Miksi mies vastustaa naimisiinmenoa, vaikka siitä olisi hyötyä?
Huoh...
Ollaan miehen kanssa vakaassa ja pitkässä suhteessa jossa molemminpuolinen vakaa aikomus on että tämä on se loppuelämän suhde.
Avioliitolla ei ole meille kummallekaan romanttista merkitystä, mutta se olisi ylivoimaisesti järkevin vaihtoehto.
Minä olen meistä se ns. varakkaampi. Molemmilla on hyvät tulot mutta minulla on perittyä omaisuutta ja lisää perintöä tulossa jossain vaiheessa. Asumme minun 100% omistamassa kodissa jonka on tarkoitus olla se Loppuelämän koti. (Lapsia ei ole)
Otin jokin aika esille että mielestäni meidän olisi järkevintä mennä naimisiin, pääsyynä se että jos minä kuolisin meistä ensin, niin puolisoni asema olisi turvattu ja ylipäätään että olisimme toistemme viralliset lähiomaiset jos toiselle tapahtuisi jotain. Mutta mies jostain syystä meni todella kiusaantuneksi ja vastustelevaksi. Hän mieluummin tekisi keskinäisen testamentin, edunvalvontasopimukset, soittelisi terveysasemalle erikseen että puoliso tulisi laittaa ensisijaiseksi yhteystiedoksi jne. Hirveä paperisota. Näytin hänelle verottajan laskurista miten valtava ero perintöverossa tulisi olemaan jo pelkästään asuntomme osalta jos hän olisi testamentin edunsaaja vrt aviopuoliso. Tähänkään hän ei vastannut muutakuin "njoo... pitänee miettiä asiaa".
Hän tietää, että mitään hääjuhlia en halua, se olisi maistraattivihkiminen ja hyvä illallinen riittää juhlistukseksi. Miksi ihmeessä mies vastustelee vaikka avioliitto olisi nimenomaan HÄNEN turvakseen?
"molemminpuolinen vakaa aikomus on että tämä on se loppuelämän suhde"
Ehkä tuo ei kuitenkaan ole miehesi vakaa aikomus, vaan haluaa pitää oven avoimena erollekin. Avioituneena siinä olisi enemmän töitä.
Kuulostaa että olet kovin määräilevä ihminen, joten alistunut miehesi on todennut helpommaksi olla oikaisematta tuota virheellistä käsitystäsi hänen vakaasta aikomuksestaan.