Kuka osaisi vastata minulle?
Miksi kaikkien pyykinpesukoneiden huuhtelulokero, on tehty niin, että vettä jää aina lokeroon ja se pitää muistaa imeyttää vaikkapa tiskirättiin, ettei se jäännösneste limoitu lokeroonsa?
Miten nykyinen sähköhammasharja latautuu? Ennen sähköhammasharjassa oli kaksi pientä metallista nuppia, joille oli vastaavasti latauspäässä kaksi reikää (tai toistepäin, en muista kummin).
Miksi autoradiossa joku hyvä kanava, esim. Nostalgia lakkaa kuulumasta? (Meillä on useampia autoja joissa erilainen radio) Sen sijaan Nova, Rock, Nrj ja muut huttua soittavat kanavat kuuluvat aina.
Olisin kiitollinen, jos joku vastaisi näihin kysymyksiin asiallisesti.
Ja toivon, että joku muukin innostuu kysymään askarruttavia asioita.
Kommentit (30)
Pyykinpesun jälkeen mä otan irti sen pesu- ja huuhteluainelokeron kokonaan, ja tarvittaessa huuhtelen lavuaarissa käsisuihkulla. Sitten annan sen kuivua ja laitan usein vasta kuivana paikoilleen.
Minun tyhmä kysymys: eikö tuo lokero lähde kaikista koneista lainkaan irti? Mun kone on kyllä jo noin kymmenen vuotta vanha.
"Elämässäni ON todella tapahtunut traumaattisia asioita. Mutta kun tämä toistuva uni on niin viaton, etten keksi siihen mitään rankempaa selitystä:
Unessa olen siis ostamassa pitkää, nilkkapituista päällystakkia, joka olisi sen verran lämmin, että sitä voisi pitää syksyllä ja talvella.
Uni-kaupassa takkia ei kuitenkaan löydy, ne ovat joko liian lyhyitä, kalliita tai muuten "tätimäisiä"."
Takki symboloi turvallisuutta, jota koitat löytää itsellesi.
Onko teistä kellään prurigo nodularis?
Ja mitä apua olette siihen saaneet?
Vierailija kirjoitti:
Onko teistä kellään prurigo nodularis?
Ja mitä apua olette siihen saaneet?
Prurigo nodularikseen, eli kyhmykutinaan ei ainakaan vielä ole hoitokonstia. Harva lääkäri, ihotautilääkärikään ei tunnista ko.sairautta.
Mutta minulla on myös kysymys:
Mitä ainetta se on, jota squirttaamisesta tulee? Ja entä jos ei squirttaile, missä se neste sitten majailee? Ja meneeko se jonnekkin vaikka ei squirttailisikaan?
Toinen kysymys: Oletteko yrittäneet piirtää maisemia tai paikkoja, joissa olette toistuvissa unissa?
Vierailija kirjoitti:
Pyykinpesun jälkeen mä otan irti sen pesu- ja huuhteluainelokeron kokonaan, ja tarvittaessa huuhtelen lavuaarissa käsisuihkulla. Sitten annan sen kuivua ja laitan usein vasta kuivana paikoilleen.
Minun tyhmä kysymys: eikö tuo lokero lähde kaikista koneista lainkaan irti? Mun kone on kyllä jo noin kymmenen vuotta vanha.
Ei lähde. Meidän pesukoneessa on kiinteät pesuaine- ja huuhteluainelokerot. Niiden ympärillä kyllä on eräänlainen irrotettava kehys, jonka voi puhdistaa mutta muuten ovat kiinteät lokerot.
Ja siihen huuhteluainelokeroon jää ärsyttävästi vesi tai huuhteluaineen jämät lillumaan.
Lukematta vastauksia samaa olen miettinyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi käytätte huuhteluaineita? En ole vuosiin käyttänyt niin ongelmiakaan ei ole vesijäämästä tai limasta.
En minäkään käytä välttämättä aina huuhteluainetta, mutta sitä vettä jää lillumaan lokeroon ja se pitää aina muistaa imeyttää pois.
Jotkut huuhtelu-aineet ovat aika paksuja koostumukseltaan, joten sitä voisi laimentaa lisäämällä vettä. Silloin se liikkuu helpommin eikä jätä jäämiä.
Olen 15 vuotta pessyt omat pyykkini enkä ole vielä kertaakaan törmännyt vastaaviin ongelmiin, millään pesukoneella. Tai ehkäpä minä vaan en ymmärrä että se on ongelma?
Tai ehkä en vaan ymmärrä, enkä kyllä edes välitä.
M58
Huuhtekulokerosta menee paljonkin vettä läpi pesun loppuvaiheessa, ei se limoitu normaalisti.
Sähköhammasharja latautuu indukstiovirralla. Laturissa ja hammasharjassa on käämit, ja virta hyppää ilmassa magnettikentän kautta.
Ajat autolla alueelle, jossa kyseisen kanavan kuuluvuus lakkaa valitsemallasi taajuudella. Autoradiossa on asetus, jolla saadaan kuulumaan automaattisesti joku muu kanava, kunnes sinulla on aikaa valita käsin seuraava mieluisa kavana.
En käytä annostelulokerikkoa, vaan pesen pesupallolla. Piti uteliaisuuttaan käydä katsomassa. Vedin pyykki/huuhteluaine lokeron ulos ja pyörittelin käsissä. Ei näkynyt vettä lokerossa. Kone on Elektrolux, sivulta ladattava 12v vanha.
MInäkin kysyn: Miten ultraääni-hammasharja muka puhidistaa hampaat?
Varsinkin sellainen uu-kirjaimen mallinen läpyskä joka pistetään suuhun,pidetään hetki , ja kas hampaat ovat puhtaat?