Miksi stadilaiset eivät käy kauppakeskus Redissä?
Kommentit (88)
Jos jonkun mielestä REDI on sekava niin kokeilkaapa uutta Tapiolan ostoskeskusta jota kutsutaan hämäävästi Ainoaksi vaikka tämä oli alunperin vain se yksi maanpäällinen osa pääosin maan alle rakennettua kompleksia jossa toimi ennen Sokos.
Työterveyshuolto toimii tuolla ja onneksi varasin ensimmäisellä kerralla 20 minuuttia ylimääräistä aikaa. Jouduin tarpeeksi sekavien kylttien ohjaamana hortoiltuani nousemaan lopulta maan pinnalle ja vasta siellä oikeaan rakennukseen löydettyäni takaisin pannuhuoneeseen jossa Mehiläinen oli piilossa parin tiukan 90 asteen käännöksen takana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi ei ole liikenteen solmukohdassa kuten, Tripla, Sello tai Iso Omena. Huono sijainti.
Luulen, että asiakkaita olisi, jos rakennuksen suunnittelu olisi ollut fiksumpi.
Esim Itiksessä on keskusaukio, mistä on helppo suunnistaa liikkeisiin.
Redissä ei yksinkertaisesti löydä mihinkään, aivan hirvittävä suunnittelumoka.
Itis on liikenteen solmukohdassa ja se on lähin iso ostospaikka hyvin laajalle alueelle. Jos Itis olisi arkkitehtuuriltaan kuin Redi, silti siellä kävisi enemmän asiakkaita kuin Redissä.
En usko, kyllä syy Redin huonoon menestymiseen on yksinkertaisesti se, että rakennus on niin huonosti suunniteltu.
Itselläni on monta tuttua, jotka eivät suostu menemään sinne, koska sieltä ei löydä mitään, ja sieltä on vaikea löytää pois.
Paikoitus on myös aivan epäonnistunut, verrattuna itikseen.
Onhan Redin alueella paljon asukkaita, lisäksi Kallio olisi lähellä, Herttoniemi ja Laajasalo.
Porukkaa kyllä olisi, mutta kuka haluaa mennä tuollaiseen labyrinttiin.
Pönttö. Se on liian lähellä itärajaa!
Vierailija kirjoitti:
Jos jonkun mielestä REDI on sekava niin kokeilkaapa uutta Tapiolan ostoskeskusta jota kutsutaan hämäävästi Ainoaksi vaikka tämä oli alunperin vain se yksi maanpäällinen osa pääosin maan alle rakennettua kompleksia jossa toimi ennen Sokos.
Työterveyshuolto toimii tuolla ja onneksi varasin ensimmäisellä kerralla 20 minuuttia ylimääräistä aikaa. Jouduin tarpeeksi sekavien kylttien ohjaamana hortoiltuani nousemaan lopulta maan pinnalle ja vasta siellä oikeaan rakennukseen löydettyäni takaisin pannuhuoneeseen jossa Mehiläinen oli piilossa parin tiukan 90 asteen käännöksen takana.
Redi on edelleen sekava sokkelo. Ja olen käynyt myös Ainoassa muutaman kerran, mutta pidän sitä selkeämpänä kuin Rediä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tärkein tais unohtua, Redi on stadin ulkopuolella. Oikeat stadilaiset ei stadista poistu.
redi on hesalaisillle ja muille maalta tulleille.
Harmi että Helsingin kaupunki ei ole tietoinen asiasta kun julistaa Kalasataman olevan "kaupunkimaisen tiivis osa itäistä kantakaupunkia"
No, ainakin se "tiivis" pitää mitä suurimmassa määrin paikkansa.
Ne on ihan oikeassa, mutta ei se silti stadia ole.
stadille on oma määritelmänsä, joka toki on aikojen saatossa hieman elänyt.
Se on typerässä paikassa. Eikä Redissä ei ole mitään mitä ei olisi muuallakin.
En käy Triplassakaan kun siellä ei ole mulle mitään. Vain Kekäle.
Ja Sellossakin on vain Eurokangas, Kekäle ja Halonen joissa käyn.
Näissä ei ole liikkeitä, joista haluaisin ostaa mitään. Mulle ei kelpaa mitkään cubukset yms.
Vierailija kirjoitti:
Joku saisi keksiä sovelluksen tai vastaavan, minkä voi ladata kun menee Rediin. Siinä olisi selkeät ohjeet missä liikkuu ja miten päästä esim eri liikkeisiin, auto parkkiin ja metrolle.
Kun menen ostoskeskukseen, haluan nähdä liikkeitä vieri vieressä, katsella näyteikkunoita jne. Nähdä samalla toiseenkin kerrokseen, mitä siellä on.
Se, että pitää navikoida kännykkä kädessä ostoskeskuksessa kapeita matalia käytäviä, on aivan outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi on edelleen sekava sokkelo. Ja olen käynyt myös Ainoassa muutaman kerran, mutta pidän sitä selkeämpänä kuin Rediä.
Olen käynyt sekä REDIssä että Ainoassa mutta kumpikaan ei kyllä ole toista selkeämpi.
Ne ovat aivan vitunmoisia sokkeloita molemmat mutta Ainoa siksi että valmiiksi täyteen rakennettua 1960-luvun Tapiolan keskustaa piti laajentaa väkisin ja yhdistää uuteen.
REDI rakennettiin varta vasten tällaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Näissä ei ole liikkeitä, joista haluaisin ostaa mitään. Mulle ei kelpaa mitkään cubukset yms.
Redissä oli alkuun Halonenkin, mutta lopettivat, kun varmaan asiakkaat eivät sitä löytäneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Jumbo lyö mennen tullen nämä muut.Runsaasti ilmaista pysäköintitilaa,selkeä ja vähän Uussuomalaisia.
Jumbossa oli paljon uussuomalaisia, kun viimeksi kävin.
Eiköhän tämä riipu siitä, mihin vertaa. Jos vertaa Itikseen, niin tuskin on paljoa Jumbossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redissä oli alkuun Halonenkin, mutta lopettivat, kun varmaan asiakkaat eivät sitä löytäneet.
Epäilemättä. Mä olen siellä muutaman jerran käynyt mutta siellä ei ole hyviä liikkeitä ja ravintoloita en tarvitse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käynyt sekä REDIssä että Ainoassa mutta kumpikaan ei kyllä ole toista selkeämpi.
Sehän se onkin kamalinta, että Redi rakennettiin alkujaan tuollaiseksi. Oli iso tontti, mihin olisi hyvin voinut rakentaa normaalin ostoskeskuksen Kampin tai Itiksen malliin.
Mutta se arkkitehti halusi tehdä labyrintin, italialaisen kylän malliin. Tällaisen selityksen olen kuullut.
Nyt meillä on toimimaton ostoskeskus, mistä yrittäjien on pakko lähteä, kun kauppa ei käy.
Aika suuri valta tuollaisella suunnittelijalla on.
Huono sijainti ja huonosti suunniteltu. Sinnehän peräti eksyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Redi ei ole liikenteen solmukohdassa kuten, Tripla, Sello tai Iso Omena. Huono sijainti.
Luulen, että asiakkaita olisi, jos rakennuksen suunnittelu olisi ollut fiksumpi.
Esim Itiksessä on keskusaukio, mistä on helppo suunnistaa liikkeisiin.
Redissä ei yksinkertaisesti löydä mihinkään, aivan hirvittävä suunnittelumoka.
Redi on julkisen liikenteen kannalta sellaisessa paikassa että siitä mennään ohi keskustaan, eikä takaisin tullessa sinne jää kuin lähinnä siellä päin asuvat.
Asun Herttoniemessä ja kun käyn ostoskeskuksessa, usein lähden Itikseen, koska se on niin selkeä.
Sama matka olisi Rediin, mutta en sinne lähde sen sekavuuden tähden.
Ja muutenkin erilaisia kauppoja on Itiksessä enemmän.
Anna Puu ja Jukka Immonen olivat tänään Redin K-supermarketissa. Pentti Arajärvenkin näin.
Vierailija kirjoitti:
Redistä on vaikea löytää ulos. Moni on sanonut, että busseille ja itään menevän metron laiturille on vaikea löytää. Pitäisi olla selkeämmät opasteet.
TÄMÄ olen koko Redin olemassaoloajan etsimmällä joutunut etsimään näitä bussipysäkkejä.
Hankalat löytää ja hankalan kulkumatka niihin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Tripla tai Iso omanakaan ole missään solmukohdassa. Toinen junaradan varressa ja toinen motarin sivussa. Yhtälailla Redi on Itäväylän varrella.
Sello moottoritie, bussiasema, juna-asema, pikaratikka. Tripla, ratikka, juna-asema, bussi- yhteydet, "moottoritie". Iso Omena mootoritie, metro, bussiasema.
Miksi stadilaiset eivät käy kauppakeskus Redissä?
Itse en lähde mihinkään Espoon tai Vantaan kauppakeskuksiin.
Tripla, Kamppi ja Kaari ovat suosiossani.
En käy kauppakeskuksissa, inhoan niitä. Onneksi on hyviä ruokakauppoja niiden ulkopuolella kuten Hertta ja Musta Pekka ja Hakaniemen halli ja Tukkutori.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän Tripla tai Iso omanakaan ole missään solmukohdassa. Toinen junaradan varressa ja toinen motarin sivussa. Yhtälailla Redi on Itäväylän varrella.
Pasilassa vaihdetaan junaa. Isossa omenassa metron ja bussien välillä. Moni käy kotimatkalla kaupoissa, jos ne osuvat mukavasti kohdalle. Redissä tätä on paljon vähemmän. Itäväylää ajavat eivät helposti mene Rediin, kun itiksessä on jopa 5 tunnin ilmainen pysäköinti.
Joku saisi keksiä sovelluksen tai vastaavan, minkä voi ladata kun menee Rediin. Siinä olisi selkeät ohjeet missä liikkuu ja miten päästä esim eri liikkeisiin, auto parkkiin ja metrolle.