Facebookissa. Kun "siivoat" kaverilistaasi?
Miksi teet niin? Entä, jos joku tykkää huonoa ja pyytää uudelleen päästä kaveriksi ja kysyy syytä poistamiseensa?
Onko noloa, jos se ihminen näkee postauksesi jonkun toisen kommenttiosiossa?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
"Miten se on sulle RASKASTA, jos/kun et edes huomaa jos joku on sut listaltaan heivannut? Ja vielä pikkumaista? 😂 Koita nyt kertoa, tuon höpinän sijaan"
Kysytään näin päin: miten se ei muka ole pikkumaista, että vaatii fb-kavereiltaan jatkuvaa sitoutumista? Heillä voi olla muuta meneillään elämässä tai algoritmi näyttää heille eri sisältöä. On tympäännyttävää lukea sellaisia päivityksiä, joissa lukee esimerkiksi jotain vastaavaa: "kaverilistan siivous meneillään, ne joita ei kiinnosta mun jutut joutaa mennä!" Tuollaiset tekstit on suoraa ja pikkumaista vittuilua ihmisille, jotka eivät ole somessa jatkuvasti läsnä täyttämässä muiden ihmisten henkisiä tarpeita tykkäysten tai kommentoinnin muodossa.
Toivottavasti tekstini oli tarpeeksi selkeä sinulle.
Eli et vastannut taaskaan kysymykseen 😂 Antaa olla, pikkumainen olet selkeästi itse. Ja ei, mä en kirjoittele tuollaisia päivityksiä, että ei osu. Minä vaan en ota facebookissa olemista niin vakavasti kuin sinä, en piittaa jos joku heittää kaverilistaltaan, en koe ylipäätään raskaana tuollaisia asioita, millään lailla. Raskaita asioita ovat aivan muut asiat.
Kumman tunteellisesti silti suhtaudut mielipiteisiini somesta ja joistain sen käyttäjistä.
Olen siellä lähinnä ryhmien takia. Koen mielenkiintoisena asiana saada nähdä jotain ja keskustella jostain yhteisestä mielenkiinnon kohteesta maailmanlaajuisesti.
Alkuun ne kaverit tietysti olivat se juttu. Nykyisin heitä on enää alle 60 ja osa näyttää poistuneen osasta en muista keitä edes olivat. Siivoan aina välillä.