Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kukaan ei kysy mitä kuuluu, kukaan ei ota yhteyttä ellen minä ota ensin

Vierailija
10.01.2025 |

Mulla on kavereita, jotka ei koskaan kysy kuulumisiani. Eivät ota minuun koskaan yhteyttä, ellen minä ota heihin ensin yhteyttä ja silloinkin vastaus kestää kauan, jos ylipäänsä edes vastaavat. Yhteiset tapaamiset, illanvietto tai harrastustoiminta tms ei onnistu mitenkään, koska heidän aikataulut.

Tein viime vuonna social experimentin ja katsoin, kuinka kauan oikeasti menee ennen kuin ketään kiinnostaa. Yllätys yllätys, ketään ei kiinnostanut. Kahdeksaan kuukauteen kukaan kaveri ei ottanut minuun yhteyttä. Ainoa mikä tuli, oli wa-viesti erääseen harrasteryhmään, joka on kokoontunut viimeksi vuosi sitten, ja sekin oli yleinen hyvää joulua -viesti koko ryhmälle. Vastasin tietysti hyvää joulua kuten muutkin ja samalla ehdotin taas kokoontumista, jonka jälkeen ei ole tullut mitään vastausta, eikä yhteydenottoa, keneltäkään. 

Tuntuu kuin olisin pelkkää ilmaa, kuin joku jämäpala joka otetaan EHKÄ sitten kun mitään muuta ei kertakaikkiaan enää ole. Olen se viimeinen vaihtoehto kaikille, se joka ignoorataan aina ja jota ei kuunnella, jolle ei vastata. 

Mitä tässä tilanteessa voi tehdä. Pitääkö kylmästi sanoa näille "kavereille", että heippa sitten ja pistää kylmästi välit poikki? Aloittaa alusta ja yrittää löytää ihmisiä, joita ehkä saattaisi joskus, edes joskus, kiinnostaa myös se miltä minusta tuntuu?

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ystäviä joihin en juurikaan ota yhteyttä, koska ovat tavalla tai toisella ilmaisseet, että jonkun muun yhteydenotto olisi mieluisampi.

Vierailija
22/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua häiritä, kun somen mukaan on kiireitä muiden ystävien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kannattaisi miettiä, miksi ihmeessä niin kovin moni on valmis hylkäämään hänet. Yksi tai kaksi, sen vielä ymmärtäisi, mutta että käytännössä kaikki kaverit pitävät radiohiljaisuutta. Voisiko siitä tehdä johtopäätöksen, että varsinainen ongelma eivät ole ne kaverit vaan ap itse?

Vierailija
24/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä ihmeen nillitys on alkanut kun jo vuoden näitä valittajia kaveri sitä kaveri tätä kaveri ei vastaa. narsistit kuvittelevat että he ovat niin upeita kavereita joiden valitusta ja älypieruja jaksaisi kuunnella. kannattaa katsoa peiliin  mikähän narsisti siellä irvisteleekään.

Vierailija
25/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen kehoittanut 5 ystäväksi itsensä kokeneen suksimaan vit... en todella jaksa kuunnella heidän ruikutustaan.

Vierailija
26/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen myös tätä kulttuuria. Ehkä osa ei uskalla häiritä toisia jos on tullut kuva, että on kiireinen ja ei vastaile yleensä. Tai ei saa selvää kuvaa henkilöstä. Mutta osalla on kai omat piirit, eikä siksi ota yhteyttä ja perhe. Ikävää. Ehkä tulee uusia tuttuja tai lähisukulainen on.

Mä ainakin olen omassa elämässä niin kiireinen, ettei ole aikaa kavereille koko ajan. Oma sosiaalinen kiintiö tulee täyteen työkavereista, asiakkaista ja omasta perheestä. Lisäksi kaipaan paljon yksinoloa. Koen hirveän raskaana kaverit, jotka haluaisi viestitellä, soitella ja tavata joka viikko tai kuukausi; kaipasin sellaista viimeksi teini-ikäisenä mutta en enää 37-vuotiaana naisena. 

Yksi kaveri kerran sitten oli katkaissut meidän välit, ilmoittamalla siitä yöllä (kännissä?) mun instagram viestiboksiin, että kun en osaa arvostaa hänen ystävyyttään. Ei tuo minua oikeasti kyllä kauheasti vaivannut, enemmän koin helpotusta. Hyvää minä hänelle silti toivon. Itselläni on edelleen useampi ystävä, joiden kanssa vaihdetaan kuulumiset ja nähdään kerran tai pari vuodessa. Sopii hyvin mulle 👍 

Eli ei ap sinussa mitään vikaa ole, yrität vain olla läheinen kaveri vääränlaisten ihmisten kanssa. 

Vierailija
27/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n kannattaisi miettiä, miksi ihmeessä niin kovin moni on valmis hylkäämään hänet. Yksi tai kaksi, sen vielä ymmärtäisi, mutta että käytännössä kaikki kaverit pitävät radiohiljaisuutta. Voisiko siitä tehdä johtopäätöksen, että varsinainen ongelma eivät ole ne kaverit vaan ap itse?

Voi sitä tuntien määrää, kuinka paljon olen tuota miettinyt, mutta kun en vaan tiedä mikä minussa sitten on niin pahasti vikana ettei minun seuraani haluta. Jos jotain niin pahaa on, että minut halutaan hylätä, niin ainakaan kukaan ei ole koskaan saanut sitä sanottua. Olen mukava (kaikki ovat aina näin sanoneet), en tee kellekään pahaa enkä halua kellekään pahaa, en vit***le kellekään enkä auo päätäni, en kiusaa, en ole kusipää, en edes silloin jos on alkoholia meiningissä mukana, haluan että kaikilla on kivaa. Ja ääriharvoin edes on alkoholia mukana. En tuputa itseäni enkä mitään muutakaan. Olen suvaitsevainen, ymmärtäväinen, keskustelussa mukana. En ole poliittisesti enkä uskonnollisesti suuntautunut. Ja jos nyt mennään niinkin tyhmään asiaan kuin ulkoinen olemus, jos se nyt jotain vaikuttaa, niin pidän hygieniastani huolta, olen normaalivartaloinen ja ihan tavallisen näköinen, ei tatskoja ei edes lävistyksiä ei mitään. Kunpa joku sen saisi joskus sanottua suoraan, että miksi en kelpaa.

Vierailija
28/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mikä ihmeen nillitys on alkanut kun jo vuoden näitä valittajia kaveri sitä kaveri tätä kaveri ei vastaa. narsistit kuvittelevat että he ovat niin upeita kavereita joiden valitusta ja älypieruja jaksaisi kuunnella. kannattaa katsoa peiliin  mikähän narsisti siellä irvisteleekään.

Kuten tästäkin ketjusta on käynyt ilmi, niin tuota samaa peiliin katsomista on suositeltava myös niille muille kavereille. Koska "ei voi olla niin, että vika olisi aina vain muissa", vai miten se menikään. 

Vierailija
29/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä kerroitko ikääsi, mutta omasta kokemuksesta sanon,että se helpottaa iän myötä.

Sitä tottuu niin olemaan ilman kavereita/ ystävää ettei kaipaakaan.Itseasiassa pidän yksin olosta.Silloin voin tehdä juuri niin kuin itse haluan.Eikä tarvitse välittää ulkonäöstään,käytöksestään,siivoamisesta.Vaikka kyllä minä pidän puhtaudesta huolen, mutta tavaroiden ei tarvitse olla ihan kohdillaan aina eikä vaatteiden trendikkäitä.

Mikä parasta minusta on vain hyvä kun minun ei tarvitse pitää keneenkään yhteyttä.Ettei tarvitse tuntea huonoa omatuntoa siitä,että en pidä tarpeeksi yhteyttä.

Äitiini pidän yhteyttä silloin tällöin.

Vierailija
30/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt, mä muutin toiselle paikkakunnalle ja meni melkein kaksi vuotta ennen kuin se selvisi ensimmäiselle kaverille. Sitä ennen ei kukaan kysynyt mitä kuuluu tai ehdottanut tapaamista. 

Vierailija
31/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kaverisi ovat perheellisiä ruuhkavuosissa ja sinä sinkku. Jos olette tavanneet opiskelijoina ja nyt valmistuneet tahoillenne työelämään. Jos kaverisi ovat trendikkäitä someinfluenssereita ja sinä tavis.

Tämmöisiä muutoksia tulee ja ystävyydet elää sen mukaan. Yksinäisyyden torjumiseksi kannattaa ottaa jokin harrastus ja tehdä sitä tosissaan. Yhdistyksissä on aina hallituspaikkoja auki. Syvenny!

Vierailija
32/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pari ex ystävää myös. Päätin että ottakoot yhteyttä seuraavan kerran. Toisesta ei ole kuulunut yli 10 vuoteen, toisesta 3. Ystävyys on molemminpuolista. Joskus voi olla vaikeita aikoja ja vuosikin mennä ettei olla yhteydessä, mutta yksi viesti ei edes minuuttia vielä, joten jos toinen ei ole edes sen arvoinen niin ei kannata perässä vetää.

Vierailija
33/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kaverisi ovat perheellisiä ruuhkavuosissa ja sinä sinkku. Jos olette tavanneet opiskelijoina ja nyt valmistuneet tahoillenne työelämään. Jos kaverisi ovat trendikkäitä someinfluenssereita ja sinä tavis.

Tämmöisiä muutoksia tulee ja ystävyydet elää sen mukaan. Yksinäisyyden torjumiseksi kannattaa ottaa jokin harrastus ja tehdä sitä tosissaan. Yhdistyksissä on aina hallituspaikkoja auki. Syvenny!

Mä olen tuosta vähän eri mieltä, mutta ymmärrän kyllä pointtisi. Tosiystävä säilyy (toki puolin ja toisin, eikä vain yksisuuntaisesti) läpi elämän, vaikka elämäntilanteet kullakin taholla muuttuvatkin elämän varrella. Ne jotka siinä välillä tippuu pois, eivät ole tosiystäviä.

Vierailija
34/35 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita liikkeelle huhu, että olet äkisti rikastunut. Kohtapian on kavereita riittävästi, ehkä liikaakin. Ja sukulaisia. Samalla pelaat olevasi saita... pian on vokottelevia kumppanitarjokkaita. Kokemukseni mukaan.

Vierailija
35/35 |
12.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen kaveri itse olet ollut noissa porukoissa.

Kaikki kun porukoihin ei huolita, pitää olla suurinpiirtein samanhenkinen, pitää jutella, olla niin sanotusti käytännössä mukana.

Ja tietenkin useat kaverit haihtuu taivaan tuuliin, kun asuinpaikka, työpaikka vaihtuu. Opiskelu loppuu, alkaa vakavasti seurustella, ja saa lapsen.

Ei koskaan voi puhtaasti niin mennä, että vain muissa syy. Että vain kavereissa syy.

Ehkä sinussa on jotain sellaista, ettet miellytä ihmisiä, vaan seurasi tuntuu enemmän kiusalliselta. Rasittavalta.  Tai muuta sellaista.

Toisia ihmisiä ei voi muuttaa.  Itseään voi.

Kyllä ihminen pitää hyväksyä sellaisena kuin on, jos ei ole ilkeä eikä hyökkäävä ym.  siis on ihan tavallinen ihminen. Jatkuva mielistelykin on rasittavaa, ei tarvitse ainakaan mielistellä ketää, mutta ei tarvitse olla tylykään. Ole oma itsesi vaan.

Ja , jos olet absolutisti, etsi saman henistä seuraa.