Miksi hoikilla naisilla on tarve venytellä yleisissä saunoissa? Itsensä esittelyäkö?
Olen ihmetellyt sekä kylpylöissä että uimahalleissa, että hoikilla naisilla on monesti ihmeellinen tarve venytellä itseään pitkään ja hartaasti naisten saunassa? Onko siis hoikilla joku suurempi tarve venytellä kroppaansa vai onko kyseessä se, mitä epäilen....? Tarve esitellä oman kroppansa paremmuutta tavisnaisten ja ylipainoisten seurassa samoilla lauteilla? Oon oikeesti ihmetellyt tuota tosi monta kertaa.
Kommentit (128)
Venyttely tekee hyvää. He pystyvät venyttelemään. Ylipainoiset ei taivu venyttelyasentoihin.
Outoa. Mikä lie syynä. Ehkei hävetä niin paljoa kuin muita. Tuntevat itsensä normaaliksi?
Vierailija kirjoitti:
Venyttely tekee hyvää. He pystyvät venyttelemään. Ylipainoiset ei taivu venyttelyasentoihin.
Kyseessä on aina ollut lauteilla tapahtuva venyttely kohti kattoa ja sivulle. Ei mitään suurta akrobatiaa ja sujuisi kyllä ylipainoisiltakin.
- ap
Liikkuvat paljon, siihen kuuluu venyttely. Monesti saunomista on edeltänyt treeni, jonka jälkeen venyttely tuntuu hyvältä.
Saunan lämpö auttaa lihaksia rentoutumaan, mikä tekee venyttelystä tehokkaampaa ja vähemmän kivuliasta. Lihaskireys voi vähentyä, ja venytys voi tuntua mukavammalta.
Enpä ole ikinä nähnyt. Mutta yleensä hoikat urheilee ja urheilijat venyttelee. Sauna on yksi paikka missä lihaksia huolletaan.
Mä oon ihan tavisplösö ja venyttelen uimahallin saunassa ihan siksi, että uituani vauhdikkaasti kaksi kilometriä, se vetreyttää treenin rasittamia lihaksia ihan mukavasti. Ehkä se on hoikilla ihan sama juttu. En ole kyllä muiden venyttelyihin sen ihmeemmin kiinnittänyt huomiota...
Mä venyttelen aina saunassa. Miksi en venyttelisi?
Eiköhän liity lämmön tunteeseen saunassa ja rentoutumiseen. Kenties olet joskus kuullut ettei lihaksia saisi venyttää kylmiltään? Sauna lämmittää ja rentouttaa kehoa. Venyttely voi siksi tuntua mukavalta
Vierailija kirjoitti:
Liikkuvat paljon, siihen kuuluu venyttely. Monesti saunomista on edeltänyt treeni, jonka jälkeen venyttely tuntuu hyvältä.
Höpö höpö. Kyllä se venyttely muillekin mukavalta tuntuisi, mutta lihavat on haukuttu niin maan rakoon, että vain hoikat kehtaavat tuolla tavalla tuoda kehonsa esiin.
En ole huomannut mutta uskon kyllä että venyttely kuuluu hoikkaan ja urheilulliseen olemukseen kuin ap:lla wiineri ja kermakaakao vesijuoksun jälkeen
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkoi seisomaan.
Mä myös välillä hyväillen itseäni saunassa eli annan pilluhierontaa.
Esittelen kroppaani sitten kesäisin lyhyessä hamosessa, saunassa venyttelen koska se tekee treenatuille lihaksille hyvää. Jotenkin ihanan katkera aloitus taas, klassista aaveeta 😂
Veikkaan että ap kiinnittää huomionsa vain niihin hoikkiin venyttelijöihin. Mikä lienee syynä? Ite olen melkein ylipainoinen keski-ikäinen, ja todellakin venyttelen aina saunassa.
Vierailija kirjoitti:
Veikkaan että ap kiinnittää huomionsa vain niihin hoikkiin venyttelijöihin. Mikä lienee syynä? Ite olen melkein ylipainoinen keski-ikäinen, ja todellakin venyttelen aina saunassa.
Tätä en halua nähdä
Meinasin pyörtyä 70-luvulla. Liikunnanope oli saunassa kanssamme (en syytä muista) ja nosti jalat eteen. Näin pillun ja tamponinnarun sieltä.
Olin kai 12 v.
T. Nainen
Minulla alkoi seisomaan.