Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syökö jotkut aikuiset muka jotain aamu/iltapaloja ja välipaloja?

Vierailija
11.01.2025 |

Eikö noi ole vähän lasten juttu?

Minä syön 2 ateriaa päivässä ja pelkästään kunnon ruokaa, ensimmäinen ateria klo 14.00 ja toinen klo 20.00.

Normaali terve aikuinen ei tarvitse kuin 2 ateriaa päivässä.

Kommentit (62)

Vierailija
21/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön 8:00, 12:00, 16:00. 20:00 ja 00:00. Eli viisi kertaa päivässä neljän tunnin välein.

Vierailija
22/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi, on se ihmeellistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäpä syön vain kerran, syömisikkuna klo 11:30 - 11:33. En ymmärrä miksi aikuinen söisi kaksi kertaa päivässä 🙄

Mulla tulee nälkä sen kaksi kertaa päivässä. Syön silloin, kun on nälkä, mutta syön kunnon ruokaa enkä sokeria ja vehnää vaan. 

Miksi pyörittelen silmiäsi? Ihan normaalia että nälkä tulee pari kertaa päiässä. 

Vierailija
24/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimistotyössä menee. Aamupuuro. Päivän aikana litra kahvia. Päivällä banaani. Ja kotona yksi lämmin ruoka.

Raksalla. Aamulla puuro. Kahvilla kahvi ja banaani. Päivällä joko pari täytettyä ruisleipää tai vaihtoehtoisesti joku lämmin ateria. Iltapäivällä jokin ihan mitätön keksi tai mslipatukka. Kotona taas lämmin ruoka.

Jos päivän makaa. Niin ei se kroppa kahta ruokaa enempää tarvitse.

Teen fyysistä työtä kaupassa, helposti pärjää 2 aterialla jos ei ole lihava

Ap

Vierailija
25/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa syö sen suositellun ateriarytmin mukaisesti eli noin 5 ateriaa päivässä, johon kuuluu myös välipalat. Toki ihmiset ovat yksilöitä, ja joillekin sopii tätä harvemmin syöminen, mutta suurimmalle osalle ei.

Vierailija
26/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä syön 3 ateriaa päivässä. Joskus harvoin 4. Enkä ikinä mitään välipaloja.

Vierailija
27/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin miellän välipalat lasten jutuksi. Yllätyin todella, kun oltiin automatkalla ja käly pyysi pysähtymään parin tunnin välein kun pitää päästä huoltsikalle syömään ettei verensokeri laske.

Ihmiset ovat erilaisia. Puolisoni syö usein, minä harvemmin. Palstalla harvemmin syövät paukutttelevat usein henkseleitään, ihan kuin harvemmin syöminen tekisi heistä parempia ihmisiä kuin muut.

Vierailija
28/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäpä syön vain kerran, syömisikkuna klo 11:30 - 11:33. En ymmärrä miksi aikuinen söisi kaksi kertaa päivässä 🙄

Mulla tulee nälkä sen kaksi kertaa päivässä. Syön silloin, kun on nälkä, mutta syön kunnon ruokaa enkä sokeria ja vehnää vaan. 

Miksi pyörittelen silmiäsi? Ihan normaalia että nälkä tulee pari kertaa päiässä. 

Minulla joka toinen tunti, mutta koitan pitää määrän tuossa viidessä.

Vierailija
29/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa syö sen suositellun ateriarytmin mukaisesti eli noin 5 ateriaa päivässä, johon kuuluu myös välipalat. Toki ihmiset ovat yksilöitä, ja joillekin sopii tätä harvemmin syöminen, mutta suurimmalle osalle ei.

Miten sä ehdit syödä 5 kertaa?? Siihenhän menee kauheasti aikaakin.

En edes lapsilleni laittanut kuin 4 ateriaa. Nykyisin syön vain 3 kertaa ja se riittää oikein hyvin.

Vierailija
30/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei syö. Olet langennut provoon. Oot nolo. 😂🤣😂

Vierailija
31/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilman aamiaista minä en käynnisty. Iltapalaa enkä välipaloja syö.

Juo edes smoothie.

Vierailija
32/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, on tämä outoa aikuisella.

Aamupala: puuroa

Lounas: ateria

Välipala: maustamaton jogurttirahka

Päivällinen: ateria

Iltapala: hedelmä

Vierailija
33/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokailu katkaisee ikävästi työt ja kestää kauan päästä takaisin samaan mielentilaan. Jos söisin aamupalaa ja välipalaa ja iltapalaa niin eihän siinä ehdi mitään muuta tekemäänkään.

Vierailija
34/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäpä syön milloin huvittaa enkä kysele lupaa vauvapalstalaisilta.

Vierailija
35/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin miellän välipalat lasten jutuksi. Yllätyin todella, kun oltiin automatkalla ja käly pyysi pysähtymään parin tunnin välein kun pitää päästä huoltsikalle syömään ettei verensokeri laske.

Sulla ei sitten lie edes kokemusta, mitä verensokerin lasku tekee ja miltä se tuntuu. Luulenpa, että jos sen kerrankin koet, huolehdit sen jälkeen tasan tarkkaan, että se kokemus ei uusi.

T DM1

Vierailija
36/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön. Saa monipuolisemmin ravintoa

Vierailija
37/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokailu katkaisee ikävästi työt ja kestää kauan päästä takaisin samaan mielentilaan. Jos söisin aamupalaa ja välipalaa ja iltapalaa niin eihän siinä ehdi mitään muuta tekemäänkään.

Menee tosi paljon aikaa, n. 3 min. 🙄

Vierailija
38/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 50 ja niin lapsellinen että syön aamupuuroa joka aamu. Sitten kahvin kanssa syön välipalaa ja vielä siihen päivällisen ja iltapalankin. 

Vierailija
39/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet meistä diabeetikoista syövät vähintään 5 kertaa päivässä. mutta yleensä hyvin vähän kerrallaan.

Vierailija
40/62 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista ettei sinulla ole varaa kuin kahteen ateriaan päivässä

On varaa mutta en ole lihava diabeetikko kuten 90% suomalaista

Ap

Kaivapas esiin se virallinen tilasto, jossa mainitaan tuo diabeetikkojen prosenttimäärä ja linkkaa se tänne. Luulen kyllä, että jotkut prosentit ovat heittäneet häränpyllyä sinun päässäsi, mikä tarkoittaa sitä, että sinua ei voi kukaan missään tapauksessa ottaa vakavasti tosissaan.