Onko laillisia keinoja salata ennakkoperintönä saadut rahat siskoksilta?
Eli siis että eivät tietäisi lopullisen perinnönjaon aikaan, että olen saanut aikaisemmin ennakkoperintöä. Kaikki lailliset niksit tarpeen!
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Ajattelepa, ehkä muutkin sisarukset ovat saaneet, ehkä enemmän kuin sinä..
Luulen, että asia on näin. Sisarukset saavat myös pieniä summia käteistä koko ajan, eikä ap pääse käsikdi niihin lainkaan 😁
Jos keinosi huijata sisaruksiasi olisi laillinen, niin sinulla ei olisi syytä salata ennakkoperintöä. Toivottavasti joudut hankkeinesi kuseen ja elämäsi menee päin helvettiä.
Minä ainakin sain jo aiemmin kaikkea irtaita omaisuutta ja veneen kuten myös traktorinkin ennen perinnöjakoa. Vanhempien metsästä otin puut kesämökkiin ja valtavasti sahatavaraa. Muut sisarukset asuu kaukana kaupungissa eivätkä juurikaan käy kotitilalla vanhempia katsomassa, joten miksi heille pitäisi sellaista omaisuutta jättää jonka kuitenkin heti myyvät? Perinnönjaossa kuittasin vanhempieni tahdon mukaan suurimman osan metsäomaisuudesta ja sisarukset laittoi heti oman osansa myyntiin. Eivät olisi ansainneet mitään kun vain rahanhimoissaan hassasivat ja pilkkoivat suvun maita joita minä olen nuoresta asti hoitanut avokkaiksi.
On. Ennakkoperintö taskuun ja turpa kiinni. Tämä tosin olisi pitänyt hoitaa perittävän eläessä.
Voihan vanhempasi laittaa perinnöstä sinulle 50 pros ja muut jakavat loput. on täysin laillista. Tiedän jo nyt, että oma vanhempani aikoo laittaa lapsilleni tai osalle lapsistani sen 50 %
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko siitä ennakkoperinnöstä mitään paperia?
jos se ei näy missään ja se on annettu jo vuosia sitten ja kukaan ei tiedä siitä niin miten se tulisi kenenkään tietoon.
itse lainasin eron aikaan vanhemmilta alle 10 000€ ja he ensin sanoivat että on epäreilua lainata minulle kun eivät ole veljelleni tehneet samaa.
kunnes veljeni sanoi että olivat hänellekin lainanneet kun hän erosi. Eivät vaan muistaneet.
Jos ei joku käy kaikkia vanhoja tiliotteita läpi, niin mistä se kävisi ilmi?Vanhempasi ei muista noin isoja summia, niin pystyvätkö he huolehtimaan itsestään? Huolestuttavaa.
No ehkä heillä on sitä löysää vähän enemmän tilillä ja veljen erosta oli siinä vaiheessa joku 6-7 vuotta aikaa.
ei noilla muuten ainakaan ole mitään muistisairauden merkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Ei. Koska ne kirjataan perunkirjaan. Ja vähennetään muusta perinnöstä.
Eikä kirjata. Vain kolme vuotta ennen kuilemaa annetut lahjat merkitään, jos niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei kirjata? 🤫
AP
Kyllähän se jossain näkyy, että oot ennakkoa saanu, eli kirjataan.
Eihän näy. Eli ei kirjata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ennakkoperintöä et saa salata. Mutta jos saat lahjan, sitä ei tarvitse kertoa. Tosin lahjan arvo ei saa olla merkittävä.
Ja lahjankin voidaan katsoa olevan ennakkoperintöä, kannattaa tutkia asiaa lahjaa vastaanottaessa.
Näitä ei ainakaan merkitä mihinkään. Eikä niillä ole väliä jos ovat 3 v vanhempia. Käsittämätöntä, miten ihmisten annetaan olla muussa käsityksessä.
Sanat laillinen ja salata samassa lauseessa. Sehän jo vastaa kysymykseen.
Jos on aikaa, ei näy missään. Korkeintaan kuitti jossain vanhemmillasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos ei kirjata? 🤫
AP
Silloin rikotaan lakia.
Saa lahjoittaa eläessään omaisuutta kelle haluaa. Siitä on lahjavero maksettu eikä muilla mitään sanomista.
Entä jos ei kirjata?
Kyseessä on silloin kavallus, josta tulee tuomio.
Ja millainen tuomio on käytännössä?
Ei mikään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta välttämättä tiedä, jos ei näe tiliotteita. Näkeekö nykyään mitä tilisiirtoja vai sen viimeisimmän summan kuolinpäivänä? Vanhemmat olivat säästäneet kaikki tiliotteet kansioihin ja niistä näin mitä summia oli siirrelty etukäteen.
Pankki toimittaa tiliotteet. Ei niitä paperilappuja piilottamalla saa mitään hyötyä. Kas kun kaikki löytyy sähköisessä muodossa, vaikka kuinka vsnhemmilla olisi vielä paperiset tiliotteet käytössä 😆
Niin mutta saako nykyään tietoa niistä tilisiirroista tarkemmin vaan annetaako sulle se vaan se kuolinpäivän saldo?
Vierailija kirjoitti:
Ei onnistu, esim.verottaja saa tutkia kaiken mahdollisen. Minulla kokemusta jo kolmesta perinnönjaosta. Voi yrittää ja saada syytteen petoksen yrityksestä.
Kyllä. Verottaja saa tiedot pankeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuosta välttämättä tiedä, jos ei näe tiliotteita. Näkeekö nykyään mitä tilisiirtoja vai sen viimeisimmän summan kuolinpäivänä? Vanhemmat olivat säästäneet kaikki tiliotteet kansioihin ja niistä näin mitä summia oli siirrelty etukäteen.
Pankki toimittaa tiliotteet. Ei niitä paperilappuja piilottamalla saa mitään hyötyä. Kas kun kaikki löytyy sähköisessä muodossa, vaikka kuinka vsnhemmilla olisi vielä paperiset tiliotteet käytössä 😆
Niin mutta saako nykyään tietoa niistä tilisiirroista tarkemmin vaan annetaako sulle se vaan se kuolinpäivän saldo?
Voiko estää näyttämästä vanhoja tilisiirtoja pelkän saldon sijaan? En minä ainakaan halua, että perilliset selaavat mihin olen rahaani käyttänyt.
Hyi olkoon, että raha tekeekin jotkut ihmiset ahneiksi
Ammattivalittaja? Tai ainakin sukulainen!