Päätin, että nyt eroan
Tässä on pian 4 kk mietitty erotaanko vai ei. Nyt kuitenkin minusta tuntuu, että ei tästä tule enää mitään. Mutta en tiedä, kuinka menen tässä eteenpäin. Puoliso yrittää vielä, että emme eroaisi.
Olen kuitenkin jumissa asian kanssa, enkä tiedä mitä pitää tehdä seuraavaksi kun toinen haraa vastaan.
Kommentit (58)
En voi ymmärtää, että mennään lyhyen seurustelun jälkeen avioon tai avoliittoon, siihen tehdään nopeasti lapsi tai lapset, on asuntolainat, mitoitettu kahdelle, ja kun se arki paukkaa päälleen, niin ei kun erotaan.
On täysin omaa typeryyttä, kun on ajanut itsensä, lapsensa ja puolisonsa tuohon tilanteeseen.
Ja lapset kärsivät siitä ikuisesti, mutta ovat niin lojaaleja vanhemmilleen, etteivät siitä kerro, kuin ehkä vasta aikuisena.
Ja ei se seuraava suhde sen parempi ole. On vain erilaiset vaikeudet, se sairas uusperhe kuvio ja siihen vielä ne yhteiset, ja siitäkin voi tulla ero.
Voi luoja, että mi ihmettelen nykyvanhempien erittäin huonoa paineensietokykyä, sekä vuorovaikutusta, kuin kanssakäymistä.
Ja pilaavat lastensa elämän.
Jos on lapsia ja ero niin mielestäni ainoa oikea ratkaisu on se, et lapsilla pysyy yksi turvallinen koti ja siellä ollaan viikko viikko systeemillä
Se jätetyn rooli on ihan eri kun jättäjän..
Vierailija kirjoitti:
Jos olen jo tehnyt päätöksen eikä toinen halua mitkä tässä on vaihtoehdot
Ethän sinä siellä vankina ole. Etsi asunto ja tee avioerohakemus . Huonoon parisuhteeseen ei kannata jäädä säälistä kitumaan, menee elämä hukkaan.
Etenet määrätietoisesti. Kerrot selkeästi: otan eron. Sitten alkaa käytännön järjestelyt
Meilläkin harkinta-aika menossa, mies asuu edelleen kotona ja haraa eroa vastaan. Lapsia on. Syy: hän on pettänyt.
Aika varmasti haluan erota kokonaan kun puoli vuotta on täynnä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samassa tilanteessa. Ollaan avoliitossa, ei avioliitossa. Yhteinen asuntolaina. Minulla isommat tulot ja lapsen hoitoa ajatellen paremmat työajat kuin miehellä. Mies ei pystyisi edes toimittamaan päiväkotiin työaikojaan kun tekee reissutöitä, joiden kestoa ei ikinä tiedä.
Haluan erota, mutta mies kieltäytyy lähtemästä talosta mihinkään. Hän kieltäytyy eroamasta. Hänellä ei riitä tulot siihen että ostaisi minulta osuuteni talosta eikä hänelle kelpaa se että mä ostaisin hänen osuutensa. Mitä teen? Vuokra-asuntoon en suostu muuttamaan lapsen kanssa.
Ei tossa auta muu kuin ottaa yhteys juristiin ja hän neuvoo sua, miten etenet.
Miksi miehen pitäisi edistää asiaa mitenkään, jos vain sinä haluat erota? Jätetyn rooli on ihan riittävän raskas muutenkin, joten melko kohtuutonta odottaa, että hän toimisi oman tahtotilansa vastaisesti sinun eduksesi, vaikka hän haluaisi vielä yrittää.
Vierailija kirjoitti:
Vähän samassa tilanteessa. Ollaan avoliitossa, ei avioliitossa. Yhteinen asuntolaina. Minulla isommat tulot ja lapsen hoitoa ajatellen paremmat työajat kuin miehellä. Mies ei pystyisi edes toimittamaan päiväkotiin työaikojaan kun tekee reissutöitä, joiden kestoa ei ikinä tiedä.
Haluan erota, mutta mies kieltäytyy lähtemästä talosta mihinkään. Hän kieltäytyy eroamasta. Hänellä ei riitä tulot siihen että ostaisi minulta osuuteni talosta eikä hänelle kelpaa se että mä ostaisin hänen osuutensa. Mitä teen? Vuokra-asuntoon en suostu muuttamaan lapsen kanssa.
Konsultoit juristia
Kun on varma päätöksestään, on aika ottaa seuraava askel. Jätetty ja jättäjä kulkee eroprosessissa eri vaiheita eri aikaan
Eroprosessi on pitkä. Ei ero synny siltä istumalta. Sitä on saattanut kypsyttää mielessään vuosia. Kunnes mitta täyttyy ja haluaa oikeasti muutosta.
Kuvittele miltä kesä vaikuttaa kun jäät tai lähdet
Kun päättää niin ei ole reilua pitää toista kauaa epätietoisuudessa. Sitten täytyy alkaa tulla konkreettisesti jotakin toimia asian tiimoilta
Vierailija kirjoitti:
Kun päättää niin ei ole reilua pitää toista kauaa epätietoisuudessa. Sitten täytyy alkaa tulla konkreettisesti jotakin toimia asian tiimoilta
Toivottavasti tää ei koske tilannetta jossa ihmisellä ei ole tasavertaisuutta ihmisen statusta tai ääntä
Ei se eropäätös synny hetkessä. Suosittelen terapiaa: se tekee erosta helpomman tai jatkamisesta jos näin päätetään.
Kukaan ei voi päättää puolestasi. Kuitenkin tulee olla varma päätöksestään.
Ei kannata erota liian hätäisesti. Listatkaa yhdessä ja erikseen plussat ja miinukset liitostanne ja yhteisestä elämästä ja verratkaa niitä keskenään. Kysy mieheltäsi rehellisesti ilman painostamista miksi puhuu halventavaan sävyyn ja kerro rauhallisesti, ettet hyväksy sellaista ja haluat molempian kommunikoivan toisianne kunnioittavaan sävyyn.