Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko suomessa oikeasti maailman paras terveydenhuolto joka on myös ilmainen?

Vierailija
11.01.2025 |

Tätä mä olen usein kuullut ihmisten sanovan. Tuntuu mun mielestä oudolta tämä koska kun menet lääkäriin vaivan kanssa, siellä joskus jopa vihaisesti sanotaan että älä tänne tule vaan mene kotiin. Julkisella puolella potilaita/asiakkaita pompotellaan paikasta toiseen eikä kukaan meinaa tehdä mitään. 

Mä mietin että miksi kun menen työterveyteen valittamaan asiasta niin siellä heti tehdään ja toimitaan eikä pompotella paikasta toiseen? 

Kommentit (121)

Vierailija
1/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on jopa heikompi terveydenhuolto kuin bulkariassa. Sen voi nähdä muutamalla haulla. Pelkkää false flagia koko homma ja uutisoinnista vastaa bonnermedia. Thanks

Vierailija
2/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ainakaan ilmainen. Pääsin peräti terveyskeskuksen hoitajalle, joka mittasi kuumeen ja sanoi ettei mua mikään vaivaa ja se maksoi 22.50 e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka noin muka sanoo?

Vierailija
4/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmainen ei ole ollut koskaan ja nykyisin törkeän huono!

Kuukauden odottanut jo aikaa kirurgiseen operaatioon, lähete lähti kiireellisenä yli kk sitten.Sukulaisen syöpäepäilystä meni tutkimuksiin pääsyyn 6kk, sitten olikin jo myöhäistä

Vierailija
5/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmainen ei ole ollut koskaan ja nykyisin törkeän huono!

Kuukauden odottanut jo aikaa kirurgiseen operaatioon, lähete lähti kiireellisenä yli kk sitten.Sukulaisen syöpäepäilystä meni tutkimuksiin pääsyyn 6kk, sitten olikin jo myöhäistä

Syöpätutkimukset voi kestää jopa vuosia varsinkin nuorilla.

Vierailija
6/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskan marjat. Tähän verotukseen lääkäri pitäisi saada kotiin. Monessa massa asuneena suomen terveydenhoito on heikompaa kun venäjällä. Tehkää haku ja näette vertailun.

Vierailija
7/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja eihän se ole ilmaista. Sanoisin pikemminkin, että edullista, jos sinne hoitoon pääsee. Sehän ei usein todellakaan ole mikään itsestäänselvyys, ja silloinkin joutuu usein jonottamaan useita kuukausia.

Vierailija
8/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lotossa pitäisi voittaa, että saisin hampaat kuntoon. :(

Ei todellakaan ole ilmaista. Eikä hyvää hoitoa, koska tämän päivän vaivat johtuvat ala-asteaikaisen hammaslääkärin huonosta työstä.

Vierailija
9/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eihän nykyään hoitotakuut toteudu, ja tosiaan jos on jotain epämääräisempää vaivaa, niin ekalla ja tokalla käynnillä yleensä vaan "tule uudestaan jos se pahenee". Kerran kärsin ihon bakteeritulehduksesta vuoden, joka olisi lähtenyt reseptivoiteella, ja tuo ei ole mikään pahin laiminlyönti. Välillä on saanut hyvää palvelua, välillä ei. Useasti on käynyt niin että kun on joku iso ja monimutkainen hoitoa vaativa asia, niin hoidon tarve kyllä todetaan mutta tutkimuksiin ja hoitoon menee hyvin pitkä aika ja monta (maksullista) käyntiä. Ja monesti myös tarvitsemani lähete poliklinikalle erityishoitoon on laitettu takaisin, kun siellä joku päättänyt lääkäriä vastaan ettei tarvita. Toinen oli, että kun oli päässyt poliklinikalle niin siellä on tehty vähin mahdollinen määrä tutkimuksia, ja seuraavan käynnin saadakseen pitäisi mennä sama ruljanssi läpi. Toiseen noista lähetteistä tarvittiin verikokeita ja huumetesti että sen sai lääkäri edes tehdä, en ole huumeidenkäyttäjä tai entinen sellainen. Kaksi kertaa olen siis käynyt nuo verikokeet ja huumetestit, joihin oli oltava syömättä, virtsaamatta yms. lähetteen takia, ja siltikään ei päässyt tutkimuksiin. Olen melko varma että kun joskus pääsen, joku diagnoosi löytyy. 

Varsinaisestihan käyntimaksut ei ole älyttömän korkeita, mutta kun kokonaisuutta katsoo, niin helpompi ja nopeampi olisi säästää rahaa tai ottaa vakuutus ja mennä suoraan yksityiselle aina kun se on vaihtoehto. Kolme eri käyntiä puolessatoista vuodessa maksaa jo saman kuin yksi itse maksettu.

Vierailija
10/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ilmainen vaan maksamme terveydenhuollosta verojen muodossa ja kyllähän sieltä aina lasku tulee kun käyt siellä. Terveydenhuoltoa pitäisi ehdottomasti tehostaa, ylimääräisiä johtajia pois ja demarihallituksen ajaman soteuudistuksen myötä sinne tuli vinopino lisää johtajia. Johtajia siis vähemmän jotta palkkaa riittää enemmän hoitajille jotta heidän työmotivaatio paranee. 

M34

Vierailija
11/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä on sanottu, että Suomessa olisi maailman paras terbeydenhoito? Kun kaikkialla sanontaan, että on ihan PC:stä.

Ilmainen se ei ainakaan ole, katsopa vaikka verotiedoistasi paljonko maksat veroja ja erityisesti terveydenhoitomaksua. Siis jos maksat ylipäätään veroja.

Vierailija
12/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Ehdottomasti. Koulussakaan ei ole läksyjä, kaikki tehdään opettajan henkilökohtaisella avustuksella koulussa. Korruptiota ei ole.

Vierailija
13/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan palvelut eivät ole ILMAISIA!

Joku ne maksaa, veroissaan. Voi olla että joku täysin ilman tuloja oleva ei maksa mittän, mutta muut sitten maksavat tulonsiirtoina hänenkin osuutensa.

Vierailija
14/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka noin muka sanoo?

Kukako? Vuosia on hehkutte juuri niin ja myös tällä palstalla kauhisteltu muiden maiden systeemejä ja kehuttu omaa suomalaista maailman parasta ja ilmaista terveydenhuoltoa. Kaikki on yleensä paremmin Suomessa suomalaisen mielestä. Mitäs kun muiden systeemejä ei edes tunneta!

Vierailija
15/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suomessa mitään ilmaista terveydenhoitoa ole.

Kaikki joudutaan maksamaan käyntimaksuja ja hoitopäivämaksuja. Kelakorvauksia saa, jos saa.

Mutta ilmaista meillä ei ole mikään.

Otapa nyt vaikka muistiin se, että vanhukset jotka ovat palvelutaloissa tai hoivakodeissa, maksavat huoneen tai asunnon vuokran lisäksi hoitomaksuja.

Vierailija
16/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Australian NSW:ssa on minusta joissain tapauksissa parempi.

Vierailija
17/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, ja Joulupukki on totta ja Elvis elää. 

Vierailija
18/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen julkinen terveydenhuolto pitäisi hävittää ja tilalle pitäisi ottaa vakuutuksiin perustava terveydenhuolto eli sellainen että ne saa hoitoa ketkä maksaa vakuutuksesta tai ilman vakuutusta laskut on sitten isoja. 

Vierailija
19/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullista on, kunhan vaan hoitoon pääsee.Vai haluatteko oikeasti jenkki mallin jossa synnyttämisen hinta on 30 000 dollaria? Olen itse asunut maassa jossa pakollinen sairasvakuutus täytyy olla ja se maksoi toista tuhatta kuukaudessa. Ei sisältänyt esim.hammaslääkärikuluja lainkaan ja ne vasta kalliita olivatkin. Olipa mukava palata Suomeen. Ilolla maksan veroja.

Vierailija
20/121 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on tutkitusti koko EU:n huonoin perusterveydenhuolto. Ja kallein. Nielee yhtä pakjon rahaa kuin USA:n terveydenhuolto, joka on maailman kallein, vaikkei edes palvele koko kansaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän neljä