Vanhempainvapaa loppui, ja yllätyin todella: edes henkilökohtaiselle avustajalle ei ole töitä tarjolla
Ja tuo on mielletty ns. roskatyöksi jota on tarjolla loputtomiin, vaan eipä ole enää. Olen tehnyt henkkarin töitä 7 vuoden ajan, ja nyt edes keikkatyötä ei ole.
Kommentit (13)
Nyt on äärioikeisto vallassa. Kansa on äärimmäisen köyhää. Ei ole töitä. Pitää olla kurjaa ja köyhää.
Itse olin Mehiläisen haastattelussa jo alkusyksystä. Mulle luvattiin henk koht avustajan töitä, vakiavustettava tai ainakin keikkaa. 0-sopimus on. Yhtään työtä ei ole vieläkään tarjottu. En tiedä onko Mehiläisen vika. Vai muillakin yhtä vähän töitä tarjolla.
Nyt ei ole mitään töitä. Jopa nämä avustajan työt on loppu. Samoin hoitajan työt.
Johtuu hallituksen aiheuttamasta lamasta. Saa nähdä.pitkittääkö hallitus tämän yhtä pitkäksi kuin 1990-luvulla kokoomus pitkitti.
Ehkä ne työttömät on viimeinkin menneet töihin ja paikat on täytetty.
Eikös ne jotain palkattomia työkokeiluja kaavaile, siinä menee ne vähätkin työpaikat mitä on. Pääset varmaan pian sellaiseen, kun kokemustakin on. Tämä tulossa vähän joka alalle, joten iloisia uutisia muillekin!
(Mulla oli myös viime vuonna nollatuntosopimus, ja töitä tosi harvoin. Suojaosan poiston jälkeen tuntui kyllä aivan älyttömältä tehdä raskasta työtä mistä tuntipalkka oli 6 e. Töitä sain sitten kaverin kautta, ei niitä nykyään taida muuten saada.)
Työtä on kyllä. Ei vaan oo enään palkanmaksajia kun kaikesta leikataan joten avustettavat ei saa apua
Vierailija kirjoitti:
Työtä on kyllä. Ei vaan oo enään palkanmaksajia kun kaikesta leikataan joten avustettavat ei saa apua
Miten ihmeessä ne ihmiset pärjäävät arjessaan nyt, jotka avustajia tarvitsisivat? Päätyvät hoidon ja avun puutteen vuoksi sairaalaan kalliille vuodepaikoille. Sellaista säästöä.
Johtuu varmaan pitkälti siitä uudesta kiristyksestä mikä nyt tehtiin vammaispalveluihin. Halutaan kotihoidon piiriin kun tulee halvemmaksi hoitaa näin. Monelta sellaiselta joka tarvitsee ja jonka elämä pyörii henkkarien avulla on vähennetty tunteja ja tukia. Tulee olemaan ongelma vielä että oikea apu oikeassa paikassa lopetetaan koska PITÄÄ SÄÄSTÄÄ NYT vaikka säästöä ei tule vaan isompi lasku.
Paljon niihin on hakuja jatkuvasti, mutta ilmeisesti 0-soppari-tyyliin?
Usein niitä avustajan töitä tarjotaan jo avustajana oleville sisäisenä hakuna ja joilla ei tunnit ole täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on äärioikeisto vallassa. Kansa on äärimmäisen köyhää. Ei ole töitä. Pitää olla kurjaa ja köyhää.
Kyllä. Kaikki varallisuus pitää siirtää varakkaimmalle 0.5%:lle heti. Se on käynnissä myös Usassa.
Kukaan ei maksa siitä, sitähän kyllä olisi.
😞