***HUHTImurut to-pe***
Alkuviikon linkki
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9703799&p=2&tmode=1&smode…
Kommentit (27)
En ole aikaisemmin tänne kirjoitellut tämän raskauden aikana ja alkaa H-hetki häämöttämään, niin päätin tulla jutustelemaan. Kirjoitin tämän ensin vahingossa tuonne alkuviikon pinkkaan ja piti kopsata tänne...
Voih, mulle on tullut painoa jo 20 kiloa ja ihan varmasti ehtii vielä ainakin 5 kiloa tulla lisääkin. Esikoista odottaessa tuli melkein 30 kiloa. Siinä oli kyllä turvotus suuri syy painon nousuun. Nyt olen alkanut sormissa tuntemaan turvotusta, joten nestettä on tainnut kertyä taas. Esikoisen jälkeen sain kaikki ylimääräiset kilot pois ja vieläpä putosivat ihan itsestään vajaassa vuodessa! Kunpa tämän toisen jälkeen kävisi yhtä helposti...
Minä myös olen lähettänyt meiliä Madam Mammalle ja Ennustaja Ellille. Molemmat ennustava tyttöä, toinen 21.3. ja toinen vasta 12.4. Laskettu aika on 4.4. Esikoinenkin tuli pari viikkoa etuajassa, joten jos tällä on yhtä kiire maailmaan, niin tuo 21.3. voisi osua aika lähelle. Mitään varmistusta en ole tuohon sukupuoleen saanut ultrasta, täällä kun eivät sitä kerro vaikka kysyisikin, paitsi yksityisellä.
Eilen illalla tuli ensimmäinen kivuliaampi supistus ja palautui mieleen, että miltä ne todella sitten tuntuvat ne oikeat supistukset. Nukkuminen on käynyt mulla myös vaikeaksi ja vauva on sellainen yöeläjä, että sekään ei kauheasti auta asiaa. :) On ollut kyllä sellainen olo tässä, että kyllä tämä vauva maaliskuussa syntyy. Saa nähdä onko vain toiveajattelua. Toivon kuitenkin, ettei tule ennen viikkoa 38, jotta on sitten paikat kunnossa pienellä. Esikoisella oli keltaisuutta silloin ja jouduttiin olemaan viikko sairaalassa ja nyt toivon, että parissa päivässä sieltä päästäisiin. Siinähän tulee esikoista hirmuikävä, jos joutuu kauan sairaalassa olemaan. :(
Hyviä vointeja kaikille ja jaksamista!
Sarza78 rv 35
Taas vaihteeks viime yönä tuli valvottua pari tuntia kesken unien.. En ymmärrä miks aina aika ajoin pitää keskellä yötä olla valveilla, kun en kertakaikkiaan saa unen päästä kiinni. Onneks esikoinen on rytmittynyt niin, että nukkuu aamulla ysiin saakka, niin saa äiti sitten aamulla nukkua pitempään..
Tänään sitten kävi porukat ja mun mummo katsomassa tätä uutta kotia (asuvat vajaan 300km:n päässä) ja lähtivät just äsken.. Onneks äiti auttelee aina noissa keittiöjutuissa, kun ei itse enää aina meinaa jaksaa.. Niin ja sitten kuin ihmeen kaupalla sain erikoisluvan suorittaa ensi viikolla kypsyyskokeen, siis graduun liittyvöt tentin.. Sitten saisin paperitkin ulos!!!! JIPPII!! Nyt vaan täytyy keksiä esikoiselle siksi aikaa hoitopaikka..
Me ollaan hommattu yksi silikoninentutti, ostaa sitten lisää kun vauva on syntynyt.. Kyllä mäkin näen positiivisena tutin syönnin, helpottaa kovasti omaa olemista välillä... :) Ja tuttipulloja on ennestään tallessa, pitää vaan keitellä jossain vaiheessa.. Tuttiosia oon ostanut muutaman ja lisää sittemmin.. Ja korvikettakin pari putelia valmiina...
Papasta oli puhetta.. Multa ainakin otettiin jälkitarkastuksen aikaan papa..
Täytynee varmaan lähteä tästä silittelemään pikkuisia vaatteita, kun ei aina montaa pysty kerralla silittämään kun alkaa supisteleen ihan kiitettävästi.. Mutta hitaasti hyvä tulee..
T:Timpura 34+3
En ole oikein jaksanut kirjoitella,ollut hieman uupunut olo...mut josko tästä nyt piristyisi
Kyllä aiks menee tosi nopeesti,tuntuu et koko ajan ois perjantai tai et viikonloppu ees :)
Hieman alkaa jännittämään. Sain juuri eilen tietää etten saa sitä epiduraali puudutusta tatuoinnin takia..Eli se vielä lisää enemmän tätä paniikkia ja muutenkin tuntuu et tukala olo vaan lisääntyy ( mikä on kyllä varmaan ihan normaalii =) )
mä laitoin sille ennustajalle viestiä ja hän vastas et kuukautta aikasemmin syntyy ja ois poika..Eli nyt si 11 päivä istun jalat ristis koko päivän :)
On noi silti hauskoja juttuja,vaikkei varmasti paikkaansa pidäkkään...
Koskas te laitatte/laitoitte sen kassin valmiiks?
Hyviä vointeja
34+3
Ainiin neuvola kuulumisia
verenpaine 124\68
paino +750g
turvotus +
pissa +
sf 29
toukka rt ja liikkeet ja sydän hyvät
:)
tänään heräsin klo 4.30 ja en saanut unta ja mitetin sängyssäni että miten vaihtaisin järkkää meijän huoneeseen kun en millään meinannut mahtuu enää vaatekaappiin sain sen verran selvitettyy uutta järkkää että nyt se on sitten tehty.
nousin sängystä vasta klo 5.30 ja tulin olohuoneeseen nauttii hiljasuudesta kun tytöt nukkui.
avasin telkkarin klo 6 ja katsoin sitä jonkin aikaa ja olin sih nukahtanut sohvalle ja heräsin siitä kun tytöt tuli olohuoneeseen klo 8.50.
menin suihkuun ja tehtiin aamutoimet.
käytiin soppailemassa ostin tytöille samallaiset paidat, housut ja käsikorut.
esikoiselle ostin barbin ja kuopukselle ostin pikku väki auton fisher price.
vauvalle ostin koko puvun kokoa 50/56 ja sänkyyn mobilen.
(.) mua on viellä supistellut ja vauva bilettää aikas lailla.
neuvola lääkäri mulla on 8.3 ja nyt painoa on tullut 16-18kg.
maha kasvaa kovaa vauhtia.
tällästä meiltä päin.
veytä ja mupu rv 31+6
Noniin, nostellaas meitä taas etusivulle. Kovasti on tullut kirjoituksia. Huomasin tuossa teidän juttuja lukiessa, että meidänkin pitää varmaan ostaa pari korvikepurkkia ja tuttipulloja. Meillä ei ole yhtäkään. Tänään saan tutulta turvakaukalon, kasan vauvanvaatteita ja sitten käsikäyttöisen rintapumpun. Ihan kiva päästä hypistelemään... Tosin just eilen naurettiin, että varmasti se tulokas on sitten ylläri-poika kun meillä alkaa tuota vaaleanpunaista olemaan kaapissa ;). Mies on ehdottomasti sitä mieltä, että meidän pojalle ei vaaleanpunaista laiteta, kun kaikki sitten luulee tytöksi. Hehehe... noh, lääkärin mielestä selvä tyttö, joten katsotaan. Olen itse ihan tyttö-asennoitunut jo tuon ultran jälkeen, joten olis hassua jos tulis poika. Mutta ihan rehellisesti se on mulle aivan sama. Kumpikin käy!
Papasta: Multa otettiin ekalla lääkärikäynnillä, joten varmaan jälkitarkastuksessa ei sitten tarvi ottaa. Mutta jos haluaa kierukan synnytyksen jälkeen, on siihen oltava korkeintaan 6 kk vanha normaali papa-tulos, että sen voi laittaa. Raskauden aikana on kuitenkin täysin turvallista ottaa papa-koe missä vaiheessa tahansa (paitsi ehkä jos uhkaa ennenaikainen synnytys, sitä ei suositella sörkittävän jos ei ole aivan pakko - harvoin on pakko).
Eilen tuli leipastua pellillinen pitsaa, ah kun oli hyvää. Syötiin se illan mittaan puoliksi miehen kanssa. Sit vähän karkkia päälle Idolseja katsoessa (mini-pussi vaan ;)). Nyt turvottaa, yllätys-yllätys. Painoa eilisestä onneksi tullut vain 600g - nestettä selvästi. Tänään pitää olla kevyellä linjalla ja käydä liikkumassa.
- Niinu ja tyttö (?) 35+5
siis paidan...