Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ihmiset eivät hae apua mielenterveysongelmiinsa?

Vierailija
11.01.2025 |

Miksi sinä et ole hakenut?

Kommentit (92)

Vierailija
81/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata hakea. Tulee merkintä henkilötietoihin. Ei saa henkivakuutusta.

Eikä terveysvakuutusta myöskään, joka voi tulla lähitulevaisuudessa tarpeeseen jos julkinen terveydenhuolto jatkaa romahtamistaan.

Kun olet ylittänyt 40 vuoden iän, niin terveysvakuutus tulee niin kalliiksi hyötyihin nähde ettei sitä kannata enää ottaa. Vakuutukseen ei kuulu mikään aiemmin sairastamasi ja sitten on liuta muita kohtia joiden perusteella vakuutus ei maksa.

Vierailija
82/92 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että tilanteeni olisi niin vaikean näköinen, että siihen reagoitaisiin sillä lailla että saisin vaikka kelan tukemaa terapiaa. Olen joskus saanut muutaman sairaanhoitajan ajan ja siitä ei ollut kovin paljon hyötyä, kun hoitosuhde oli lyhyt ja sairaanhoitajalla ei erityisosaamista juuri minun asiaan. Melkeinpä lisää vaivaa, kun joutuu selittämään vaan tilannetaan uudelle ihmiselle ja se olikin siinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on helpompaa olla ilkeä muille. Ja paeta elämää päihteisiin, kun ottaa vastuu omasta pahasta olosta ja hakea apua. 

Vierailija
84/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hae, koska mulla on kokemusta sen "avun" hakemisesta. Se ei ole kummoista.

Vierailija
85/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on helpompaa olla ilkeä muille. Ja paeta elämää päihteisiin, kun ottaa vastuu omasta pahasta olosta ja hakea apua. 

Vastuunkanto on itse asiassa hieman aikuisempi ongelma kuin tämä geneerinen yleistys. 

Vierailija
86/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kun se keskustelu ei hyödyttänyt mitään. Olen käytännön ihminen, haluan tehdä ja toimia, en istua valittamassa elämän kurjuutta. Valitettavasti en kuitenkaan ole riittävän älykäs/lahjakas/voimakas työmarkkinoille. Riittävän fiksu ymmärtääkseni puutteeni mutta samalla totaalisen onneton taidoillani ja kyvyiltäni. Ja se istuminen ja selittäminen muuten masentaa ja ahdistaa vaan lisää. 

Ihminen,  joka kykenee tuottamaan kirjoittamasi kaltaista tekstiä,  kykenee ainakin älykkyyden puolesta työmarkkinoille. Taidot ja osaaminen karttuvat kaikilla työkokemuksen myötä. Älä siis vielä luovuta.

Vierailija
87/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko ap on hakenut apua mt-ongelmiinsa?

Vierailija
88/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairastan skitsofreniaa ja kun minulla meni todella huonosti menin työterveyteen josta sain 2 päivää sairaslomaa ja lääkäri sanoi minulle että minun on luvattava sen jälkeen sitten mennä töihin.

Vierailija
89/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persut eivät tiedä olevansa hoidon tarpeessa. Vaikka jotkut ovat jopa köysiin laitettavia.

Vierailija
90/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Persut eivät tiedä olevansa hoidon tarpeessa. Vaikka jotkut ovat jopa köysiin laitettavia.

Mitä pahaa joku persu on tehnyt sinulle kun joka ketjussa valitat heistä? Ymmärräthän etteivät kaikki persut ole samanlaisia. Sekaan mahtuu hyviä ja kunnollisia ihmisiä sekä mätämunia. Kuten muihinkin ihmisiin puoluekannasta riippumatta.

Vierailija
91/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainut apu mitä tarjotaan on lääkkeet jotka aiheuttaa myöskin Fysikaalisii ongelmii.

Vierailija
92/92 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En hae, koska mulla on kokemusta sen "avun" hakemisesta. Se ei ole kummoista.

Se on juurikin näin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yhdeksän