Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kysymys naisille, jotka ihastuvat aina alkoholisteihin

Vierailija
10.01.2025 |

Olen huomannut, että usein tietyt naiset aina hankkivat itselleen alkoholistipuolison, siis nimenomaan sellaiset naiset, jotka itse ovat raittiita tai kohtuukäyttäjiä. Haluaisin vain kysyä, että ettekö te sitten tunne kemiaa kunnollisten miesten kanssa? Jos olette tavanneet jonkun ihan huipputyypin, joka on komea ja elämän palikat kunnossa ja on muutenkin mukava, niin valitsetteko te mieluummin alkoholistimiehen? 

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset  jotka pysyvät alkkareitten kanssa ovat hoivaajamarttyyreita, äitini oli sellainen

Ei tarvitse olla alkkis, krooninen sairauskin käy.

Vierailija
62/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usein näillä on oma isä ollut alkoholisti. Ja kyllähän jotkut juopot ovat supliikkeja ja karismaattisia renttuja ainakin tietyssä vaiheessa humalaa, ehkä se sitten vetoaa.

Kasvoin alkoholistiperheessä, toki töissä kävivät. Sylen mieluummin kuppiin kuin juon, en kuitenkaan ole absolutisti. Hoivavietti johtuu läheisriippuvuudesta. Ymmärsin olevani, lakkasin huolehtimasta ja miellyttämästä muita. Olen vapaa.

mieheni ei käytä alkoholia sen enempää kuin minä. Emme kumpikaan ota alkoholia humala hakuisesti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku kunnollinen mies lähestyisi teitä ja osoittaisi kiinnostusta, niin tuntuisiko teistä silti, että ette ole kiinnostuneita miehestä parisuhdemielessä?

Ap

Olisin kiinnostunut, mutta en tuntisi olevani tarpeeksi hyvä. On jotenkin rennompaa sellaisen ihmisen kanssa, joka on itsekin epätäydellinen ja tehnyt elämässään virheitä. 

Vierailija
64/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten niin kivaa olla sen juopon miehen kanssa? Mä ymmärrän, että jos nainen itsekin ryyppää niin sitten se on kiva yhteinen harrastus, mutta jos nainen on raitis,niin mitä ihmettä se oikein näkee siinä miehessä?

Kysymys toisin päin: mitä se juominen haittaa? Jos toinen ottaa viikonloppuna kaljan max 2? Eikö ole melko neuroottista kieltää tällainen ja juosta pakoon sen perusteella? 

Sitten kun toinen juokin salaa siinä ohessa ja alkaa juoda muulloinkin, sinä vain huomaat päätyneesi yhteen alkoholistin kanssa. Mitä pidemmälle suhde etenee, sitä vähemmän toista on tapana vahtia. Moni tekee myös nenänvalkaisun ennen deittailua eikä liikakäyttö edes näy päälle päin.

Ei kannata hätiköidä yhteen eikä naimisiin, niin näistä pääsee nopeammin eroon. Mutta yhteen voi päätyä kuka tahansa! Tämä ei ole mikään älykkyystesti naisille. Alkoholismi voi myös viedä ihan kunnollisen miehen, ei tarvitse olla jännämies.

Vierailija
65/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos te kävisitte treffeillä kunnollisen mukavan miehen kanssa ja työttömän alkoholistimiehen kanssa , niin te mieluummin valitsette sen alkoholistimiehen, koska ette vaan tunne vetovoimaa sitä kunnollista miestä kohtaan?

Sitä ei tarkoituksella valitse alkoholistia, mutta vaikkapa alkoholistin tytär voi kokea alkoholistin kanssa uskomatonta kemiaa. Tuntuu kuin se rakkaus olisi tähtiin kirjoitettu! Ihan kuin olisi aina tuntenut tuon miehen, vaikka juuri tapasi. 

Eli alitajuisesti tunnistaa miehen  alkoholistiksi, siitä tuttuuden tuntu, mutta ei ole tietoinen tästä. 

Vielä jos on itsellä huono itsetunto, se normaali mies voi tuntua pelottavan hyvin pärjäävältä, kun taas alkoholisti on itsekin kokenut kovia, on heikompi ja inhimillisempi. Siinä ajattelee, että voi molemmat tukea toistaan, yhdessä ollaan vahvoja. Vihdoinkin löytyi mies, joka ymmärtää naista, joka ei ole se superihminen, joka pärjää kaikessa yksin. 

Mutta tässä suhteessa naisen onkin kasvettava siksi superihmiseksi, joka hoitaa kaiken yksin, koska alkoholisti lipeää vastuusta ja jättää naisen hoitamaan kaiken. Ja nainen yrittää, koska toivoisi miehenkin toimivan näin, jos hän ei pärjäisi. Tietenkään mies ei koskaan näin toimisi, mutta läheisriippuvaisuuteen sairastunut nainen vaan tukee, uskoo, odottaa ja ymmärtää. 

Vierailija
66/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli jos te kävisitte treffeillä kunnollisen mukavan miehen kanssa ja työttömän alkoholistimiehen kanssa , niin te mieluummin valitsette sen alkoholistimiehen, koska ette vaan tunne vetovoimaa sitä kunnollista miestä kohtaan?

Harvalle naiselle tulee noin selkeätä tilannetta eteen. Alkuvaiheen alkoholismi ei näy päälle päin. 

Mies voi olla täysin siistin näköinen, ei haise viinalta, työpaikka löytyy ja talous on kunnossa. Tässä vaiheessa se parisuhde usein alkaa.

Vuosien myötä mies alkaa vaan juoda yhä enemmän. Milloin ahdistukseen ja sressiin, milloin rentoutuakseen ja juhliakseen. Kunnes juo jatkuvasti. Alkoholismi sairastuttaa myös ympärillä olevat ihmiset. 

Eli noista vaihtoehdoista nainen ottaisi sen kunnon miehen, ja näin tietämättään sitoisi itsensä alkoholistin puolisoksi. 

Vierailija
67/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet naiset valitsevat isiensä kaltaisen miehen ja monet miehet ihastuvat äitinsä kaltaiseen naiseen eli jos naisen isä on ollut juoppo nainen narahtaa helposti juoppoon mieheen itsekin ja jos miehen äiti on kestänyt juoppoa miestä juoppo poika pyrkii saamaan myös naisen, jolla on tämä sama kyky.

Vierailija
68/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä jo sanottiinkin, että harva valitsee tarkoituksella alkoholistia, mutta läheisen alkoholismista kärsinyt tuntee voimakkaampaa kemiaa ryyppäävien miesten kanssa. Kuin oltaisiin aina tunnettu.

Mulle on käynyt ihan sama. Sisko alkoi vetää päihteitä ja ravasi koulukodeissa mun lapsuuden ajan, perhe eli sen ehdoilla, en saanut läheskään yhtä paljon huomiota. Halusin että omasta perheestä tulee ihan erilainen. Mutta kuinkas kävikään. Eksien kanssa oli "helppo olla" ja heidän kanssaan synkkasi heti. Tasapainoisten miesten kanssa ei vaan klikannut, en osannut selittää miksi. Ajattelin sen olevan sattumaa, tai pelkkää kemiaa. Vasta myöhemmin tajusin yhdistää siihen, että aiemmat kokemukset sai esiin tuttuuden tunteen. Vaikka alussa en edes tiennyt että miehet käyttävät päihteitä, niin jokin alitajunnassa varmaan tunnisti sen.

Vierailija
69/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoivavietti? Alkkis herättää säälin ja ajattelevat että rakkaus parantaa? 

Vierailija
70/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ihan teini-iästä asti minua on lähestyneet vain keski-ikäiset alkoholistit. Kun ei ole mitään muuta tarjolla kuin mieslapsia ja alkoholisteja niin välillä osuu kohdalle alkoholisti. Kun ei yksikään normaali mies ole ikinä ollut kiinnostunut seurastani. Nyt pidän kaikkia miehiä juoppoina  sekä hyväksikäyttäjinä enkä halua yhtäkään lähelleni enää ikinä. Siinä oli vastaus."

Ja siis sinä et ikinä voi itse tehdä aloitetta? Saisit itse valita kenen miehen kanssa olet tekemisissä. Miksi aina vain odotat avuttomana että kuka mies (vaikka alkoholisti hyväksikäyttäjä) päättää olla sinun kanssasi? Että te naiset olette avuttomia pariutumisasioissa...

Äläs nyt. Itse ihastuin mieheen ensi näkemältä, piiritin häntä pitkään ennen kuin pääsin puheille ja paremmin tutustumaan. Hän vaikutti herkältä, tasapainoiselta ja kunnolliselta, elämä olisi varmasti reilassa. Mietin, olisinko itse hänelle liian tasapainoton ja kelvoton.

Siitä alkoi vuosien helvetti juopon kanssa. Vasta terapiassa ymmärsin, etten varmasti koskaan ollut nähnyt häntä täysin selvänä; aina hän oli juovuksissa tai krapulassa. Silloinkin kun näin hänet ensimmäisen kerran. 

Myöhemmin elämä on opettanut, että minulla on erinomainen juoppotutka. Alitajuisesti tunnistan heidät, mutten tietoisesti. Jos joku vaikuttaa minusta hauskalta ja mutkattomalta seuralta, ja vetää puoleensa, hän on varmasti alkoholisti tai muuten päihdeongelmainen. Ystäväni taas näkee heti, että mies ei ole normaali. Enkä ole edes alkoholistiperheen kasvatti. 

Vierailija
71/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä jo sanottiinkin, että harva valitsee tarkoituksella alkoholistia, mutta läheisen alkoholismista kärsinyt tuntee voimakkaampaa kemiaa ryyppäävien miesten kanssa. Kuin oltaisiin aina tunnettu.

Mulle on käynyt ihan sama. Sisko alkoi vetää päihteitä ja ravasi koulukodeissa mun lapsuuden ajan, perhe eli sen ehdoilla, en saanut läheskään yhtä paljon huomiota. Halusin että omasta perheestä tulee ihan erilainen. Mutta kuinkas kävikään. Eksien kanssa oli "helppo olla" ja heidän kanssaan synkkasi heti. Tasapainoisten miesten kanssa ei vaan klikannut, en osannut selittää miksi. Ajattelin sen olevan sattumaa, tai pelkkää kemiaa. Vasta myöhemmin tajusin yhdistää siihen, että aiemmat kokemukset sai esiin tuttuuden tunteen. Vaikka alussa en edes tiennyt että miehet käyttävät päihteitä, niin jokin alitajunnassa varmaan tunnisti sen.

Hyvä analyysi.

Vierailija
72/83 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
73/83 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jos joku kunnollinen mies lähestyisi teitä ja osoittaisi kiinnostusta, niin tuntuisiko teistä silti, että ette ole kiinnostuneita miehestä parisuhdemielessä?

Ap

Olisin kiinnostunut, mutta en tuntisi olevani tarpeeksi hyvä. On jotenkin rennompaa sellaisen ihmisen kanssa, joka on itsekin epätäydellinen ja tehnyt elämässään virheitä. 

Todella surullista.

Vierailija
74/83 |
14.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin kirjoitettu 

Vierailija
75/83 |
16.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi huono juttu on myös se, jos naisella on tapana ottaa asumaan kotiinsa jokainen uusi tapailumies. Juuri se houkuttelee niitä laitapuolen kulkijoita.

Vierailija
76/83 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/83 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se mies on vaan niin jännä, näin kliseisesti sanoen. Nuorna kollina erästä kilttiä tyttöstä treffasin eikä kuulemma kemiaa ollut, olinhan kiltti mies itsekin. Jäimme kuitenkin yhteyksiin ja oli aika raastavaa seurata miten seuraava mies oli joku kouriva sika joka heti ekoilla treffeillä repi naiselta vaatteet päältä ja pani, nainen oli tästä aivan taivaissa ja ryhtyi suhteeseen.

Vierailija
78/83 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihastuminen ja seurusteleminen ovat 2 eri asiaa. Kyllä, olen ollut myös ihastunut huumeääliöön, mutta se ei tarkoita, että olisin seurustellut hänen kanssaan. Ihastuminen tarkoittaa sitä, että ihastuu toisen luonteeseen, huumoriin jne. Parhaat jutut oli tuolla huumeääliöllä. En kuitenkaan missään vaiheessa seurustellut hänen kanssaan. Ei suutelua, seksiä jne.

Sitten nuoruudenihastuksestani tuli juoppo jo nuorena, ajoi autonsakin paskaksi. En hänenkään kanssaan seurustellut.

Sitä voi olla vaikka kuinka läpeensä ihastunut ilman, että alkaa seukkaamaan. Olen kaikkein eniten nauranut elämämässäni noiden kahden jutuille jne. Tuo huumeääliö oli osittain "henkisesti kasvanut" en tiedä lopulta lateliko sitä ulkoa mitä sattui kulloinkin muistamaan, vai oliko ihan omaakin ajatusta mukana. Hän osasi keskustella, todella keskustella, sitä harva mies tekee.

Olen siis itse täysin päihteetön, mutta en ole koskaan tavannut täysin päihteetöntä miestä. Päihteettömyys ei ole millään lailla suhdetta luova  asia, koska kaiken muun pitäisi natsata myös: Elämän arvot, huumorintaju, olla sopivan samat harrastukset ja suunnilleen sama maku, että voi tehdä ja syödä yhdessä.

Ja todellakin noilla em. tyypeillä oli myös huonot puolensa, mutta silti eniten olen natsannut heidän kanssaan noissa muissa asioissa. Minulla vaan on nollatoleranssi päihteisiin.

Mutta ei suhdetta voi perustaa niin, että haloo, oletko päihteetön? Olen. No aletaan styylaan. Siihen pitää olla niin paljon enemmän. Pitää olla iloa, arvoja, ihastumista, sitoutumista, arvostamista, rakkautta jne.

79/83 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raitis nainen voi tavallaan asettua alkoholistin yläpuolelle ja kokea turvallisuutta suhteessa. Hän ajattelee, että alkoholisti ei jätä häntä, koska tarvitsee häntä niin paljon. 

Itsenäinen ja pärjäävä mies on uhka tällaiselle naiselle, koska tällainen mies ei tarvitse naista ja voi vaikka löytää paremman. 

Tällainen nainen ei pysty tasavertaiseen suhteeseen vaan tarvitsee miehen, joka on riippuvainen hänestä,

🇺🇦🇮🇱

80/83 |
18.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä samalla naistyypillä on usein erityislapsia, joita puolustaa kuin leijonaemo niiltä tahoilta, jotka voisivat lasta auttaa. Lapsi ei saa vastaanottaa apua eikä voida hyvin muiden ansiosta, koska se olisi uhka äidille.

🇺🇦🇮🇱

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme