Tätityyli 2025
Vinkkejä jos saisi tähän, näitä on ollut antoisaa lukea. Asialliset vinkit otetaan siis ilolla vastaan. :)
Kommentit (271)
Hillityt korut, pillifarkut, neuletakit joita puristetaan ympärille kun on niin vilu, mitäänsanomaton villakangastakki.
Kevään tultua sitten valkoiset tennarit niiden pillifarkkujen kanssa.
Mustat pillifarkut ja maiharit, musta pitkä makuupussitoppatakki, marimekon se yksi laukku jossa lukee hihnassa isolla MARIMEKKOMARIMEKKOMARIMEKKOMARIM... ja puolipitkä polkka.
Sit vaan pipo syvälle ja rämpimään vasten räntätuulta toimiston kavereiden kanssa kasvislounaalle (tammikuu on) ja töistä warriorjumppaan (kesäkuntoon 2025) ja sieltä alkon kautta kotiin (kauhee duuniputki töissä, missä välissä sitä rentoutuu).
Puukorvikset, epäsopiva, räikeähkö meikki.
Poslari, tatskat, pillifarkut ja legginsit. Peppuseksi.
Siinäpä piirteitä jotka on oikein huutomerkki siitä että olin nuori joskus välillä 2000-2015.
Vierailija kirjoitti:
Olkapääpituiset luonnolliset hiukset, luonnollinen meikki tai ei meikkiä. Farkut, neulepusero ja mustat paksupohjaiset nahkanilkkurit. Hupullinen reisipituinen tai pitkä talvitakki. Iso laukku olalla. Kauluri! Normaalipaino tai lievä ylipaino. Tylsä, väritön ja hillitty.
Mikä tossa oli tylsää? Ihan hauska tätityyli.
Vierailija kirjoitti:
Tyyli nyt ja aina:
Pillifarkut/vaellus-/ulkoiluhousut. Teeppari/neule/ns. parempi pusero. R-collectionin anorakki/toppis/rukan takki/jakku (ei bleiseri). Tennarit/vaelluskengät/korkkarit/kumpparit.
Näillä mennään 60+
Kiitos! Mulla muuten sama, mutta korkkarit puuttuvat sekä avokkaat myös. Vaivaisenluu näes, mutta ei vaivaa ollenkaan sopivilla kengillä.
T toinen 60+
Vierailija kirjoitti:
Eikö tässä sekoiteta kaksi asiaa keskenään: Kouvola-WT -tyyli ja tätityyli? Ne on kaksi eri asiaa.
Ei sekoiteta. Tuo paikkakunta on täynnä noita samoja tyylejä yhdessä ja samassa ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Joko se tunikatyyli tai sitten hyvin istuvat vaatteet.
Nykyisillä nuorilla naisilla on todella löysät vaatteet, kaikki ylisuuria ja lököttäviä ja tennarit. Ennenvanhaan oli muotia joko löysät housut ja tyköistuva yläosa tai päinvastoin. Joskus nollarilla oli hetkiä, kun molemmat osat olivat tyköistuvia. Nykyään nuorilla molemmat ylä- ja alaosa ovat löysiä ja ylisuuria.
Täti ei ikinä pukeutuisi niin.
T. Täti
Tämä! Täti ei pukeudu ylisuureen ylä- ja alaosaan. Itse tykkään, että kaikki on aika tyköistuvaa, mutta ei missään tapauksessa piukkaa/kiristävää eli liian pientä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä piirteitä jotka on oikein huutomerkki siitä että olin nuori joskus välillä 2000-2015.
Voi raukkeliini sua. Tädit oli nuoria 70-90- luvuilla, ei tällä vuosituhannella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Elämäni ekat riekerit ostettu. -ap
Itsellä leikattu jalat ja vaikea kulkea.Ostin Riekerin talvisaapikkaat, aivan ihanat!
Saapikkaat :D
Yleinen nimitys korkeavartisille kengille, jotka ovat kevyemmät kuin varsinaiset saappaat. Mikä tässä meni käsityskykysi yli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joko se tunikatyyli tai sitten hyvin istuvat vaatteet.
Nykyisillä nuorilla naisilla on todella löysät vaatteet, kaikki ylisuuria ja lököttäviä ja tennarit. Ennenvanhaan oli muotia joko löysät housut ja tyköistuva yläosa tai päinvastoin. Joskus nollarilla oli hetkiä, kun molemmat osat olivat tyköistuvia. Nykyään nuorilla molemmat ylä- ja alaosa ovat löysiä ja ylisuuria.
Täti ei ikinä pukeutuisi niin.
T. Täti
Tämä! Täti ei pukeudu ylisuureen ylä- ja alaosaan. Itse tykkään, että kaikki on aika tyköistuvaa, mutta ei missään tapauksessa piukkaa/kiristävää eli liian pientä.
Tädeillä ei ole pitkiä hiuksia tai hiustenpidennyksiä. Tuksuttimilla ehkä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Farkut ja tennarit. Vaateketjujen täti-ikäiset pukeutuvat aina noihin.
Ihan parhaat olipa ikä mikä tahansa 👍
Tennarit on huonot jalassa. Ei tädit niitä enää käytä.
Käyttääpäs. Mulla on kahdet Marimekon Converset, matalammat ja korkeammat.
Vierailija kirjoitti:
Silmälasit naisella
Ai myös kymmenvuotiaalla esiteinillä? Laita valot päähäsi, sulla ei riitä edes silmälasit.
Minua on aina kiinnostanut (näin jo vanhempana tätinä :D), että mikä olisi sitten sopivaa pukeutumista? Tarkoitan siis ihan kaupungilla liikkuessa, en kaipaa enää mitään työmuotia tms.
Kun näitä lukee, tulee tunne, ettei oikein mitään saisi laittaa päällensä. Kaikissa on huonoja puolia.
Vierailija kirjoitti:
Tyyli nyt ja aina:
Pillifarkut/vaellus-/ulkoiluhousut. Teeppari/neule/ns. parempi pusero. R-collectionin anorakki/toppis/rukan takki/jakku (ei bleiseri). Tennarit/vaelluskengät/korkkarit/kumpparit.
Näillä mennään 60+
Vaellushousut eli kurahousut 🤣
Katsokaa miten Sami Sykkö -mummo pukeutuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi raukkeliini sua. Tädit oli nuoria 70-90- luvuilla, ei tällä vuosituhannella.
Sinulla taitaa olla huono laskupää. Hävettääkö? Jos ei hävetä, sietäisi opetella häpeämään edes hölmöyttään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyyli nyt ja aina:
Näillä mennään 60+
Vaellushousut eli kurahousut 🤣
Oletko edes kokeillut? Jos et, älä tule arvostelemaan, kun et ymmärrä asiasta ilmeisesti mitään. Suotta vaan nolaat itsesi.
Siis mitä! Menetkö sä collareilla ja treenitrikoilla toimistoon??