Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Venlafaxin 75mg lopetus seinään

Vierailija
10.01.2025 |

Olen käyttänyt muutaman vuoden ajan Venlafaxinia aluksi isommalla annoksella ja nyt ehkä puolitoista vuotta 75mg. Lähdin parin päivän reissulle ja unohdin ottaa lääkkeet mukaan, tarkoituksena on joka tapauksessa ollut lopettaa lääkitys lähitulevaisuudessa ja ajattelin nyt tuon unohduksen myötä sitten lopettaa saman tien.

Nyt olen ollut muutaman päivän ilman lääkettä ja oireena on mm. oudot humahtelut päässä, olo on jotenkin kummallisen epätodellinen, silmät vetistävät ihan kuin olisi flunssassa, itku on meinannut tulla normaalia herkemmin ja sosiaalisissa tilanteissa olo on tavallista jännittyneempi ja "säikympi". Onko muilla ollut tämän tyyppisiä ja kauanko kestivät? Tiedän että on yksilöllistä ja tiedän myös ettei tätä lääkettä pitäisi lopettaa seinään eli ei nämä oireet mitenkään yllätä, mutta kiinnostaa kuulla miten muilla on mennyt.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ajattelit lopettaa lääkkeen?

Vierailija
2/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuja oireita monelle. Voit lopetella ottamalla yhden tabletin harvakseen, niin tilanne loivenee. Jos käytössäsi on jotain bentsodiatsepiinia tarvittaessa otettavaksi, myös sen avulla voi päästä ohi venlafaksiinin lopetusoireista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varaudu "sähköiskuihin" päässä. Tosi ikävä tunne ja silloin toivot että olisit lopettanut hitaammin.

Vierailija
4/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tollasia lääkkeitä saisi ikinä lopettaa seinään.

Vierailija
5/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen täysin tietoinen ettei näin kuuluisi tehdä, mutta kun kerran jouduin jo unohduksen takia jättämään tabletteja välistä eikä täällä saa mitenkään ajoissa yhteyttä terveydenhuoltoon jotta saisi lääkärin suunnitelman lopettamiseen, niin päädyin riskillä toimimaan näin. Olen kyllä tietoinen ettei mene oppikirjan mukaan enkä valita oireista, haluan vain kuulla miten nämä lopetukset on muilla menneet.

Vierailija
6/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen täysin tietoinen ettei näin kuuluisi tehdä, mutta kun kerran jouduin jo unohduksen takia jättämään tabletteja välistä eikä täällä saa mitenkään ajoissa yhteyttä terveydenhuoltoon jotta saisi lääkärin suunnitelman lopettamiseen, niin päädyin riskillä toimimaan näin. Olen kyllä tietoinen ettei mene oppikirjan mukaan enkä valita oireista, haluan vain kuulla miten nämä lopetukset on muilla menneet.

H i t a a s t i .

Vierailija
7/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ajattelit lopettaa lääkkeen?

En usko että lääkkeellä on enää juurikaan vaikutusta tai hyötyä, se aloitettiin muutama vuosi sitten masennukseen, mutta en koe enää tarvitsevani lääkettä ja haluan yrittää pärjätä ilman sitä. Hyöty on näin pienellä annoksella todennäköisesti jo pitkän ajan jälkeen aika minimaalinen. Ap

Vierailija
8/8 |
10.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän 150mg päivässä. Jouduin sairaalaan muun syyn takia ja ne ei siellä antanut lääkettä eli jouduin lopettamaan seinään. Aluksi ei ollut se kummempaa. Alkoi käymään vaan vähän hitaalla. Tosi kummia unia ja kaikkea sellaista. Olikohan jotain kolme päivää lopettamisesta kun alkoi ne hirveät sävärit päässä.