Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolia on vain kaksi

Vierailija
10.01.2025 |

Jopa lapsikin tuon ymmärtää.

Kommentit (148)

Vierailija
101/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat sinä tuota mieltä olla, vaikkei tuo paikkaansa pidäkään.

Saat luulla maata litteäksi ja itseäsi fiksuksi, ei haittaa mua.

Omaa typeryyttäsi sinä vain sillä mainostat ja sen sinulle suon :DDD

Paitsi etta pitaa. Intersukupuolisuus on SANANMUKAISESTI sukupuolten valilla. Eli se ei ole uusi kolmas tms sukupuoli. Se on biologiaa. Tuntemukset ja identiteetit on sitten eri juttu mutta EIVAT LISAA sukupuolia.

Sellainen huomio tähän, että kaikki eivät ole lainkaan sitä mieltä, että intersukupuolinen olisi hyvä termi sukupuolen kehityshäiriöille. 

Ei ole kehityshäiriö.

Voisitko perustella asiaa jotenkin? 

Vierailija
102/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan on 2 sukupuolta, mutta olet varmaan huomannut että on tyttöpoikia ja poikatyttöjä, joista on todella hankalaa nähdä kumpaa sukupuolta on. Joskus luonto tekee tepposet, ja on molemmat sukupuolielimet, hermafrodiitti siis. Toivon että annatte kaikille tilaa olla ja elää.

Tuo on kaikki totta, mutta hermafrodiitteja on todella vähän.  Eikä hermafrodiittius ole sukupuoli.

Tietysti kaikille pitää antaa tilaa olla ja elää.

Ihminen ei ole koskaan hermafrodiitti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

KAFFEBULLAN SEKOILUA.......

inäkään en anna periksi ennen kuin valtava musta kumislaikkarini kirnuaa peräreikääsi. Mä olen ansainnut sen.

1594/1975 | 

klo 19:14 | 31.1.2023

Kirjoitin jo siitä, että menen r ä j ä y t t ä m ä ä n jonkin lätkähallin, mutta viestiäni ei julkaistu. Yhteiskunnan rakenteet estävät keskustelun ja en saa edes puhua asiasta. Yhyy

1558/1975 | 

klo 18:42 | 31.1.2023

Haluan nuoren miehen kireää peräreikää. Työnnän isoa dildoa sinne. Miksei yhteiskunta järjestä? Vääryyttä!

1572/1975 | 

klo 18:57 | 31.1.2023

Enkö minä ole järkevä? Haluan vain persedildottaa. Onko se liikaa vaadittu?

1620/1975 | 

klo 19:38 | 31.1.2023

Minä tarkistan aina miehiltä, onko löysää ja pukamaista vai neitseellistä tiukkaa peräreikää tarjolla. En huoli löysäperseisiä käytettyjä mieshuoria vaan vaadin kisakireää nuorta reikää. Yhteiskunta on velvollinen tarjoamaan tämän minulle koska ansaitsen vain priimaa.

1655/1975 | 

klo 20:12 | 31.1.2023

Miksi en olisi kännissä? Miksi menisin töihin? Mitä tämä yhteiskunta on antanut minulle?

En saa nuoria tiukkareikäisiä miehiä dildotettavaksi joten miksi menisin töihin ja maksaisin veroja?

1656/1975 | 

klo 20:14 | 31.1.2023

uu ja meidän pitää päästä sinne ilmaiseksi palvelusetelillä.

Eikä mitään aidsin arpeuttamia nigerialais ukkoja vaan nuorta kisakireää NHL-junnua kiitos!

1677/1975 | 

Vierailija
104/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paitsi etta pitaa. Intersukupuolisuus on SANANMUKAISESTI sukupuolten valilla. Eli se ei ole uusi kolmas tms sukupuoli. Se on biologiaa. Tuntemukset ja identiteetit on sitten eri juttu mutta EIVAT LISAA sukupuolia.

Sellainen huomio tähän, että kaikki eivät ole lainkaan sitä mieltä, että intersukupuolinen olisi hyvä termi sukupuolen kehityshäiriöille. 

Ei ole kehityshäiriö.

Voisitko perustella asiaa jotenkin? 

Siten, että se ei ole häiriö vaan luonnollista variaatiota.

Vierailija
105/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, varmaan on 2 sukupuolta, mutta olet varmaan huomannut että on tyttöpoikia ja poikatyttöjä, joista on todella hankalaa nähdä kumpaa sukupuolta on. Joskus luonto tekee tepposet, ja on molemmat sukupuolielimet, hermafrodiitti siis. Toivon että annatte kaikille tilaa olla ja elää.

Niin, niitä on 2, mies ja nainen. Olin lapsena poikatyttö, eli hyvin poikamainen tyttö ja kasvoin silti naiseksi, eli se että joku on poikatyttö tai tyttöpoika ei ole mikään sukupuoli yms. Sitten on heitä joilla on geneettinen häiriö mikä kulki vanhalla nimellä hermafrodiitti ja siinäkin heidät kasvatetaan joko poikana tai tyttönä.

Vierailija
106/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kemikaalit ja ja kaikki ympäristö myrkyt saavat vaikuttaa niin että ihmisiä syntyy vammaisina eikä sukupuolta ole kummankaan suuntaan.

Vierailija
107/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siten, että se ei ole häiriö vaan luonnollista variaatiota."

Kaikkien lajien sukupuolijärjestelmien tarkoituksena on lisääntyminen. Ihmisellä on kaksijakoinen sukupuolijärjestelmä: on sukupuoli, joka tuottaa pieniä liikkuvia sukusoluja ja sukupuoli, joka tuottaa isoja liikkumattomia sukusoluja. Jos ihmisen lisääntymisjärjestelmässä on jotain sellaista poikkeamaa, että se sisältääkin jotain toisen sukupuolen piirteitä (vaikkapa piilokives naisella), kyse on tietyssä sikiövaiheessa tapahtuneesta kehityshäiriöstä (joka yleensä johtaa myös hedelmättömyyteen). On tietenkin ihan luonnollista, että lajin yksilöillä voi olla näitä kehityshäiriöitä. Englanniksi löytyy enemmän tietoa, etsi esim. termillä differences of sexual development tai disorders of sexual development.

Mulla mitä sinä tarkoitat, kun puhut "luonnollisesta variaatiosta"?

Vierailija
108/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mika sitten on? Eika uudet termit asiaa muuta.

No tuo sukupuolen kehityshäiriö. Todella uudet

"Todella uudet termit eivät asiaa muuta, mutta voivat johtaa harhaan, ja tosiaan osa kokee, että termi "intersukupuolinen" johtaa harhaan."

Millä tavalla johtaa harhaan tai olisi loukkaava? 

Vierailija
109/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kemikaalit ja ja kaikki ympäristö myrkyt saavat vaikuttaa niin että ihmisiä syntyy vammaisina eikä sukupuolta ole kummankaan suuntaan.

Ei edes tarvita niitä, on jo näitä "trans"henkilöitä jotka poistattaa rinnat ja jättävät esim nännitkin pois (tai jos on mies, niin nännit pois) ja genitaalitkin periaatteessa poistetaan niin että on vain ns. barbie/ken jalkoväli. Taitaa kulkea termillä gender nullification...

Vierailija
110/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei oo yhtään. Ei munaa eikä muutakaan.

Vierailija
111/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Millä tavalla johtaa harhaan tai olisi loukkaava?"

Siis tarkoitat ilmeisesti termia intersukupuolinen? Kai jotkut pitävät sitä harhaanjohtavana siksi, että se niputtaisi kaikki DSD:istä kärsivät samaan nippuun, joka olisi ikään kuin sukupuolten välissä. Joo, munkin mielestä joku CAIS on niin monimutkainen syndrooma, että se jollain tavalla onkin "sukupuolten välissä", mutta taas vaikka klinefelter on selvästi mies. Siitä mulla ei ole tietoa, että joku kokisi sen loukkaavaksi. Kirjoitin, että hermafrodismi on harhaanjohtava ja loukkaava.

Vierailija
112/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuolia on kaksi, uros ja naaras. Anomalioita eli näiden kahden sukupuolen erilaisia kehityshäiriöitä voi olla enemmän.

Sukupuoli-identiteettejä voi sitten olla miten paljon vaan keksitään. 

Vierailija
113/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaffebullan sekoilua

inäkään en anna periksi ennen kuin valtava musta kumislaikkarini kirnuaa peräreikääsi. Mä olen ansainnut sen.

1594/1975 | 

Kirjoitin jo siitä, että menen r ä j ä y t t ä m ä ä n jonkin lätkähallin, mutta viestiäni ei julkaistu. Yhteiskunnan rakenteet estävät keskustelun ja en saa edes puhua asiasta. Yhyy

1558/1975 | 

Haluan nuoren miehen kireää peräreikää. Työnnän isoa dildoa sinne. Miksei yhteiskunta järjestä? Vääryyttä!

1572/1975 | 

1620/1975 | 

Minä tarkistan aina miehiltä, onko löysää ja pukamaista vai neitseellistä tiukkaa peräreikää tarjolla. En huoli löysäperseisiä käytettyjä mieshuoria vaan vaadin kisakireää nuorta reikää. Yhteiskunta on velvollinen tarjoamaan tämän minulle koska ansaitsen vain priimaa.

1655/1975 | 

klo 20:12 | 31.1.2023

Miksi en olisi kännissä? Miksi menisin töihin? Mitä tämä yhteiskunta on antanut minulle?

En saa nuoria tiukkareikäisiä miehiä dildotettavaksi joten miksi menisin töihin ja maksaisin veroja?

1656/1975 | 

klo 20:14 | 31.1.2023

uu ja meidän pitää päästä sinne ilmaiseksi palvelusetelillä.

Eikä mitään aidsin arpeuttamia nigerialais ukkoja vaan nuorta kisakireää NHL-junnua kiitos!

1677/1975 | 

Vierailija
114/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaffebullan sekoilua

1594/1975 | 

1558/1975 | 

1572/1975 | 

1620/1975 | 

Minä tarkistan aina miehiltä, onko löysää ja pukamaista vai neitseellistä tiukkaa peräreikää tarjolla. En huoli löysäperseisiä käytettyjä mieshuoria vaan vaadin kisakireää nuorta reikää. Yht

Mikä v*ttu sinua vaivaa?

Vierailija
115/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se uusi ole. Aina on ollut intersukupuolisia. Eli biologisesti ei ole vain kaksi sukupuolta.

Intersukupuolisuudessa on sekä MIEHEN, että NAISEN sukupuolisia ominaisuuksia > kaksi sukupuolta. 

Vierailija
116/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin minä olen nainen. Hetero. Ja näin ei osan porukan mielestä voi olla. Pitää olla joku uniikki lumihiutale pervo.

Kerro lisää uniikki lumihiutale pervoista?

Vierailija
117/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukupuoleja on vain yksi, nimittäin oikea, tai väärä.

Vierailija
118/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, niitä on 2, mies ja nainen. Olin lapsena poikatyttö, eli hyvin poikamainen tyttö ja kasvoin silti naiseksi, eli se että joku on poikatyttö tai tyttöpoika ei ole mikään sukupuoli yms. Sitten on heitä joilla on geneettinen häiriö mikä kulki vanhalla nimellä hermafrodiitti ja siinäkin heidät kasvatetaan joko poikana tai tyttönä.

Minä olin myös poikatyttö lapsena ja nyt aikuisena luonteeltani maskuliininen (hetero)nainen. Olisin loukkaantunut jos minun sukupuoltani olisi alettu lapsena kyseenalaistamaan.

Vierailija
119/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Biologisesti on miehiä, naisia ja intersukupuolisia. Kromosomitasolla intersukupuolisuus on vielä luultua yleisempääkin. Mutta sukupuoli on paljon muutakin kuin vain biologiaa. Miten se voi olla niin vaikeaa joillekin käsittää, että kaikilla se sukupuolen kokemus ei vastaa sitä syntymässä määriteltyä sukupuolta? Se, että se sinulla itselläsi vastaa, on etuoikeus.

Noh. Erikseen on sitten mielisairaus ja sen oireet sukupuolivääristymineen. 

Vierailija
120/148 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

... Mutta nuo leikkauksethan tehdään verovaroilla, eikä translääketiede, toisin kuin voisi luulla, oikeasti perustu hyvään tieteelliseen tutkimukseen. Nuo sukuelinkirurgiset operaatiot ova kokeellisia ja aiheuttavat mittavia komplikaatioita eikä niillä tosiaan saada aikaiseksi mitään toimivia sukuelimia ...

Muutama kysymys:

Onko lääkärikunnassamme sellaisia lääkäreitä, joiden toiminta ei perustu hyvään tieteelliseen tutkimukseen? 

Onko kirurgiassa sellaisia alueita, joissa EI ole tehty kokeellista tutkimusta?

Onkohan kirjoittaja ymmärtänyt, että sukuelinkirurgiassa ei pyritään täysin toimiviin sukuelimiin?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kolme