeltamaan levadoja. Hurjan kivaa käppäillä siellä. Rannalla kävely ja makoilu puuduttavaa. 

Olet väärässä.

Majoituspaikastamme, jonka läheltä kuvakin on, on mahdollisuus tehdä retkiä mm delfiinien pariin, meren ympäröimälle hiekkasärkälle snorklaamaan, meritähtien bongailuun, Blue Lagooniin, kansallispuistoon joka luonnollisestikin vehmas ja villieläimien koti ja ikoniseen The Rock-ravintolaan syömään johon matka taittuu laskuveden vaiheista riippuen parinsadan metrin kuivin jaloin kävely tai sitten veneellä, jos/kun meri ympärillä. Ja n.50km päässä on Stone Town, joka muuten Unescon maailmanperintökohde jossa voikin sitten tuoksutella mausteita, shoppailla ja syödä, käydä linnoituksella ja onpa muuten myös orjakaupan "koti". Itse odotan suuresti myös Freddie Mercuryn synnyinkotiin tehtyä museota joka hälle ja hänen lapsuus/nuoruus/Queen-vuosilleen omistettu.

Siinä vain osa siitä mitä siellä voi tehdä, paratiisimaisella valkoisella hienoilla hiekkarannoilla (lainaus alueen infosivuilta) makoilun lisäksi.

Vierailija
25/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
26/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri niistä jompikumpi?

Vierailija
27/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän varaus😍

Olet väärässä.

Majoituspaikastamme, jonka läheltä kuvakin on, on mahdollisuus tehdä retkiä mm delfiinien pariin, meren ympäröimälle hiekkasärkälle snorklaamaan, meritähtien bongailuun, Blue Lagooniin, kansallispuistoon joka luonnollisestikin vehmas ja villieläimien koti ja ikoniseen The Rock-ravintolaan syömään johon matka taittuu laskuveden vaiheista riippuen parinsadan metrin kuivin jaloin kävely tai sitten veneellä, jos/kun meri ympärillä. Ja n.50km pä

Olet väärässä keskustelussa. Kiva, että olet noin innoissasi matkastasi, mutta miten se liittyy Madeiraan tai Azoreihin?

Vierailija
28/45 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensikertalaiselle ehdottomasti Madeira, koska luonto on siellä yhtä upeaa ja sama meri ympärillä. Jos kipinä syttyy niin seuraavalla kerralla sitten Azoreille.

Miksi pitäisi ensin mennä Madeiralle ja sitten Azoreille? Jääkö jotain erityistä kokematta, jos ei käy Madeiralla, vaan vain Azoreilla?

Asiat pitää tehdä oikeassa järjestyksessä.

Vierailija
29/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkää kotiin. Lentomatkailusta on tullut aivan liian halpaa kun tavan tietämättömillä torspoillakin on varaa lennähdellä sinne tänne merten taakse.

Lentolippujen hinnat pitäisi vähintään viisinkertaistaa. Samalla tulisi koneisiin ja kentille kivasti tilaa.

Koronan aikaan lennot vedettiin lähes nollaan, silti maapallon kuormitus ei juirikaan vähentynyt.

Kaltaisesi tyhjäpäiden kannattaa miettiä sitä yhtälöä. 

Vierailija
30/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madeiralla ei tykätä turisteista. Elinkeinokaan ei riipu noista örveltävistä apinoista. Ette ole tervetulleita tänne. Menkää Kanarialle.

Heheh, ensinnäkin Madeiralla osataan arvostaa turusteja eikä siellä ole massaturismia, etkä sinä todellakaan asu siellä, tuskin olet käynytkään.

Vierailija
31/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

AZOV MERELLE ? 

Vierailija
32/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen varattiin kesäksi viikko Madeiralle, tuolle vihreälle saarelle. Ganariffan saaret on nähty.

Vierailija
33/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Azorit! Upein paikka jossa olen koskaan käynyt.

Vierailija
34/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

OT. Matkailuaiheisiin ketjuihin tulee aina ne, jotka sanoo, että ei saisi lentää, turisteja vihataan ja aloituksessa oleva paikka haukutaan maanrakoon.

Minä lähtisin Madeiralle. En aja autoa, niin pitää pärjätä ilman sitä. Lentokonebongarina Madeira vaikuttaa myös mielenkiintoiselta. Tosin mua nauratti se juttu, missä kerrottiin Madeiran koneen joutuneen tuulen takia laskeutumaan Las Palmasiin :D No, sekin sopisi mulle.

Ihanaa matkaa, kumpaan päädyttekin.

Vierailija
35/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa olla toisinpäin, että töykeät espanjalaiset eivät halua turisteja, mutta ystävälliset portugalilaiset haluavat. 

Vierailija
36/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vakikävijänä Madeiralla, olin pettynyt Azoreihin. Kaikki oli pienempää ja kuivempaa.  Madeiran rehevyys ja kukkaloisto oli poissa, samoin suuret korkeuserot ja kaupunkikin oli kuin mini Funchal.

Vierailija
37/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jääkää kotiin. Lentomatkailusta on tullut aivan liian halpaa kun tavan tietämättömillä torspoillakin on varaa lennähdellä sinne tänne merten taakse.

Lentolippujen hinnat pitäisi vähintään viisinkertaistaa. Samalla tulisi koneisiin ja kentille kivasti tilaa.

Tuota kateellisuuden määrää. Kun sinä et pääse minnekään, niin muutkaan eivät saisi mennä.

Vierailija
38/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin molemmissa. Jos ei mahdollista samalla kertaa, niin peräkkäisinä vuosina sitten.

Vierailija
39/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti kirjoitat Madeiralta? Jos olet noin nyrpeä tyyppi, niin ei ihme ettet ole tervetullut. Sama vastaanotto voi sinulle olla kaikkialla tuolla asenteella.

Vierailija
40/45 |
03.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vakikävijänä Madeiralla, olin pettynyt Azoreihin. Kaikki oli pienempää ja kuivempaa.  Madeiran rehevyys ja kukkaloisto oli poissa, samoin suuret korkeuserot ja kaupunkikin oli kuin mini Funchal.

Ehkei vertailu ole järkevää.

Missään ei muuten ole niin upeita hortensiapensaita kuin Azoreilla. Käsittämättömän upeita teidenvarsia.