Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ketään kuka tykkää aidosti työskennellä varhaiskasvatuksessa (ope, hoitaja, avustaja)?

Vierailija
11.01.2025 |

Vihaan työtäni niin paljon että kiroan jokaista minuuttia ja sekunttia minkä joudun päiväkodissa olemaan. En keksi mitään hyvää työssä. Vielä pari vuotta sitten yritin ajatella että ainakin saan ulkoilla työaikana. Mutta 2h ulkona säässä kuin säässä on aika kurjaa sekin.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö nauti siitä, että korkeakoulutettuna varhaiskasvatuksen asiantuntijana saat tuottaa laadukasta pedagogiikkaa lapsille? Tutkimusten mukaan sellainen lapsi joka ei ole saanut varhaiskasvatusta (eli on jäänyt kotihoidon varaan) menestyy keskimäärin huonommin koulussa ja syrjäytyy herkemmin.

Vierailija
2/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni tykkää ja usein sanoo, että jos ihmiset tietäisivät, mistä kaikesta hänelle maksetaan palkkaa, kaikki haluaisivat olla vakaopeja. Työajalla saa lasten kanssa leikkiä, askarrella, ulkoilla, käydä retkillä, leipoa, ym, ei tarvitse istua jossain hikisessä toimistossa miettimässä jotain kaavioita tai raksalla kannella painavia lautoja. Itse olen oikeastaan samaa mieltä vaikken vakaope olekaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sääli lapsia koska jos niin vihaat,niin se kyllä loistaa läpi. Ala kun ala, näkee heti asiakkaana kun työntekijä on paikalla vain koska pakko.

Vierailija
4/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että todella moni on kuin minä.

On hyvä lasten kanssa ja pitää todella paljon lapsista. Mutta sitten työolosuhteet on luotu todella kurjiksi ja se vaikutta työilmapiiriin valtavan paljon.

Vierailija
5/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siskoni tykkää ja usein sanoo, että jos ihmiset tietäisivät, mistä kaikesta hänelle maksetaan palkkaa, kaikki haluaisivat olla vakaopeja. Työajalla saa lasten kanssa leikkiä, askarrella, ulkoilla, käydä retkillä, leipoa, ym, ei tarvitse istua jossain hikisessä toimistossa miettimässä jotain kaavioita tai raksalla kannella painavia lautoja. Itse olen oikeastaan samaa mieltä vaikken vakaope olekaan

Iso osa vakaopen työstä koostuu kirjallisista töistä (mm. ryhmän varhaiskasvatussuunnitelman ja lasten omien varhaiskasvatussuunnitelmien laatiminen sekä eri suunnitelmien toteumasta raportoiminen) ja erilaisista palavereista. Vakaope ei ole mikään vanhan ajan lastentarhatäti vaan suunnitelmallisen ja tutkittuun tietoon pohjautuvan kasvatuspalvelun tuottaja.

Vierailija
6/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään! 

Työssä on paljon hyviä asioita. 

Vielä kun saataisiin pari sataa lisää palkkaa ja tarpeeksi resurssia tehostetuille lapsille niin mikäs siinä ollessa.

On ihan huippua, kun tulee tutuksi lasten kanssa ja tuntee heidät oikeasti, hyvässä ja pahassa. Tehdään yhdessä paljon mukavia, pedagogisia asioita. Ja välillä väännetään kunnolla jostain. Sekin kuuluu arkeen, rajojen asettaminen. Joka päivä nauretaan yhdessä. Lapset on mahtavia!

Siihen päälle vielä huiput työkaverit, mahtava tiimi ja työyhteisö. 

Todella mukavaa työtä jolla suuri vaikutus.

Työntekijöiden hyvinvoinnista kaikki lähtee! Kun on voimaa tehdä työtä niin kaikki voivat hyvin.

Varhaiskasvatuksen työntekijät tarvitsisivat todella palkankorotuksen. Nykypalkalla ei rahat riitä oman perheen elättättämiseen. Perusarjestakin pitää tinkiä.

Vierailija
7/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etkö nauti siitä, että korkeakoulutettuna varhaiskasvatuksen asiantuntijana saat tuottaa laadukasta pedagogiikkaa lapsille? Tutkimusten mukaan sellainen lapsi joka ei ole saanut varhaiskasvatusta (eli on jäänyt kotihoidon varaan) menestyy keskimäärin huonommin koulussa ja syrjäytyy herkemmin.

EIkä pidä paikkaansa. Mun lapsi ei ole ollut kuin 8kk päiväkodissa.

Ihan on kouluttautunut, fiksu ihminen, hyvässä työssä! Matkustelee, osaa useita kieliä jne jne...höpöhpöpöpp sun juttus.

Vierailija
8/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tehdään yhdessä paljon mukavia, pedagogisia asioita. Ja välillä väännetään kunnolla jostain. Sekin kuuluu arkeen, rajojen asettaminen.

Saisipa lapsille asettaa rajat. Mutta kun ei saa. Pitää käyttää positiivista kasvatusta ja sanoittaa. Kuri ei ole tätä päivää, kuulemma.

Vierailija
9/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin tänään ei omien lapsien kanssa ja mietin, että ehkä ei olisi hassumpaa hommaa olla perhepäivähoitaja, jos lapsia olisi vähän ja saisi niitä rauhassa hoitaa. Mutta päiväkodissa, jossa olisi työvoimapula, koko ajan vaihtuvat sijaiskollegat, vanhempien kanssa asioitava, hoidettava kaikki kirjaamiset ja vasukeskustelut, siinä se kaikki muu varmaan veisi mehut. Hienoa, että jotkut sitäkin jaksaa tehdä vaikka palkka on usein kurja.

Vierailija
10/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään! 

Vielä kun saataisiin pari sataa lisää palkkaa ja tarpeeksi resurssia tehostetuille lapsille niin mikäs siinä ollessa.

On ihan huippua, kun tulee tutuksi lasten kanssa ja tuntee heidät oikeasti, hyvässä ja pahassa. Tehdään yhdessä paljon mukavia, pedagogisia asioita. Ja välillä väännetään kunnolla jostain. Sekin kuuluu arkeen, rajojen asettaminen. Joka päivä nauretaan yhdessä. Lapset on mahtavia!

Työntekijöiden hyvinvoinnista kaikki lähtee! Kun on voimaa tehdä työtä niin kaikki voivat hyvin.

Varhaiskasvatuksen työntekijät tarvitsisivat todella palkankorotuksen. Nykypalkalla ei rahat riitä oman perheen elättättämiseen. Perusarjestakin pitää tinkiä.

Totta, lisää liksaa varhaiskasvatuksen parissa työskenteleville! Ilman heitä vientiyritykset olisivat pississä, kun vientialoilla työskentelevät joutuisivat hoitamaan kotona lapsiaan kuusi vuotta.

Vierailija
11/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on ollut sekä perhepvähoitajana että kunnalla. Tykkää ja on arvostettu työssään. Kunnalla on kuulema siinä mielessä mukavampaa, että työ on esim. 7-15 eikä niinkuin kotona, että pahimmillaan jopa 6-18. 

Itseäni kiinnostaisi hirveesti lastenhoitajaksi opiskella ihan toiselta alalta, mutta pelottaa saisiko edes töitä omasta kunnasta, kun jatkuvasti vain opekin haussa, että millainen on työpaikkana sitten. Työkaverit siis, ja johtaja.

Vierailija
12/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös varhaiskasvatuksen sosionomeja joiden vastuulla ovat lastensuojeluasiat.

Vierailija
13/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On myös varhaiskasvatuksen sosionomeja joiden vastuulla ovat lastensuojeluasiat.

Tuohan on ihan eri asia.

Vierailija
14/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyi hitto. Niin me ihmiset ollaan erilaisia. Mä en niitä räkäisiä ja täisiä mölyapinoita jaksaisi.

Vierailija
15/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tykkään! 

Teillä on liian korkeat palkat jo valmiiksi.

Vierailija
16/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten lastentarhanopettajan palkka oli noin 2200 euroa. Nykyisin varhaiskasvatuksen opettajan palkka on helposti 2900 euroa. Aika iso korotus.

Vierailija
17/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko haittakorvausta kaikista taudeista ja loisista mitä niistä lapsista tarttuu vai meneekö samalla pienellä palkalla? Entäs kamalien vanhempien sietäminen?

Vierailija
18/18 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksetaanko haittakorvausta kaikista taudeista ja loisista mitä niistä lapsista tarttuu vai meneekö samalla pienellä palkalla? Entäs kamalien vanhempien sietäminen?

Vanhemmat laitetaan aisoihin uhkailemalla niitä lasulla. Varhaiskasvatuslapsen vanhemmalla ei ole mitään oikeusturvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä