Syökö jotkut aikuiset muka jotain aamu/iltapaloja ja välipaloja?
Eikö noi ole vähän lasten juttu?
Minä syön 2 ateriaa päivässä ja pelkästään kunnon ruokaa, ensimmäinen ateria klo 14.00 ja toinen klo 20.00.
Normaali terve aikuinen ei tarvitse kuin 2 ateriaa päivässä.
Kommentit (62)
Tottakait. Lapsesta asti syönyt, ja nyt kohta 60v.Eikä koskaan ole ollut ylipainoa. Aamukahvi & aamiainen, välipalama hedelmä/jugurtti, sitte kahvit ja leipä, klo 17 lämmin ruoka, sitte iltakahvit, ja sitte iltapala ja jos valvon myöhään niin syön jotain vielä klo 23. Suosittelevat syömään 2krt pv esim keitto ja oikea ruoka mutta en voi kun olen niin pienikokoinen ja pieni syöntinen. Sillähän ihmiset lihoo kun syövät vain illalla sen järkyttävän määrän ruokaa. Syömisessäkin pitää olla tasapaino että verensokerit pysyy aisoissa ja itse virkeänä. Lisäksi kävelen syksyllä ja talvella joka päivä , kesällä pyöräilen..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilman aamiaista minä en käynnisty. Iltapalaa enkä välipaloja syö.
Juo edes smoothie.
Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suurin osa syö sen suositellun ateriarytmin mukaisesti eli noin 5 ateriaa päivässä, johon kuuluu myös välipalat. Toki ihmiset ovat yksilöitä, ja joillekin sopii tätä harvemmin syöminen, mutta suurimmalle osalle ei.
Miten sä ehdit syödä 5 kertaa?? Siihenhän menee kauheasti aikaakin.
En edes lapsilleni laittanut kuin 4 ateriaa. Nykyisin syön vain 3 kertaa ja se riittää oikein hyvin.
Jos syöntikerraksi lasketaan vaikka se, että syö banaanin ja jogurtin, niin ei siihen kauheasti aikaa mene. Ei syöminen tarkoita sitä, että syö joka kerta monen tunnin valmistuksen vaativan aterian.
Vierailija kirjoitti:
Surullista ettei sinulla ole varaa kuin kahteen ateriaan päivässä
Joo onkohan rahapula tuolla, joka kurjaa,mutta voihan ne kaksi ateriaa olla huippuraaka-aineista, kallista kalaa,lihaa jne. Joihin monella harvoin rahaa -keran kaks kk.
Vierailija kirjoitti:
Ilman aamiaista minä en käynnisty. Iltapalaa enkä välipaloja syö.
No meillä usein jo 7-8 aamulla Lounas!!! ja keventyy päivään kohden, siten, että puuroa onkin noin klo 17 ja sen jälkeen ei muuta eli yli 12h paasto.
Vierailija kirjoitti:
Monet meistä diabeetikoista syövät vähintään 5 kertaa päivässä. mutta yleensä hyvin vähän kerrallaan.
Niinpä, monet diabeetikot eivät osaa sairauttaan hoitaa.
Mä syön vaan kerran viikossa. Ei todellakaan ole aikaa mussuttaa, mässyttää ja vätkyttää jotain ruokaa kaksi kertaa päivässä!!!
Konttorirotta ein tarvitse syödä aamulla toista on raskaantyönraatajalla.
Ei tietenkään syö. Oikeesti aikuiset syö pelkkää koiranruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet meistä diabeetikoista syövät vähintään 5 kertaa päivässä. mutta yleensä hyvin vähän kerrallaan.
Niinpä, monet diabeetikot eivät osaa sairauttaan hoitaa.
Sitä ei muuten hoideta syömättömyydellä, ääliö.
Aamiainen on tärkeä ateria. Mulla menee kiireisinä päivinä lounas välillä välipalaksi, koska en halua syödä nopeasti suurempaa annosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen yli 50 ja niin lapsellinen että syön aamupuuroa joka aamu. Sitten kahvin kanssa syön välipalaa ja vielä siihen päivällisen ja iltapalankin.
Mitä lapsellista on aamupuuron syömisessä? Minä olen syönyt lähes koko elämäni ja päivästä ei tule mitään ilman sitä. M65
Aamiainen klo 9.00: kaksi riisipiirakkaa juustolla ja iso kuppi kahvia
Lounas klo 13.00: lohisalaatti kanamunalla ja puolikas avokado sekä patonkipala
Päiväkahvi ja pätkispatukka sekä appelsiini
Päivällinen klo 17.30: riisiä ja currykanakastike ja pala patonkia
Iltapalaksi vielä maustamaton jogurtti, cashewpähkinöitä ja pala banaania
Kohta 60v, jolla verensokeri laskee herkästi ja heikottaa. Tutkittu usein, ei ole diabetesta?
Vierailija kirjoitti:
Syön jos on nälkä.
Minä taas jos haluttaa syödä jotain, vaikkei olisi nälkäkään.
Pakko syödä noin 3h välein jotain muuten tulee paha olo.
Minä syön 2-3 krt päivässä plus juon pannullisen kahvia päälle. Korkeintaa hedelmän tai jonkun smootien juoan joskus töissä jos ehdi kunnon lämmintä ruokaa syömään. Hekkuna menee suklaa. ei välipaloja kerkkiä parin tunnin välein syömään mitenkään eikä tarvitsekaan..
Eli olet luuviulu anorektikko, pitihän se arvata.