Oletko jättänyt häihin menemättä, kun hääpari toivoi rahaa ja oli laittanut tilinronsa kutsuun?
Kommentit (26)
Loppujen lopuksi tuo on helpoin tapa antaa se häälahja. Maksaahan se lahjakin kumminkin. Joten helpointa laittaa raha tilille ja sillä selvä. Minä laittaisin satasen jos olisi vain minusta yksin kysymys, eli menisin yksin häihin.
No oikein hyvälle kaverille ja lähiomaiselle laittaisin ehkä sitten 200. Koska ei mulla niitä häitä tässä enää tule liiemmälti olemaan eikä elämässäni ihan hirveästi muutenkaan. Vaatteisiin en panostaisi kauheasti. Kyllä mun päälle aina jotain löytyy. Kuka mua siellä erityisesti katselisi?
Kyllä, mutta nuo häät olivat lisäksi 500 km päässä ja lapsettomat sellaiset, paitsi hääparin lähisuvun lapset olivat kutsuttu. Emme halunneet jättää 2-vuotiasta hoitoon koko viikonlopuksi.
Olen. Ne juhlat olivat niin Etään Perällä, ettei huvittanut mennä.
En ole. Olen vain tyytyväinen että ei tarvitse etsiä jotain outoa lahjalistalta.
Parhaat häät ovat sellaiset, joissa lahjan voi antaa rahana. Ei tarvitse miettiä lahjaa.
Yksiin häihin sain kutsun ja tilinumeron. Panin 50 eroa tilille, mutta en mennyt häihin. Matkat ja majoitukset olisi maksaneet koko kuukauden tulot ja toisaalta en usko, että edes toivoivat minun tulevan, mutta muodon vuoksi lähettivät kutsun.
Meidän häihin jos joku jätti tulematta tuon vuoksi, niin sen kun. En jaksaisi lähipiirissäni ihmisiä, jotka etsimällä etsivät tilaisuuksia loukkaantua ja sitten eivät edes kykene puhumaan vaan yrittävät epämääräisillä vihjauksilla saada ymmärtämään, että ovat loukkaantuneita.
Meidän lähipiirissä ei onneksi ole tuollaisia. Kolme oli, jotka eivät käyttäneet tilinumeroa ja se oli ok:
- Yksi toi suvussa kulkeneen esineen lahjaksi ja kertoi sen historian (ja arvasi, että osaamme arvostaa)
- Toinen soitti ja kysyi, että eikö olisi jotain mitä voisi tuoda, kun kovasti haluaisi antaa tavaralahjan. Annoimme pari vinkkiä ja saimme mieluisan lahjan ja hän sai antaa tavaran muistoksi
- Yksi kaveri valitteli huonoa rahatilannettaan ja teimme selväksi, että on oikein tervetullut myös ilman lahjaa ja näin toimikin.
Kummasti siis auttaa, kun ihmiset kykenevät puhumaan toisilleen ja osaavat arvostaa toisiaan.
En. Mun mielestä tuo on paras ja vierasystävällisin lahjatoive.
Olisi hirveää joutua miettimään jotain tavaralahjaa (menee 99,99% ajasta pieleen) tai lahjakorttia (edelleen suuri pieleenmenemisprosentti).
Häämatkan rahallinen sponsorointi on mun mielestä ihastuttavan helppo ja stressitön lahjavaihtoehto. Jokainen vieras voi osallistua omaan talouteensa sopivalla summalla ja viestikentässä sen voi leikkisästi kohdistaa johonkin tiettyyn "skumppaa hotelliin koko rahalla" tms. Jättäen kuitenkin hääparille itselleen päätäntävallan rahan käytöstä.
No onhan se vähän junttimaista antaa tilinumero ja pyytää rahaa, paitsi jos se on johonkin hyväntekeväisyyteen.
Meidät vihittiin kohta 50 vuotta sitten. Yhdistimme kaksi "vanhaa" huushollia, joten toivoimme rahaa jolla ostimme automaattipesukoneen, sitä ei ollut kummallakaan. Kun mieheni täytti 60 vuotta, toivoimme rahaa tilille, sillä hankimme mökille lipputangon, Suomen lipun ja kotipaikkakuntamme viirin. Joka päivä täällä ollessamme nautimme näkymästä.
Jätin menemättä. Oli opiskelija ja tosi tiukilla rahallisesti. Olisi ollut varaa laittaa vain 10-20 euroa varakkaalle serkulleni.
Hävetti sen verran, että jätin menemättä
En, tuohan on helpoin lahja ikinä. Rahaa tarvitsee kaikki, milloin mihinkäkin tarkoitukseen, tavaraa on monilla jo ennestään liikaa.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se vähän junttimaista antaa tilinumero ja pyytää rahaa, paitsi jos se on johonkin hyväntekeväisyyteen.
Mitä junttimaista siinä on, jos nuorenparin suurin toive on päästä häämatkalle? Ei siihen ole pakko osallistua, voit viedä sen vedenkeittimen, jos haluat.
Vierailija kirjoitti:
Perustele, mikä siitä tekee juntin?
Rahalahjan annan AINA käteisenä kirjekuoressa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pidät vapaaehtoisesti hääjuhlat vieraille, vihkiminen on sinänsä ilmaista. Vieraat maksavat paikalle tulemisesta yleensä matkat, majoitukset yms. kulut muutenkin. On silleen tyylitöntä pyytää vielä rahaa.
En. Annan aina häälahjaksi rahaa. Helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska pidät vapaaehtoisesti hääjuhlat vieraille, vihkiminen on sinänsä ilmaista. Vieraat maksavat paikalle tulemisesta yleensä matkat, majoitukset yms. kulut muutenkin. On silleen tyylitöntä pyytää vielä rahaa.
Meinasitko sitten olla antamatta häälahjaa ollenkaan? Se, jos mikä, olisi junttimaista, tai oikeammin moukkamaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vapaaehtoista on myös häihin osallistuminen. Ilman lahjaako sinä muuten menisit?
Menin juhlimaan ja olin tosi tyytyväinen, että sain lahjan hommattua tilisiirrolla.