Tajusin tänään kristallinkirkkaasti etten halua elää enää puolisoni kanssa.
Tunne tuli kuin salama ja hyvin vahvana.
En halua elää niin että tuntuu kuin koko ajan tekisin jotain vähän väärin, kaikesta tekemisestäni joko vitsaillaan tai sitten ohjeistetaan miten asian olisi pitänyt hoitaa.
Mä en vaan jaksa. Uskon että voin paremmin/stressittömämmin yksin.
Onko ihan järjetöntä erota jos kaikki on "periaatteessa" ihan hyvin?
Kommentit (78)
Vierailija kirjoitti:
Kasvata kuori ja kettuile takaisin, töki kunnolla sinne missä tuntuu kipeiten.
Jos mies ei huomaa eroa, niin sit pitää erota.
Tätä en halua. Kuulostaa vastenmieliseltä toimintatavalta.
ap
Minä olen tajunnut sen jo viisi vuotta sitten. Tässä hän vaan mähii v*ttuilemassa. Vastenmielinen kämppis.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen tajunnut sen jo viisi vuotta sitten. Tässä hän vaan mähii v*ttuilemassa. Vastenmielinen kämppis.
Miten et ole viidessä vuodessa saanut aikaiseksi erota?
Mies jos sanoisi noin, niin heti todettaisiin, että pitäisikö sinun mennä itseesi, kun vaimon kerta on koko ajan pakko olla jostain huomauttamassa.
Miehen ilkeät "vitsit" eivät ole ikinä vitsejä, ne ovat peitelty tapa kertoa sinulle mitä hän sinusta todellisuudessa ajattelee. Ei voi sanoa mitä tahansa ja piiloutua "se oli vain läppä" -puolustuksen taakse. Miehesi kuulostaa persulta.
No juuri tämä. Ilmeet, elet ja äänensävyt paljastavat myös.
Persu hän ei tosin ole mutta se nyt ei kuulu tähän.
Sellasta se miehen elämä on parisuhteessa.
Mutta eihän kaikki ole hyvin. Luepa tekstisi. Sulla on ilkeä puoliso joka tahallaan loukkaa sua. Nuo "vitsit" on tahallista henkistä väkivaltaa. Tuossa on ihan tarpeeksi syytä eroon. Älä tuhlaa elämääsi. Ole rohkea ja tee päätös. Et tule katumaan sitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on paha olla, mikään ei ole edes periaatteessa hyvin. Eroa pois.
Tai sitten erottuasi huomaat että paha olo vaan jatkuu. Se ei johtunutkaan miehestä.
Sitten voi alkaa juomaan.
Vierailija kirjoitti:
Mies jos sanoisi noin, niin heti todettaisiin, että pitäisikö sinun mennä itseesi, kun vaimon kerta on koko ajan pakko olla jostain huomauttamassa.
Mistäs tiedät ettei AP ole mies?
Eroa. On paljon kivempi olla itekseen, kuin kuunnella tollaista. Sanot vaan, että en jaksa enää. Hanki joku muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistäs tiedät ettei AP ole mies?
Onhan tuo jo ilmi käynyt.
Minä olen sanonut tarpeen tullen läheisilleni, että he eivät ole kivoja ihmisiä, enkä halua olla heidän seurassaan. Menee iste asiassa enemmän tunteisiin kuin ilkeästi sanominen:D. Ota vaikka etäisyyttä henkisesti ja tee itsellesi mukavia asioita. Sinun ei tarvitse esittää ulkopuolisille unelmapariskuntaa, vaan voit kertoa, jos puheeksi tulee, että miehesi on ilkeä ja viihdyt mielummin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on totta, että naisen elämästä katoa iso stressitekijä eron myötä.
Oletan että olet asiasta kertonut ja keskustellut ja pyytänyt selvin sanoin muutosta toisen käytökseen. Sitä ei ole tullut.
Voithan vielä kerran yrittää kertoa hänelle, jos haluat, mutta ero on hyvä vaihtoehto.
Tuleehan siitä stressiä, kun koittaa muuttaa toista mieleisekseen. Se on kovaa työtä ja onnistumisia ei juuri tule. Ehkä hetkellisesti tuntuu että nyt mies käyttäytyy kuten haluan.
Vierailija kirjoitti:
Käännetään rooli toisinpäin nyt puhuttaisiinko silloin naarasnalkuttimesta? 😉
Tää on jännä juttu, että mies puolustaa aina toista miestä. Ihan sama mitä on taustalla. Fyysistä ja/tai henkistä väkivaltaa, niin aina mennään sen pahoja tekevän miehen puolelle ja aletaan länkyttää, että kyllä ne naisetkin...
Miksi on niin vaikea tuntea myötätuntoa naista kohtaan joka kokee mieheltään pahoja?
Vähän tuntuu, että silloin kun nainen kokee väkivaltaa, niin "muijan oma syy". Tämä ajatus tuntuu olevan monella miehellä. Ihan kun naista saisi kohdella kuin roskaa.
Järkyttävämpiä ovat ne miehet jotka puolustaa r*iskaajaa ja laittavat tapahtuneen naisen syyksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on totta, että naisen elämästä katoa iso stressitekijä eron myötä.
Oletan että olet asiasta kertonut ja keskustellut ja pyytänyt selvin sanoin muutosta toisen käytökseen. Sitä ei ole tullut.
Voithan vielä kerran yrittää kertoa hänelle, jos haluat, mutta ero on hyvä vaihtoehto.
Tuleehan siitä stressiä, kun koittaa muuttaa toista mieleisekseen. Se on kovaa työtä ja onnistumisia ei juuri tule. Ehkä hetkellisesti tuntuu että nyt mies käyttäytyy kuten haluan.
Stressi ainakin mulle tuli kyllä siitä, että mies oli ilkeä ja itsekäs. Onko sinun vaikea myöntää, että joskus ongelma tosiaan voi olla miehen huono käytös?
ei ap
Ei tuo mistään kohtaa hyvältä kuulosta.
Mies ei oikeasti välitä sinusta. On kanssasi, koska joku nyt vain tulee olla. Jos piikittely on alkanut vasta vähän aikaa sitten, miehelläsi on todennäköisesti jo toinen katsottuna tilallesi. Mies etäännyttää itsensä sinusta etsiessään suurennuslasilla sinusta vikoja ja arvostelemalla sinua samalla verraten sinua päänsä sisällä siihen toiseen.
Itse eroaisin. Kodin pitää olla turvallinen tila, ei paikka, jossa koen piikittelyä, nälvintää, haukkumista.
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset eroilevat niin helposti. Ei ole tahtotilaa eikä tehdä työtä parisuhteen ja perheen vuoksi. Kuvitellaan että salamarakastumiset ratkaisevat ongelmat jotka loppu viimein johtuvat ihmisestä itsestään.
Jos suhde lähinnä syövyttää mielenterveyttä, niin miksei erota, kun se kerran on nykyään niin helppoa? Ei ole enää juuri uskonnollista, sosiaalista, taloudellista painetta pysytellä ikävissä olosuhteissa, pienentää itseään ja hukata elämäänsä. Edellyttää tietysti, että ongelmia on jo yritetty työstää ja kumppani on ylipäätään tietoinen toisen tyytymättömyydestä. Usein se jollakin tavalla nöyryyttävä osapuoli vain ei näe itsessään ikinä mitään vikaa, eikä koe tarvetta esim. pariterapiaan. Vaarana on tietysti, että seuraava kumppani on samasta puusta veistetty, kun usein tietyn ja saman tyyppiset ihmiset vetoavat. Sitä ei usein edes tiedosta, jos malli on kotoisan tuttu omasta kasvuympäristöstä. Oman pään selvittely terapeutin kanssa olisi jokatapauksessa hyödyksi, jos suhdeongelmat toistuvat eri ihmisten kanssa.
Sitä ihmettelen, että miksi jäädään kylmiin suhteisiin, joissa on aina vaan paha olla ja joissa kumppania ei edes kiinnosta osallistua parantamaan käytöstään tai mitään toisen hyväksi. Ei voi olla lapsillekkaan se ylimielinen tai halveksiva käytös hyvä kommunikaatiomalli. Mutta tässä ajassa ja kulttuurissa ihminen valitsee itse kumppaninsa ja ystävänsä, joten itse myös vastaa millaiset ihmiset elämäänsä päästää, mitä muilta edellyttää ja mitä ei suvaitse. Vauvapalstoilta tai ylipäätään keltään ei tarvitse hyväksyntää päätöksiinsä kysellä, mutta toivottavasti ihmisten kokemukset ja ajatukset antavat hyödyllisiä näkökulmia erilaisiin vaikeisiin tilanteisiin. Ilman ehdottomuutta ja kovin jyrkkiä ennakkoasenteita, kun anonyymien ihmisten tilanteista tiedämme kuitenkin kovin vähän. Kun taipumuksenamme on tehdä oletuksia oman elämämmä kapealta pohjalta, niin yleensäkin on hyödyllisempää välttää tuomitsevia ja yleistäviä johtopäätöksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on paha olla, mikään ei ole edes periaatteessa hyvin. Eroa pois.
Tai sitten erottuasi huomaat että paha olo vaan jatkuu. Se ei johtunutkaan miehestä.
Jos mies nälvii joka asiasta ja antaa ymmärtää, että kaikki on huonosti tehty ja neuvoo koko ajan, niin ei se huono olo varmaan ihan vaan ap.stä johtuvaa ole.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se ikävää, että mies joka ei ole esim imuroinut oikastaan koskaan tulee neuvomaan vaimoa imuroimisessa, vaikka vaimo on imuroinut viimeiset 40v .
Miellä mies tulee pätemään/neuvomaan asoissa joita hän ei ole koskaan tehnyt. Sama, jos minä menisin neuvomaan miestä renkaan vaihdossa tms jota en ole koskaan tehnyt.
Jos taas miestä neuvotaan siinä kuuluisassa astianpesukoneen täytössä koska miehen jäljiltä koneesta tulee likaista tiskiä, niin asia on ihan eri.
No eihän sinulla ole kaikki hyvin, jos tuolta tuntuu. On viisasta erota, jos ei halua enää olla yhdessä. Ei siihen mitään sen parempaa syytä voi ollakaan.