Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille, jotka ihastuvat aina alkoholisteihin

Vierailija
10.01.2025 |

Olen huomannut, että usein tietyt naiset aina hankkivat itselleen alkoholistipuolison, siis nimenomaan sellaiset naiset, jotka itse ovat raittiita tai kohtuukäyttäjiä. Haluaisin vain kysyä, että ettekö te sitten tunne kemiaa kunnollisten miesten kanssa? Jos olette tavanneet jonkun ihan huipputyypin, joka on komea ja elämän palikat kunnossa ja on muutenkin mukava, niin valitsetteko te mieluummin alkoholistimiehen? 

Kommentit (83)

Vierailija
41/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että ei ole vielä tullut mainittua hyvin yleinen läheisriippuvuus. Läheisriippuvainen henkilö tuntee ihmisarvonsa olevan kiinni siitä, että saa olla tarpeellinen toiselle; hoivaa, hoitaa, pelastaa, ymmärtää ja laittaa kaikki omat tarpeensa sivuun. Koittaa tällä antaa toiselle sitä mitä itse olisi lapsena tarvinnut, ja siten itse sitä ymmärtämättä koittaa siis "hoitaa" itseään.

Addiktit ja läheisriippuvaiset ovat todella yleinen yhtälö. Addikti tarjoaa läheisriippuvaiselle mahdollisuuden toteuttaa tuota ns. elintärkeää tarvettansa, joka sitten toimii tavallaan osaltaan addiktion mahdollistajana. Aina tulee ymmärrystä ja paapomista, loputtomiin. 

Ei ole kovin helppoa tai miellyttävää huomata itsessään tuo läheisriippuvuus. Kuten ei alkoholismikaan. Yhtä tuhoisia kumpikin.

Hyvä analyysi.

Kiitos. Kumpuaa omasta kokemuksesta 😅

T. Nimim. Alkoholistin ex-puoliso joka itsekin alkoholisoitui matkan varrella, mutta onneksi havahtui myös omaan läheisriippuvuuteensa ja räpiköi lopulta kuiville kumpaisestakin riippuvuudesta. Vaati aika helkkaristi terapiaa ja menneisyyden penkomista, mutta loppu hyvin kaikki hyvin 😊

Vierailija
42/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset  jotka pysyvät alkkareitten kanssa ovat hoivaajamarttyyreita, äitini oli sellainen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos te kävisitte treffeillä kunnollisen mukavan miehen kanssa ja työttömän alkoholistimiehen kanssa , niin te mieluummin valitsette sen alkoholistimiehen, koska ette vaan tunne vetovoimaa sitä kunnollista miestä kohtaan?

Mä olen miettinyt, että ehkä se alkoholisti osoittaa kiinnostuksensa tai käyttäytyy tavalla, jonka tunnistan kiinnostukseksi. Tavallisen, terveen miehen kiinnostus ei ehkä omaan silmään edes näytä kiinnostukselta, kun on tottunut erilaiseen. Eli tulee olo, että toinen ei ole kovin kiinnostunut, vaan lähinnä vain kaverillisesti mukava. En tiedä.

Mulla on ollut kaksi rakkautta jotka veivät aivan jalat alta, ja juuri heistä läheiseni sanoivat että näkivät heti ettei mies ole normaali päästään. 

44/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
45/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos tästä keskustelusta. Varasin kirjastosta läheisriippuvuutta käsittelevän kirjan. 

Vierailija
46/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kuullut naisten hoivavietistä? Tietyillä naisilla on voimakas hoivavietti ja he uskovat pelastavansa kaikenlaiset rentut. 

Vierailija
47/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalta kohdaltani voin sanoa, että alkoholistit ovat olleet avoimempia, spontaanimpia, keskustelevaisempia ja näyttäneet tunteitaan selvemmin. Siitä syntyy olo voimakkaammasta yhteydestä.

Alkoholi tekee usein hyväntuuliseksi ja innokkaaksi, sellainenkin tarttuu. Krapulassa into laskee, mutta silloinkin saatetaan olla hellyydenkipeitä tai pidetään vaan rauhallisempi päivä. Ja mä olen ollut roudarina, haluan että mulla ja miehellä on sama musiikkimaku. Kiinnostun yleensä musiikkia harrastavista miehistä, sekin varmasti vaikuttaa asiaan, kun keikkaillessa monilla kuluu alkoa.

Vierailija
48/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
49/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten oma miesmaku. Alkoholistit ovat usein herkkiä ja sosiaalisia.

Vierailija
50/83 |
11.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ihan teini-iästä asti minua on lähestyneet vain keski-ikäiset alkoholistit. Kun ei ole mitään muuta tarjolla kuin mieslapsia ja alkoholisteja niin välillä osuu kohdalle alkoholisti. Kun ei yksikään normaali mies ole ikinä ollut kiinnostunut seurastani. Nyt pidän kaikkia miehiä juoppoina  sekä hyväksikäyttäjinä enkä halua yhtäkään lähelleni enää ikinä. Siinä oli vastaus."

Ja siis sinä et ikinä voi itse tehdä aloitetta? Saisit itse valita kenen miehen kanssa olet tekemisissä. Miksi aina vain odotat avuttomana että kuka mies (vaikka alkoholisti hyväksikäyttäjä) päättää olla sinun kanssasi? Että te naiset olette avuttomia pariutumisasioissa...

Vierailija
51/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten niin kivaa olla sen juopon miehen kanssa? Mä ymmärrän, että jos nainen itsekin ryyppää niin sitten se on kiva yhteinen harrastus, mutta jos nainen on raitis,niin mitä ihmettä se oikein näkee siinä miehessä?

Taitava puhumaan puolelleen.

Vierailija
52/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestä tietää tavatessa, onko joku alkoholisti vai ei, kun se ei lue otsassa?

ja toinen kysymys:

Miksi miehistä niin valtavan moni on alkoholisti? Eikö ne kestä elämää ja omia tunteitaan selvänä?

Mä tapasin edellisen mieheni seurakunnan kerhossa. Olisiko pitänyt siitä tajuta, että hän on juoppo? Naiset, jotka siellä käyvät, eivät ole alkoholisteja. Poikkeuksena se yksi, joka avoimesti kertoo olevansa, että on sen takia jopa vammautunut pysyvästi (sai aivohalvauksen) mutta ettei juo enää ollenkaan, koska oppi kerrasta.

Vierailija
53/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:llä on taas harhaluuloja ihmisistä ja varsinkin naisista. Joko kyllästyit siihen saunavenyttelyketjuusi?

Vierailija
54/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se noin mene. Alkoholisti on alussa taitava salaamaan alkoholisminsa.

Vierailija
55/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni haksahtaa juoppoon, koska suomalaisilla riippuvuusgeenejä on poikkeuksellisen paljon. Tosin alkoholistiksi tai tupakkariippuvaiseksi päätyy ilman geneettistä alttiuttakin, jos on kyllin typerä opetellakseen riippuvaiseksi.

Jos on riippuvainen johonkin, koukutttuu helposti muuhunkin, esim vihaspämmäämiseen somessa. Kas kun dopamiinikicksit on se juttu, mekanismi riippuvuuden taustalla. Jotkut on poikkeuksellisen alttiita perimältään hakemaan näitä välittäjäainebuusteja.

Niinpä joku koukuttuu spämmäämiseen vauva.fissä, toinen syömiseen ja oksentamiseen, kolmas lenkkeilyyn, neljäs virkkaamiseen.

Vain osa riippuvuuksista on haitallisia ja haitta-astehan määritellään sillä, kykeneekö normaaliin elämään eli: tyydyttäviin ja kestäviin ihmissuhteisiin, työelämään, taloutensa hallintaan ja palauttavaan vapaa-aikaan vaiko ei.

Vierailija
56/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän se noin mene. Alkoholisti on alussa taitava salaamaan alkoholisminsa.

Alkoholismi tekee narsistiseksi. Samoja piirteitä molemmilla: esitetään hurmaavaa, kunnes joku on nalkissa. Sitten pudotetaan se valepuku ja alkaa hyväksikäyttö.

Ap tekee samaa kuin naisia seksuaalirikosten uhriksi joutumisesta syyttelevät ääliöt. Veikkaan, että narsisti on hänkin. Kuuluu siihen viidennekseen miehistä, joiden mielestä naisen saa hakata tämän sukupuolen takia.

Vierailija
57/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi mulla ei sitä hoivaviettiä ilmeisesti ole. Olen osannut lempata äijät heti kun olen tajunnut heidän riippuvuutensa. Vaikka sattuukin menettää kaikki ne haaveet, joita ehti kehitellä. Tulevaisuudensuunnitelmat ja toiveet.

Ei kun mäkeen vaan. Oman ajan, rahan ja energian haaskausta kaikki juoppoon käytetty. Alkoholisti sairastuttaa kaikki läheisensä.

Yhden juopon ympärillä keskimäärin yhdeksän ihmistä kärsii hänen juomisensa takia: vanhemmat, lapset, puoliso, naapurit, työnantaja tai työkaverit.

Vierailija
58/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten niin kivaa olla sen juopon miehen kanssa? Mä ymmärrän, että jos nainen itsekin ryyppää niin sitten se on kiva yhteinen harrastus, mutta jos nainen on raitis,niin mitä ihmettä se oikein näkee siinä miehessä?

Taitava puhumaan puolelleen.

Manipuloiva narsisti, toisinsanoen.

Vierailija
59/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko kuullut naisten hoivavietistä? Tietyillä naisilla on voimakas hoivavietti ja he uskovat pelastavansa kaikenlaiset rentut. 

Tuo on menneen ajan myytti. Aiemmin oli paljon traumatisoituneita naisia. He hoitivat itseään miehen kautta, kun muuta terapiaa ei ollut saatavilla.

Vierailija
60/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

LouLou kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erikoista että ei ole vielä tullut mainittua hyvin yleinen läheisriippuvuus. Läheisriippuvainen henkilö tuntee ihmisarvonsa olevan kiinni siitä, että saa olla tarpeellinen toiselle; hoivaa, hoitaa, pelastaa, ymmärtää ja laittaa kaikki omat tarpeensa sivuun. Koittaa tällä antaa toiselle sitä mitä itse olisi lapsena tarvinnut, ja siten itse sitä ymmärtämättä koittaa siis "hoitaa" itseään.

Addiktit ja läheisriippuvaiset ovat todella yleinen yhtälö. Addikti tarjoaa läheisriippuvaiselle mahdollisuuden toteuttaa tuota ns. elintärkeää tarvettansa, joka sitten toimii tavallaan osaltaan addiktion mahdollistajana. Aina tulee ymmärrystä ja paapomista, loputtomiin. 

Ei ole kovin helppoa tai miellyttävää huomata itsessään tuo läheisriippuvuus. Kuten ei alkoholismikaan. Yhtä tuhoisia kumpikin.

Hyvä analyysi.

Tiedän ihmisen, jossa on piirteitä kummastakin. Mies, ei nainen. Kotona oli isällä ongelmia, eivätkä vanhemmat eronneet. Ainoa lapsi. Ehkä hän on perinyt molempien vanhempien piirteitä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kuusi