Facebookissa. Kun "siivoat" kaverilistaasi?
Miksi teet niin? Entä, jos joku tykkää huonoa ja pyytää uudelleen päästä kaveriksi ja kysyy syytä poistamiseensa?
Onko noloa, jos se ihminen näkee postauksesi jonkun toisen kommenttiosiossa?
Kommentit (43)
Poistin kaikki jotka esim tykkäsivät ohisalolon vaalimainoksista ja ne tuli omaan feediin.
Jos on niin tyhmä että ei muka jengejä näe, kannattaa tulla tänne itikseen asumaan. Paikka on yks ghetto.
Kaveri postaili jotain Kansanuutiset uutisia ja uuninpalvkopojan blogeja.
Ei niin probaganda skeidaa nykyisessä maailmassa voi katsoa. En tiedä jatkuuko homma, ainakin se marinin torvensoittaja blogisti lopetti kun hävisivät vaalit.
Ei tykkää minun kuvista eikä jaa minun ajatus maailmaa niin miksi olisin somessa semmoisen kanssa kavereita?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poistan myös ihmisiä jotka eivät koskaan itse postaa mitään. Miksi minä jakaisin asioita kenenkään sellaisen kanssa, joka ei jaa mitään?
Sama. Ja jos kaveri ilmoittaa teatraalisesti poistuvansa toistaiseksi facesta, mutta jättää sinne profiilinsa roikkumaan, poistan hänet kavereistani.
Sometauko tekis varmaan sullekin enemmän kuin hyvää.
Mites tuohon päätelmään tulit? En mä somessa aktiivisesti käy nytkään
Vierailija kirjoitti:
Ei tykkää minun kuvista eikä jaa minun ajatus maailmaa niin miksi olisin somessa semmoisen kanssa kavereita?
Minä olen ollut somessa vuodesta 2009, kun fb yleistyi. Pitkään olin aika koukussa siihen ja postailin paljon, mutta nykyään enenevissä määrin haluaisin poistua koko paskasta. Some on täynnä tappelua ja aivan kamalaa "keskustelua", algoritmit ovat huonot ja mulle ei välttämättä edes näy kavereiden julkaisut ollenkaan. Ja sitten olette lisätaakkana te, jotka otatte sen liian tosissanne, jos en tykkää päivityksistä tai kuvista (joita mulle ei välttämättä edes näytetä), tai jos en jaksa katsoa niitä säännöllisesti.
Poisto ja perään esto ilman sen suurempaa meteliä, sitten asetukset kohdilleen, niin ei kaverin kaverin kaveriakaan voi värvätä stalkkaamaan. Jos tulee jotain puhetta, voi sanoa, että on poistanut profiilin.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten olette lisätaakkana te, jotka otatte sen liian tosissanne, jos en tykkää päivityksistä tai kuvista (joita mulle ei välttämättä edes näytetä), tai jos en jaksa katsoa niitä säännöllisesti.
Mitä ihmeen kamalaa lisätaakkaa he sulle on, jos koko fb on sulle nykyään aivan turha? 😂 Miksi sua silloin haittaa jos joku on poistanut sut kavereistaan? 😂😂
Sun kaltaiset on hassuja ihmisiä. Haukutaan koko fb mutta ei vaan kuitenkaan poistuta sieltä. Haukutaan kaveritkin, mutta sitten loukkaannutaan kun he poistaa kavereistaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten olette lisätaakkana te, jotka otatte sen liian tosissanne, jos en tykkää päivityksistä tai kuvista (joita mulle ei välttämättä edes näytetä), tai jos en jaksa katsoa niitä säännöllisesti.
Mitä ihmeen kamalaa lisätaakkaa he sulle on, jos koko fb on sulle nykyään aivan turha? 😂 Miksi sua silloin haittaa jos joku on poistanut sut kavereistaan? 😂😂
Sun kaltaiset on hassuja ihmisiä. Haukutaan koko fb mutta ei vaan kuitenkaan poistuta sieltä. Haukutaan kaveritkin, mutta sitten loukkaannutaan kun he poistaa kavereistaan 😂
Loukkasiko sinua se, että jotkut kokee tuollaisen pikkumaisuuden raskaana? Aika paljon itkunauruhymiöitä. Ei minua haittaa poistua toisten kaverilistoilta, kun tuskin ollaan sitten muutenkaan mitään hyviä kavereita tosielämässä, mutta kyllähän se on raskasta että jotkut olettaa kovaa sitoutumista jossain somessa ja loukkaantuvat, jos eivät sitä saa.
Olen somessa edelleen työn ja harrastusryhmien vuoksi.
Hauska lukea näitä. Jäin facesta pois yli vuosi sitten, ja nyt muistan miksi. Kuka tykkää kuvista, kuka ei. Miksi toi tägättiin, mua ei. Miksi tuo ei koskaan päivitä mitään. Poistellaan ja estellään kavereita. Jep jep!
Olen poistanut sellaisia, kenen kanssa en ole enää muutenkaan tekemisissä. Nyt on vaan hyvät ystävät ja sukulaiset kaverina. Alkuaikoina tui hyväksyttyä liian paljon kaveripyyntöjä ja myöhemmin olen vaan poistanut niitä.
Vierailija kirjoitti:
Minua ei tuollainen haittaa, kun en itsekään aina jaksa tykätä niistä kuvista. Käyn julkaisut nopeasti läpi ja tykkään ja kommentoin vain omasta mielestä mielenkiintoisiin julkaisuihin. Kuka nyt jaksaa kaikista kuvista tykätä yhtenään.
Vierailija kirjoitti:
En poista ketään, mutta saatan rajoittaa sitä, mitä päivityksiä FB-kaveri näkee. Siihen on Facebookissa ihan näppärät säädöt.
Mitä ja ketä varten niitä kirja päivityksiä pitää laittaa. Itse näin täti ihmisenä juttelen päivitykset tai kuulumiset ihan ääneen. 😊
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En poista ketään, mutta saatan rajoittaa sitä, mitä päivityksiä FB-kaveri näkee. Siihen on Facebookissa ihan näppärät säädöt.
Mitä ja ketä varten niitä kirja päivityksiä pitää laittaa. Itse näin täti ihmisenä juttelen päivitykset tai kuulumiset ihan ääneen. 😊
Minusta on mukava katsoa kavereiden ja sukulaisten julkaisuja eikä kaikkien kanssa tarvitse erikseen vaihtaa ihan kaikkia kuulumisia. Jotkut kuulumiset voi vaan katsoa Facebooksista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Facessa syntyy myös paljon keskustelua ja ne on mielenkiintoisia, kun niihin moni osallistuu. Joku laittaa julkaisun ja sitten toinen kertoo omasta kokemuksestaan samasta asiasta ja siitä se keskustelu lähtee käyntiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta on mukava katsoa kavereiden ja sukulaisten julkaisuja eikä kaikkien kanssa tarvitse erikseen vaihtaa ihan kaikkia kuulumisia. Jotkut kuulumiset voi vaan katsoa Facebooksista.
Oletko sukulainen jonka pitää selittää kaikki asiat puhelimessa. Ei aina jaksaisi kuunnella niitä kuulumisia, mutta en kehtaa sanoa ei. Facebookista olisi helpompi lukea ne samat kuulumiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Loukkasiko sinua se, että jotkut kokee tuollaisen pikkumaisuuden raskaana? Aika paljon itkunauruhymiöitä. Ei minua haittaa poistua toisten kaverilistoilta, kun tuskin ollaan sitten muutenkaan mitään hyviä kavereita tosielämässä, mutta kyllähän se on raskasta
Miten se on sulle RASKASTA, jos/kun et edes huomaa jos joku on sut listaltaan heivannut? Ja vielä pikkumaista? 😂 Koita nyt kertoa, tuon höpinän sijaan
"Miten se on sulle RASKASTA, jos/kun et edes huomaa jos joku on sut listaltaan heivannut? Ja vielä pikkumaista? 😂 Koita nyt kertoa, tuon höpinän sijaan"
Kysytään näin päin: miten se ei muka ole pikkumaista, että vaatii fb-kavereiltaan jatkuvaa sitoutumista? Heillä voi olla muuta meneillään elämässä tai algoritmi näyttää heille eri sisältöä. On tympäännyttävää lukea sellaisia päivityksiä, joissa lukee esimerkiksi jotain vastaavaa: "kaverilistan siivous meneillään, ne joita ei kiinnosta mun jutut joutaa mennä!" Tuollaiset tekstit on suoraa ja pikkumaista vittuilua ihmisille, jotka eivät ole somessa jatkuvasti läsnä täyttämässä muiden ihmisten henkisiä tarpeita tykkäysten tai kommentoinnin muodossa.
Toivottavasti tekstini oli tarpeeksi selkeä sinulle.
Kaverilista jo sanana kertoo paljon. Olen poistanut henkilöitä joita en ole nähnyt vuosikausiin tai ollut missään tekemisissä. En välttämättä tunnistaisi edes. En koe mitään tarvetta jakaa elämääni tällaisten henkilöiden kanssa, vaikka ei tule paljoa enää julkaistua. Kaveri on ihminen jonka tunnet ja jonka kanssa ollaan jossain yhteydessä.
Sometauko tekis varmaan sullekin enemmän kuin hyvää.